מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
טריומף קוביה
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
ברקום שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
לרט
בנלי שמאל עליון
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סאניאנג משיקה בישראל את הג'וימקס החדש

סאניאנג משיקה בישראל את הג'וימקס החדש

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג, תומר פדר

בארצנו השחונה מוטורית (שלא לומר שכונה מוטורית) אירועים מוטורים בסדר גודל בינלאומי הינם מחזה נדיר. לכן כאשר ההודעה שסאניאנג בחרה בישראל לקיום ההשקה האירופאית של משפחת הג'וימקס החדש יכלה להתקבל כהפתעה. אבל לא כך הדבר שכן, ישראל היא שוק חשוב עבור קונצרן SYM שמחזיק כאן בפלח שוק של קרוב ל-40% והג'וימקס הוא אחד מרבי המכר של השוק המקומי. בהתחשב בשאיפות היצרן להתרחבות לשוק האירופאי ישראל היא בהחלט תחנה חשובה בדרך ליעד, תרתי משמע. הבחירה בישראל יעד להשקה האירופאית היא גם צעד של אמון  במפיצה המקומית מטרו מוטור. למעשה, בפעם האחרונה שנערך בארץ אירוע מוטורי בינלאומי שכזה היה זה באמצע שנות ה-90' בהשקה של פיג'ו 306 שהתקיימה במקביל בישראל ובירדן. לכן, ללא שמץ של ציניות, הבחירה בישראל להשקה האירופאית של הג'וימקס החדש בהחלט מעוררת נופך של גאווה.

לאירוע ההשקה הגיעו כ-70 עיתונאים וסוכנים מ-12 מדינות בהן אנגליה, ספרד, צרפת, רוסיה ושוויץ. החשיפה הרשמית נערכה אמש באירוע מושקע שהתקיים במרינה בתל אביב כאשר את האירוע כיבדו בנוכחותם מנהלים בכירים מקונצרן SYM  ושגריר טאיוואן בישראל. היום, יום ב', נערך החלק המעשי בהשקה שכלל היכרות מעמיקה עם הכלים כמו גם נסיעות מבחן והתרשמות.

חתן השמחה
סיבת האירוע היא כאמור משפחת הג'וימקס החדשה (המכונה בשווקים מסוימים GTS) הכוללת גרסאות 125, 250 ו-300 סמ"ק. חיצונית הג'וימקס החדש נראה כמתיחת פנים אינטנסיבית לדגם הקודם ומתאפיין בקווים חדים יותר מקודמו העגלגל אך הוא שומר על סממנים עיצוביים כמו שורת נורות ה-LED בפנסים הקדמיים, יחידות מאותתים הצדדיות והמראות הבולטות. עם זאת, שינוי העיצוב, בעיקר מאחור, גורמים לו להידמות לדאונטאון של קימקו ולא בכדי. לדברי ריימונד הסו, סגן המהנדס הראשי של סאניאנג, הדאונטאון היה היעד של מחלקת הפיתוח וזה לא מפתיע שכן הדאונטאון של קימקו, המתחרה מבית, זוכה להצלחה לא קטנה בחו"ל.

מנועי ה-125 וה-250 סמ"ק המוזרקים הינם מנועים מוכרים מהדגם היוצא ומדגמים אחרים של סאניאנג אך גרסת ה-300 מצוידת במנוע חדש לחלוטין המכונה F4. מדובר במנוע סינגל מוזרק כמובן בנפח של 278.3 סמ"ק המספק 29.5 כ"ס ו-2.6 קג"מ, כ-6 כ"ס ו-0.3 קג"מ יותר מאשר בגרסת ה-250. לדברי הסו הקווים המנחים בפיתוח המנוע החדש היו צריכת דלק נמוכה (בסאניאנג טוענים לצריכת דלק של למעלה מ-30 ק"מ לליטר) והשגת פעולת מנוע חלקה יותר על ידי הורדת טמפרטורת העבודה של המנוע. המנוע החדש אמור להופיע בעתיד הקרוב בדגמים נוספים של סאניאנג.
לג'וימקס החדש שלדה חזקה וקשיחה יותר מבעבר הודות לחיזוקים בשלדת הזנב וב"גשר" המחבר בינה לבין החלק הקדמי של השלדה. לטובת יציבות משופרת בסיס הגלגלים התארך ב-4 ס"מ לכדי 153.5 ס"מ (151.5 ס"מ בגרסת ה-125) והחישוק הקדמי גדל לקוטר של 14 אינטש (13 אינטש בדגם הקודם).  מכלולי השלדה כוללים מלבד המזלג הסטנדרטי מלפנים בולם כפול בעל 5 מצבי שיכוך בכל הגרסאות ובלמי דיסק פרפריים מלפנים ומאחור כאשר הדיסק הקדמי גדל לקוטר של 260 מ"מ בגרסת ה-300. בניגוד לאותו דאונטאון מערכת ABS  לא קיימת כרגע אך לטענת הסו תופיע בדור הבא של הג'וימקס יחד מערכת דימום מנוע בעמידה.

רשימת האבזור של הג'וימקס כוללת תאורת LED  מלפנים ומאחור, חיישן אורות אוטומטי, פנסי ערפל (לא בגרסת ה-125), שקע USB ומערכת חימום בגרסת ה-300 סמ"ק.
הג'וימקס החדש התייקר במעט כאשר מחירה של גרסת ה-125 עומד על 22 אלף ש"ח (עליה של 2,000 ש"ח), הג'וימקס 250 נמכר ב-26 אלף ש"ח ועבור גרסת ה-300 תדרשו להוסיף 2,000 ש"ח נוספים. העלייה במחירים אמנם הופכת את הג'וימקס 125 ליקר יותר מהדאונטאון המקביל אך הג'וימקס 300 זול מהדאונטאון 300 ללא ABS בכ-1,000 ש"ח. (גרסת הביניים של הדאונטאון היא בנפח של 200 סמ"ק).

בנוסף למשפחת הג'וימקס הוצג גם קטנוע חשמלי חדש של סאניאנג בשם E-Vride (משחק מילים על משקל היבריד).  מדובר בקטנוע החשמלי הסדרתי הראשון של החברה המאפשר טווח רכיבה של 60 ק"מ ואפשרות בחירה בין שלושה מצבי נסיעה (רגיל, טיפוס וחסכוני). טעינת הסוללות אורכת שעתיים ובסאניאנג מתגאים שלמרות הסוללות ישנו מקום לשתי קסדות שלושה רבעים מתחת למושב. מחירו של ה-E-Vride עומד על 13 אלף ש"ח.

אז איך באמת מרגיש הג'וימקס החדש? כיצד באים לידי ביטוי השינויים אותו עבר? התרשמות מרכיבה על שלושת דגמי הג'וימקס תעלה כאן בדו"גרי מחר.

סאניאנג ג'וימקס – מפרט טכני

  ג'וימקס 125i ג'וימקס 250i ג'וימקס 300i
מנוע צילינדר יחיד, 124.5 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק  צילינדר יחיד, 249.4 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק  צילינדר יחיד, 278.3 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק
הספק  12.9 כ"ס ב-9,000 סל"ד 23.4 כ"ס ב- 8,000 סל"ד 29.5 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט 1.1 קג"מ ב-7,000 סל"ד 2.3 קג"מ ב-5,5000 סל"ד 2.6 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך 48.8X57 מ"מ 63X71 מ"מ 63X75 מ"מ
יחס דחיסה 10.5:1 10.5:1 10.5:1
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי – בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 89 מ"מ

קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי, בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 92 מ"מ

 קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי, בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 92 מ"מ

בלמים קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

צמיגים קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
בסיס גלגלים 1,515 מ"מ 1,535 מ"מ 1.535 מ"מ
גובה מושב 760 מ"מ 760 מ"מ 760 מ"מ
מיכל דלק 12 ליטר 12 ליטר 12 ליטר
משקל 172 ק"ג 190 ק"ג 192 ק"ג
מהירות מרבית 105 קמ"ש 128 קמ"ש  140 קמ"ש
צריכת דלק (ב-50 קמ"ש) 43 ק"מ לליטר 41 ק"מ לליטר 38 ק"מ לליטר

23 תגובות ל סאניאנג משיקה בישראל את הג'וימקס החדש

  1. אמין, מרהיב, אמיתי ואיטלקי. לא מאמין בטוויאן.

  2. לדעתי מה שכולם קונים זה לא תמיד הטוב ביותר.

  3. בדרך כלל סאניאנג זה קטנועים חד פעמיים. נוסעים עד שנשפך המנוע וזורקים

  4. אחרי שיחנכו את המסלול הראשון אחרי שיאשרו את חוק הספורט המוטורי.
    בחלומות שלנו.

  5. לעשות השקה של סאניאנג העולמי בארץ. זו הצלחה. כל הכבוד.

  6. לדעתי יש בארץ אחלה כישרונות להצליח בסופרבייק ובכלל בכל השטח הדו גלגלי. רק חבל שהארץ שלנו מסתרחת מאחור כבר כמה עשורים לעומת מדינות אחרות בעולם.

  7. היום אני רוכב על קטנוע. לא חבל?
    היבואנים הורגים אותנו עם המחירים ואנחנו כמקימים משפחה נשאר לנו רק לקנא בצעירים.תנו הנחה במיסים ותנו גם לחברה המבוגרים ליהנות מדו גלגלי.

  8. אם הם הצליחו להביא לכאן את ההשקה העולמית, אז הם תותחים.

  9. לבית השגריר האיטלקי להשקת ארוע הווספה העולמי. בואו לא נשכח שאבניר היו החלוצים בכל הנושא הדו גלגלי בארץ.

  10. לדוגמא בטבריה ואו אפילו בירושלים על רקע החומות. כך הם היו נותנים גם מעט כוח למדינה.

  11. לי מאוד הפריע המרחק בין הרוכב למורכב, חוץ מזה הוא נח, זריז ומפנק.

  12. בקטנוע שלי אני בחיים לא מגיע לתצרוכת דלק כזו. אני צורך יותר דלק בגלל שאני רוכב עליו מחוץ לעיר ומהירויות גבוהות יותר. אבל אחלה קטנוע ועומד יפה במטלות שלו וגם שלי.

  13. ולא שאני לא רוצה הנחה גם. אבל בוא נאמין שבימים אלו שהחברות לא מוכרות הרבה, אז הן בטח נותנות את המחיר הטוב ביותר על מנת שיוכלו למכור יותר כלים ולא לתקוע את עצמם עם כלים שהביאו מחול סתם. זו דעתי כמוון.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל