fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

ספרדי כפול: גאס גאס רוכשת את אוסה

ספרדי כפול: גאס גאס רוכשת את אוסה

אופיר דואק

צילום: יצרן

חברת גאס גאס הספרדית המתמחה בייצור אופנועי שטח ובפרט באופנועי טריאל הודיעה בשבוע שעבר על רכישתה של חברת Ossa הספרדית. הרכישה הגיעה בעקבות מגעים שהתקיימו בחודשים האחרונים כשהסיבה העיקרית למהלך היא המשבר הכלכלי הפוקד את ספרד שאילץ את אוסה הקטנה לחפש גב כלכלי על מנת לשרוד.

אוסה הינה חברה קטנה שהחלה את דרכה ביצור מכונות תפירה בשנת 1940 וזמן קצר לאחר מכן החלה לייצר אופנועים קטנים על בסיס דגמים של DKW מגרמניה, שותפתה של ספרד בימים אפלים אלו. במהלך השנים יצרה אוסה דגמי כביש קטנים כשהגדול בהם היה היאנקי, אופנוע טווין מקבילי בנפח 460 שנוצר בסוף שנות ה-60' ויוצר במאות בודדות. כיום מייצרת בעיקר אופנועי טריאל ואופנועי שטח קטנים בהיקף של כ-1,500 כלים בשנה ומוכרת בעיקר בקרב חובבי ענף הטריאל. למרות גודלה פיתחה אוסה טכנולוגיה מהפכנית בדמות מערכת הזרקה למנועים דו-פעימתיים, דבר המאפשר להוריד משמעותית את רמת הזיהום של מנועים אלו שכמעט נכחדו עקב תקנות איכות הסביבה ההולכות והמחמירות.
המנוע החדש הוצג באופנוע טריאל בשם TR280i שהוצג לפני כשנה וזכה מאז להצלחה נאה. מאז החליטה אוסה להיכנס גם לשוק אופנועי האינדורו בעל מנוע דו-פעימתי מוזרק הממוקם הפוך אך כאן החל תזרים המזומנים של החברה להצטמצם והיא נזקקה לתמיכה.

עבור גאס גאס מדובר בהזדמנות יוצאת דופן. גאס גאס אמנם נחשבת יצרנית קטנה יחסית המייצרת כ-5,500 אופנועי טריאל בשנה וכ-4,000 אופנועי אינדורו אך היא נמצאת בשנים האחרונות במגמת התעצמות. מעבר לכך שהרכישה של אוסה תחזק את הדומיננטיות של גאס גאס בשוק אופנועי הטריאל הגישה לטכנולוגיה הדו-פעימתית אותה פיתחה אוסה יכולה לתת לגאס גאס יתרון בנישת אופנועי האינדורו הדו-פעימתיים ומי יודע, אולי הצלחה של טכנולוגיה זו תביא לתחיה מחודשת של מנועים אלו בשוק הדו-גלגלי העולמי.

לאחר תקופת הסתגלות של מספר חודשים בה תאושר העסקה ותוכניות עתידיות משותפות צפויות שתי היצרניות לאחד את פסי היצור של אופנועי הטריאל שלהן. עוד מוקדם לדבר על תוכניות פיתוח נוספות אך  סביר להניח שהטכנולוגיה של מנועי אוסה תוטמע גם באופנועי גאס גאס. מתן ניר, מנהל מותג גאס גאס בישראל, מסר לנו כי בערבות הרכישה יגיעו אופנועי אוסה גם לישראל אך זה יקרה רק לקראת סוף השנה הנוכחית.

 

גלריה

4 תגובות ל ספרדי כפול: גאס גאס רוכשת את אוסה

  1. כמה שקשה אצלנו- ספרד ויוון על הפנים מבחינה כלכלית. בשורה התחתונה הם הרוויחו בנישת הטריאל

  2. וכל תחרויות שיווי המשקל הללו על צמיגי טרקטור, קוביות בטון וגזעי עצים- בלי להוריד את הרגל… מוזרות. אבל גם לי יש קטע כזה של לעמוד ברמזור בלי להוריד רגל- רק משחק קטן בכידון ימינה ושמאלה, עד שהרמזור מתחלף.

  3. בצילום ניתן להבחין שהצמיגים מלאים אוויר- במציאות, בשטח התחרות- לחץ-האוויר זעיר. הצמיג כמעט שטוח לחלוטין- בתוואי המירוצים/תחרויות נדרש הרבה שטח מגע עם הקרקע.

  4. זו הצורה שבה מיכל הדלק הזעיר בנוי וממוקם לפני המושב. דווקא העובדה שהוא אינו בולט, לדעתי מכערת אותו. וכמה דלק כבר נכנס שם? חמישה ליטר?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל