fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הכי יפים בעולם?

הכי יפים בעולם?

טל שביט

בניית אופנועי קאסטום הינה תחום משגשג ברחבי העולם. מאות סדנאות מציעות שירותים יצירתיים ללקוחות בעלי כיסים עמוקים, נישאות על גל פופולריות שנהנה בין היתר מתכניות טלביזיה כמו "בונים אופנועים". כמעט לא תמצאו כאן נסיונות להקנות ליצירות-האמנות הללו יכולות פונקציונליות כלשהן. המראה הוא העיקר, הייחוד וההקפדה על פרטים עיצוביים ומכניים – והרוב המכריע של האופנועים הנבנים בז'אנר הזה משתמשים במנועי V-טווין גדולים, רובם של הרלי-דייוידסון במקור.

ותאמינו או לא, יש אפילו אליפות-עולם רשמית, המתקיימת מדי שנה בארה"ב מאז 2004. כדי להגיע למקום גבוה בתחרות כבר מזמן אין די בשתילת מנוע V כמתואר לעיל בתוך שילדה ארוכה עם צמיג אחורי ענק. השופטים מחפשים יותר מכך. האופנה השלטת מזה מספר שנים היא אופנת "רטרו" מינימליסטית – אופנועים דקי-גזרה בסגנון אופנועי המירוץ מתחילת המאה ה-20, עם חישוקים גדולים וצמיגים צרים; אופנה פופולרית אחרת ניתנת לסיכום במילה אחת, "נמוך": אופנועים שנבנו כמה שיותר קרוב לקרקע. אופנועי הקאסטום המסורתיים, עם הכידונים הגבוהים והרגליים השלוחות לפנים בסגנון "איזי ריידר", הולכים ונדחקים הצידה.

ועושה רושם כי לפחות בשנים האחרונות, מנועי ה-V הגדולים המסורתיים הפכו לשגרתיים מדי עבור שופטי התחרות, וכי גם בתחום העיצובי מחפשים יותר ויותר תעוזה ודמיון. ההגדרה "קאסטום", חשוב לציין, רחבה בהרבה ממה שאנו סבורים וכוללת כל מה שנבנה בבניה עצמית. כך למשל, ב-2008 זכה במקום הראשון האופנוע Goldmember, שנבנה על ידי סדנה קנדית (שניצחה גם ב-2004 וב-2005, אגב) עם מנוע חד-בוכנתי – למעשה מחצית ממנוע הרלי-דייוידסון; והיה זה אופנוע שנבנה לא כדי להראות יפה, אלא על מנת לשבור שיאי מהירות עולמיים לאופנועים בעלי בוכנה אחת, ואף עשה זאת בהצלחה. ב-2009 ניצח אופנוע בעל מנוע 4 צילינדרים טורי קטן-נפח שהותקן לאורך, תצורה שפסה מן העולם לפני עשרות שנים.

מהדורת 2010 של התחרות נערכה בשבוע שעבר בסטרג'יס עם מעל 70 משתתפים, ושוב היה זה אופנוע שחורג לחלוטין מההגדרה המסורתית "קאסטום" אשר זכה במקום הראשון: Veon של סדנת Krugger הבלגית (www.krugger.net). המנוע אמנם שב להיות V-טווין (אם כי המקור – הרלי-דייוידסון V-רוד – אינו נפוץ), אך האופנוע עצמו ייחודי בכך שהוא מציע שתי תצורות, ביניהן ניתן לבחור בלחיצת כפתור. תצורה אחת היא ספורטיבית, השניה – מנמיכה את המיתלים, פותחת את זוית המזלג הקדמי, שולחת את הגלגל לפנים ויוצרת קרוזר נמוך. יש אפילו שני סטים של דוושות במיקומים שונים, כדי להתאים לתנוחות-הרכיבה השונות. סדנת קרוגר, אגב,  זכתה במקום השלישי בשנה שעברה ועוד פעמיים קודם לכן.

יש לציין כי סדנאות מחוץ לארה"ב כיכבו בתחרות השנה – ולא בפעם הראשונה. מאז החלה התחרות להתקיים זכתה סדנה אמריקנית במקום הראשון רק פעם אחת, בשנה שעברה. אותה סדנה, Cook Customs, הסתפקה הפעם במקום השמיני והיתה אחת מארבע סדנאות אמריקניות בלבד בעשיריה הראשונה, מהן אחת על הפודיום במקום השני – Tunderstruck Cycles עם משהו שקרוב לאופנוע קאסטום מסורתי בקוים הכלליים. למקום השלישי הגיע יורי שיף מבלארוס, הסדנה הראשונה אי-פעם שמשתתפת בתחרות ממדינה זו, עם אופנוע שהוא אולי המיוחד מכל המתחרים: המראה מדבר בעד עצמו, ואת ההנעה מספקים שני מנועי בוקסר ישנים של ב.מ.וו שחוברו יחד!

מצד שני, אולי בכל זאת לא היה זה האופנוע המיוחד ביותר. שימו לב לזוכה במקום השביעי, העונה לכינוי Quantum Leap. לאופנוע זה הנעה קדמית, והיגוי אחורי!


כדי להגיע למקום גבוה בתחרות כבר מזמן אין די בשתילת מנוע V-טווין בתוך שילדה ארוכה עם צמיג אחורי ענק. השופטים מחפשים יותר מכך


האופנה השלטת מזה מספר שנים היא אופנת רטרו מינימליסטית – אופנועים דקי-גזרה בסגנון אופנועי המירוץ מתחילת המאה ה-20, עם חישוקים גדולים וצמיגים צרים


גלריה

3 תגובות ל הכי יפים בעולם?

  1. הכתבה – סעודה לעיניים.

    והאתר מעניין וידידותי.

    כל הכבוד!

  2. חזרתי מהעתיד כרגע, השנה 3027 ובפעם הראשונה היה נציג ישראלי.
    זו תחרות ששווה לראות!!!

  3. באמת אופנוע יפה ביחוד מהצד הימני שלו. נדיר. נדיר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל