מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
לרט
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה

ספינת דגל חדשה לטריומף

ספינת דגל חדשה לטריומף

אופיר דואק

צילום: יצרן

אופנועי תיור גדולים, מהסוג הכורסאתי ועתיר אביזרי הפינוק, חביבים לא רק בשוק האמריקאי בקרב הרוכבים מחוף לחוף אלא גם ביבשת הישנה. בעוד בשוק האמריקאי העדפה נוטה לכיוון בהמות כמו ההונדה גולדווינג וגרסאות מאובזרות על בסיס קרוזרים בעלי מנוע V טווין באירופה מעדיפים יותר תחכום וביצועים בדמות אופנועים כדוגמת ההונדה פאן יורופיאן וכמובן סדרת ה-K של ב.מ.וו.

כעת נכנסת גם טריומף לנישה של חוצי היבשות, או יותר נכון שבה אליה, עם הטרופי (Trophy) החדש. המהדורה העדכנית של הטרופי ממשיכה בעצם את סדרת הטרופי התיוריות בנפחי 900 ו-1200 סמ"'ק שהחלה את הגלגול המודרני של טריומף בראשית שנות ה-90', כמובן בלי שום קשר ל-TR6 טרופי על בסיס הת'נדרבירד הקלאסי.
הטרופי הוא עוד צעד בתהליך ההתחדשות המואץ שעובר על טריומף בשנים האחרונות וכולל את הסטריט והספיד טריפל החדשים, הטייגר 800 החדש והטייגר אקספלורר. כמו עם האקספלורר גם הפעם בטריומף משתמשים בכל רכיב שניתן על מנת לא ליפול, לפחות על הנייר, ממתחרים ותיקים ומבוססים.

לעומת מלכי קטגורית התיור, הב.מ.וו K1600 והונדה גולדווינג, משושי הצילינדרים מסתפק הטרופי במחצית מכמות הצילינדרים. הטרופי עושה שימוש במנוע הטריפל בנפח 1,215 סמ"ק שהופיע בטייגר אקספלורר שהוצג מוקדם יותר השנה. בדומה לטייגר אקספלורר גם כאן מספק המנוע 134 כ"ס ו-12.3 קג"מ, רחוק מנתוני הב.מ.וו K1600GT/GTL אבל גם מנתוני ה-K1300GT המעט צנוע יותר. נתון המשקל לעומת זאת לא צנוע כלל ועומד על 301 ק"ג רטובים. מטיבי הלכת ישמחו לשמוע שבטריומף נוקבים במרווח טיפולים יוצא דופן של אחת ל-16 אלף ק"מ לטיפול קטן ו-32 אלף ק"מ לטיפול גדול.
כמקובל בקטגוריה הנעת הגלגל האחורי בטרופי נעשית על ידי גל הינע והגלגל עצמו מקושר לשלדת האלומיניום על ידי זרוע חד צידית ומתלה הדומה למתלה הפרלאבר של ב.מ.וו. מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ שכמו הבולם האחורי, שניהם מתוצרת WP. בגרסת ה-SE המאובזרת ישנה אפשרות לכיוון חשמלי של המתלים ואפשרות בחירה בין שלושה מצבי שיכוך: רגיל, נוחות וספורט.

כיאה לאופנוע שהוא פסגת ההיצע בטריומף לא חסכו במערכות אלקטרוניות בטרופי. המנוע מתופעל על ידי מצערת אל-חוט, הבלמים מצוידים במערכת ABS ומערכת בלימה משולבת, ישנה מערכת בקרת משיכה הניתנת לניתוק וגם מערכת בקרת שיוט. רשימת האבזור כוללת מחשב דרך, חימום לידיות, משקף מתכוונן חשמלית וזוג מזוודות צד בנפח כולל של 62 ליטר. גרסת ה-SE מוסיפה גם מערכת שמע תומכת MP3 עם קישוריות בלוטוס ומערכת ניתור לחץ אוויר בצמיגים כשברשימת האופציות ישנו חימום למושבים.
הטרופי אמור לצאת לשווקים באירופה כדגם 2013 וטרם פורסם מחירו. כרגע גם לא ברור אם יחליף את הספרינט 1050, אופנוע התיור הנוכחי של טריומף, או שימוצב מעליו.

טריומף טרופי – מפרט טכני

מנוע 3 צילינדרים לרוחב, 1,215 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק  134 כ"ס ב-8,900 סל"ד
מומנט 12.3 קג"מ ב-6,450 סל"ד
קדחXמהלך 71.4X85 מ"מ
תמסורת 6 הילוכים, גל הינע
מתלים קדמי – מזל הפוך 43 מ"מ, מהלך 130 מ"מ
(כיוונון חשמלי, מהלך 127 מ"מ ב-SE)
אחורי – זרוע חד צידית, בולם יחיד, מהלך 120 מ"מ (כוונון חשמלי ב-SE) 
בלמים

קדמי – דיסק כפול 320 מ"מ, קליפר 4 בוכנות, ABS
אחורי – דיסק 282 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS
מערכת בלימה משולבת

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 190/55-17
בסיס גלגלים 1,542 מ"מ
גובה מושב 800-820 מ"מ 
מיכל דלק 26 ליטר
משקל 301 ק"ג (רטוב)

3 תגובות ל ספינת דגל חדשה לטריומף

  1. בפעם המליון – אין כמו האופנועים של טריומף. חוויה אדירה.

  2. בדיוק כמו הטיידר אקספלורר.
    דיב שאפט, מתלים חשמליים ,זרוע חד צידית
    מי אמר ב.מ.וו?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל