מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
טריומף קוביה
הארלי שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
בנלי שמאל עליון
לרט
לרט
ברקום שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הוסקוורנה חושפת צמד אופנועי דו"ש סדרתיים

הוסקוורנה חושפת צמד אופנועי דו"ש סדרתיים

אופיר דואק

צילום: יצרן

בדיוק לפני שנה חשפה הוסקוורנה את הנודה, דגם הכביש היעודי הראשון שלה מזה עידנים והבטיח שהוא רק סנונית במתקפת דגמים חדשה של החברה. בשנה שחלפה מאז הציגה הוסקוורנה לא מעט דגמי קונספט כשהבולטים בהם היו המואב שהיה מחווה לסטיב מקווין והבאחה בעל עיצוב הרטרו. בין לבין חשפה הוסקוורנה בתערוכת פריז את הסטראדה שכמו הבאחה והמואב התבסס על מנוע הסינגל 650 סמ"ק הוותיק של ב.מ.וו. אלא שהסטראדה היה הקונספט היחיד עליו הצהירה הוסקוורנה שיגיע לייצור וכעת נחשפת לראשונה הגרסה הסדרתית של הסטראדה המכונה גם TR650.

כמו דגם הקונספט גם הסטארדה הסדרתי הינו אופנוע דו-שימושי בעל אורינטצית כביש אלא שיחד איתו מציגה הוסקוורנה גם את הטרה (Terra) שהוא למעשה גרסה מעט יותר קרבית עם מאפייני שטח. עיקר ההבדל בין השניים הוא חיצוני כאשר לסטראדה כנף קדמית הצמודה לגלגל הקדמי שהינו בקוטר 19 אינטש לעומת 21 אינטש בטרה. הטרה כיאה לייעודו עוטה צמיגים בעלי פרופיל שטח שמולבשים על חישוקים שפיציים לעומת חישוקי האלומיניום היצוקים של הסטראדה. בכל מקרה שני הדגמים נראים קרביים ואתלטיים במידה בטח בהשוואה לדו"שים כמו הימאהה טנרה וגם הב.מ.וו G650GS.

המנוע של צמד ה-TR650 הוא אותו סינגל וותיק ומוכר המשמש את הב.מ.וו G650GS אך הוא זוכה לתוספת של 10 כ"ס לעומתו ומספק 58 כעת כ"ס ב-7,250 סל"ד. נתון המומנט נותר זהה אך מושג 750 סל"ד גבוה יותר. התפוקה המשופרת וגם האופי הספורטיבי יותר של המנוע שלו טוענים בהוסקוורנה הושגו על ידי שינויים כמו  ראש הצילינדר שתוכנן מחדש, שסתומי היניקה גדלו ב-2.5 מ"מ לקוטר של 38.5 מ"מ, קוטר שסתומי הפליטה שגדלו ב-3 מ"מ לכדי 34 מ"מ, גלי הזיזים בעלי זוויות תזמון חדות יותר ומערכת פליטה משופרת.

שלדת צינורות הפלדה משותפת לשני הדגמים וכך גם המתלים המורכבים  ממזלג הפוך מתוצרת זאקס בקוטר 46 מ"מ מלפנים ובולם זאקס מתכוונן מאחור. ישנו הבדל קטן בין הסטראדה לטרה בגאומטרית השלדה כשלטרה זווית מזלג חדה יותר בחצי מעלה עם מערכת  ABS או במעלה אחת בלעדיה  (63/63.5 מעלות) ומפסע ארוך יותר ב- 14 מ"מ עם מערכת ה-ABS או 11 מ"מ בלעדיה. אם נגענו כבר בעניין ה-ABS, בסטראדה המערכת תקנית ואילו בטרה היא בגדר אופציה. יתר מערכת הבלימה זהה לשניהם ומרכבת מדיסק בודד 300 מ"מ מלפנים ו-240 מ"מ מאחור עם קליפרים של ברמבו.
כרגע בהוסקוורנה לא מוסרים מה יהיה מחירם של צמד הדגמים כמו גם מתי יחל שיווקם, אך סביר להניח שזה לא יקרה לפני תחילת שנת הדגם 2013. כמו כן טרם ידוע אם יגיעו השניים גם אלינו למרות שהם די בטוח שהם יתרמו להרחבת קהל היעד של הוסקוורנה גם עבור רוכבים שאינם חרגולי שטח מובהקים 

הוסקוורנה TR650 – מפרט טכני

  TR650 סטראדה TR650 טרה
מנוע צילינדר יחיד, 652 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק צילינדר יחיד, 652 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 58 כ"ס ב-7,250 סל"ד 58 כ"ס ב-7,250 סל"ד
מומנט 6.1 קג"מ ב-5,750 סל"ד 6.1 קג"מ ב-5,750 סל"ד
קדחXמהלך 83X100 מ"מ 83X100 מ"מ
יחס דחיסה 12.3:1 12.3:1
מתלים קדמי – מזלג הפוך 46 מ"מ, מהלך 190 מ"מ

אחורי – מונושוק, מהלך 190 מ"מ

קדמי – מזלג הפוך 46 מ"מ, מהלך 190 מ"מ

אחורי – מונושוק, מהלך 190 מ"מ

בלמים קדמי – דיסק 300 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS

 קדמי – דיסק 300 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS אופציונלי

אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS אופציונלי

צמיגים קדמי – 110/80-19
אחורי – 140/80-17
קדמי – 90/90-21
אחורי – 140/80-18 (140/80-17 עם ABS)
בסיס גלגלים 1,501 מ"מ 1,501 מ"מ
גובה מושב 860 מ"מ 875 מ"מ (865 מ"מ עם ABS)
מיכל דלק 14 ליטר 14 ליטר
משקל רטוב 186 ק"ג 183 ק"ג (184 ק"ג עם ABS)
מהירות מרבית 175 קמ"ש 170 קמ"ש

גלריה

7 תגובות ל הוסקוורנה חושפת צמד אופנועי דו"ש סדרתיים

  1. משהו בעיצוב שלהם אף פעם לא מסתדר לי בעין.

  2. שהרי הקטמ 690 אנדורו שוקל 30 קג פחות וחזק יותר ב8 כס. במקום להתקדם הם הולכים אחורה?

  3. כך צריך להיות: לשפר לשדרג ולהתקדם. חיות אחרות נולדו. שיהיה להם בהצלחה.

  4. בהערכה גסה המשקל היבש של האופנוע 165 ק"ג ומהלך מתלה של 190 מ"מ.עם נתונים כאלה למי יש חשק לרדת לשטח?
    מקסימום שבילים.

  5. הגיע הזמן שיהיו אופנועים שפוים , לא כל אופנוע שטח צריך להיות מוטוקרוס

  6. זה אומר שאפשר לקנות אופנוע אחד עם שני סטים של גלגלים, אחד לאספלט ושני לשבילים?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל