מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
הארלי שמאל

ב.מ.וו מציגה את ה-HP4

ב.מ.וו מציגה את ה-HP4

אופיר דואק

צילום: יצרן

 במקביל להצגתו של ה-C אבולושן החשמלי חושפת ב.מ.וו את הניגוד המושלם שלו, ה-HP4 הסופר ספורטיבי שמתבסס על ה-S1000RR, אופנוע הסופרבייק של החברה. כמתבקש מהשם HP המיועד בב.מ.וו לגרסאות ספורטיביות קיצוניות, גם ה-HP4 מתהדר במיטב המכלולים המתאימים לתפישה זו. אגב, זו הפעם הראשונה שב.מ.וו מציעה גרסת HP לאופנוע בעל מנוע 4 צילינדרים. דגמי מהעבר של הסדרה, ה-HP2 ספורט, HP2 אינדורו וה-HP2 מגה מוטו היו כולם בעלי מנוע הבוקסר המסורתי של החברה.

מי שציפה שבב.מ.וו ירימו עוד קצת את הרף בקרב ההספקים בין אופנועי הסופרבייק צפוי להתאכזב. המנוע של ה-HP4 נותר זהה לזה של ה-S1000RR אך עם 193 כ"ס ו-11.4 קג"מ עדין מדובר באחד האופנועים החזקים ביותר בייצור סדרתי. הדגש ב-HP4 ניתן על הפחתת משקל כשבב.מ.וו טוענים שעם משקל יבש של 169 ק"ג (199 ק"ג עם דלק ונוזלים) מדובר בסופרבייק הקל ביותר בעולם אבל כנראה שכחו שהדוקאטי 1199 פאניגלה שוקל 2.5 ק"ג פחות. למשקל הנמוך אחראים בין היתר חישוקים חדשים הקלים ב-2.4 ק"ג מקודמיהם ומערכת פליטה חדשה מטיטניום החוסכת 4.5 ק"ג. עבור מי שמעוניין להפחית עוד יותר את המשקל מציעים בב.מ.וו כאופציה חבילת חלקי סיבי פחם מקיפה.

מה שכן יש ב-HP4 זה עוד אלקטרוניקה. בניגוד ל-S1000RR שאחרימתיחת הפנים האחרונה מציע צמד מפות הצתה, ל-HP4 יש 4 מפות הצתה (ספורט, מרוץ, גשם ומצב Slick המיועד לרכיבת מסלול עם צמיגי סליקס) שבכולן ההספק המנוע הוא מקסימלי ורק אופי אספקת המומנט שונה. מערכת ה-ABS  ב-HP4 היא מהדור האחרון, בעלת התאמה מלאה למסלול ולה גם 4 תוכניות פעולה בדומה למצבי מפות ההצתה. גם מערכת בקרת האחיזה DCT  קיימת בנמצא עם התאמה לרכיבת מסלול ואליה מצטרפת, לראשונה בב.מ.וו , מערכת בקרת זינוק הניתנת להפעלה במצב Slick יחד עם מערכת בקרת וויליז' שתפקידה לשמור את הגלגל הקדמי צמוד לאספלט.
גם המתלים זוכים למנת אלקטרוניקה משלהם בדמות מערכת השיכוך האקטיבית DDC  Dynamic) Damping Control) שפועלת בהתאם לאותם ארבעת מצבי רכיבה קיימים כשבנוסף הרוכב יכול להתאים את מאפייני המתלים לפי טעמו על ידי כפתור הממוקם על הכידון. למערכת גם מצב אקטיבי המתאים את מאפייני השיכוך באופן דינאמי בזמן הרכיבה.

מערכת הבלימה שודרגה גם עם קליפרים מונובלוק של ברמבו ורפידות חדשות ונוספה גם מערכת קוויק שיפטר להחלפת הילוכים ללא שימוש במצמד. הצמיג האחורי גדל למידה של 200/55 וה-HP4 יגיע מצויד בצמיגי פירלי דיאבלו סופר-קורסה SP שהם צמיגי מרוץ חוקיים לכביש הציבורי. ברשימת האופציות מציעה ב.מ.וו מבחר אביזרים משלמים לרוכב וחלפים ייעודיים לשימוש במסלול כשהכל תלוי בעומק כיסו של הלקוח.
כרגע לא פורסם מחיר רשמי ומועד לתחילת השיווק אך ניתן להעריך שבהתאם למדיניות היבואן ולכך שדגמי HP2 נחתו בעבר בארץ ניתן יהיה לרכוש את ה-HP4 בהזמנה מיוחדת. 

ב.מ.וו HP4 – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים רוחבי, 999 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק 193 כ"ס ב-13,000 סל"ד
מומנט 11.4 קג"מ ב-9,750 סל"ד
קדחXמהלך 49.7X80 מ"מ
יחס דחיסה 13:1
הזנת דלק הזרקה, גופי מצערת 48 מ"מ
מתלים קדמי – מזלג הפוך 46 מ"מ, כיוונון אלקטרוני DDC, מהלך 120 מ"מ

אחורי – זרוע אלומיניום, בולם מרכזי, כיוונון אלקטרוני DDC, מהלך 130 מ"מ

בלמים קדמי – דיסק כפול 320 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 220 מ"מ, קליפר צף בוכנה אחת, ABS

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 200/55-17
בסיס גלגלים 1,422 מ"מ
גובה מושב 820 מ"מ
מיכל דלק 17.5 ליטר
משקל 199 ק"ג (רטוב)
0-100 2.9 שניות

10 תגובות ל ב.מ.וו מציגה את ה-HP4

  1. רואים את תנוחת הישיבה: זה כבר אומר את כל השאר.

  2. שני BMW ביממה. אחי, נגמר לי הכסף על החשמלי מהבוקר. דבר איתם על 1+1

  3. על מסלול ארוך- ראש בראש. אני מהמר על הפרש של חצי שנייה בינהם- אבל לא סגור מי ראשון.

  4. יפה מאוד
    ככה זה שגרמנים לוקחים תכנון יפני קלאסי (4 צילינדרים בשורה) ומשפרים אותו כמו שרק הם יודעים

  5. לא כולל עמלת שטייניץ. הרי צריך לממן את הב.מ.וו 528

  6. אחלה אופנוע שבעולם יש לי אותו קניתי אותו בחו״ל והבאתי אותו לארץ בקיצור שווה לקנות אותו וגם את s1000rr הוא גם מעולה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל