fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

קאוואסאקי ל-2013: נינג'ה ב-300, 400 ו-636 סמ"ק?

קאוואסאקי ל-2013: נינג'ה ב-300, 400 ו-636 סמ"ק?

אופיר דואק

צילום: יצרן

בעידן האינטרנט הדלפות מידע הפכו להיות דבר שבשגרה. כשבכל טלפון ממוצע יש מצלמה איכותית מתקשים יצרניות נרכב והאופנועים להסתיר דגמים חדשים הנמצאים בניסוי או מידע פנימי מתוך החברה. מספיקה תמונה אחת מתוך מצגת או קבוצת מיקוד והרשת נרעשת כשלא פעם חשיפה מוקדמת ולא מתוכננת שכזו הביא לחשיפה מלאה ורשמית מוקדם מהמתוכנן.
לפעמים המידע מגיע דווקא מהמקומות הכי לא צפויים. מסמך שדלף מסוכנות EPA, הסוכנות הפדרלית בארה"ב האחראית על הגנת הסביבה (Environmental Protection Agency) ובין היתר על תקנות זיהום האוויר של כלי הרכב, חושף 3 דגמים חדשים שצפויים להגיח בשנת 2013 בשוק האמריקאי וככל הנראה גם בשווקים נוספים.  זה המקום לציין שמסמכי הסוכנות כוללים את דירוג המזהמים והפליטות של כל רכב מנועי הנמכר בארה"ב ומן הסתם גם של דגמים שאמורים להצטרף אל השוק.

אם להאמין למידע שדלף אזי לשנת 2013 צפוי להופיע במשפחת הנינג'ה כלים בנפחי 300, 400 ו-636 סמ"ק. החדשה המעניינת ביותר היא חזרתה של קאוואסאקי להשתמש במנוע 636 בקטגוריית הסופרספורט. המסמך מאשש שמועות שכבר רצות זמן מה ברשת שה-ZX6R החדש שיוצג ל-2013 יעבור הגדלת נפח שתסייע לו בין היתר להציג נתוני תפוקה משופרים. בשנת 2002 נקטה קאוואסאקי בצעד דומה כשהציגה את ה-636 המקורי שנחשב בזמנו לחזק שבין אופנועי הסופרספורט. כיוון שהגדלת הנפח מנעה מהדגם החדש להשתתף בתחרויות בקטגוריית ה-600 הציגה קאוואסאקי במקביל את ה-ZX6RR שעשה שימוש במנוע בנפח המסורתי ושווק בצורה מוגבלת אך ורק על מנת לעמוד בתקנות ההומולגציה. אם אכן תצא לשוק גרסת 636 סמ"ק יהיה מעניין לראות אם שוב תוצע גרסה מוגבלת למרוצים, במיוחד לאור ההצלחות של קוואסאקי בסופרספורט העולמי לאחרונה ואפ כן, לא ברור מה ההיגיון הכלכלי בדבר במיוחד לאור המיתון העולמי. אגב, כעבור 4 שנים ויתרו בקוואסאקי על כפל הגרסאות וחזרו לנפח המקובל בקטגוריה.

בעוד ה-636 הוא עדין בגדר השערה הצגתם של שני הכלים האחרים יותר מבוססת מציאות. הדגם הראשון הוא הנינג'ה 400, שלמעשה כבר קיים ומשווק מזה זמן ביפן שם פורחים אופנועי 400 סמ"ק הודות לתקנות הרישוי אך גם בשוק הקנדי. המדובר בגרסה מוקטנת נפח לנינג'ה 600 המוכר אצלנו כ-ER6f. הנינג'ה 400 הוא בעל עיצוב כמעט זהה לגרסת ה-600 והוא מצויד במנוע טווין מקבילי המספק 44 כ"ס ו-3.8 קג"מ צנועים לעומת 72 כ"ס ו-6.5 קג"מ בגרסת ה-600. משקלו הרטוב של הנינג'ה 400 הוא 203 ק"ג ומחירו מתחיל ב-7,000 דולר קנדי (1,300 דולר פחות מגרסת ה-600) כלומר פחות מ-30 אלף ש"ח.

הדגם השלישי עליו מדובר הוא הנינג'ה 300. כאן מדובר באופנוע שטרם הוצג אך על פי ההערכות, בין היתר של אתרים כמו Motorcycle.com, תהיה זו גרסה מוגדלת נפח לנינג'ה 250 החדש שנחשף לא מכבר. הנינג'ה 300 צפוי להציע מנוע בנפח 296 סמ"ק מוזרק עם הספק שיתקרב ל-40 כ"ס, כמעט כמו לאותו GPX250 מיתולוגי אותו ירש הנינג'ה 250 הנוכחי. באופן מעניין במסמך שדלף לא מופיע הנינג'ה 250 ברשימת הדגמים לשנת 2013 כך שיתכן מאד שמדובר בגרסה ייעודית ונקיה עבור השוק האמריקאי בו עדין משווק הנינג'ה 250 עם מנוע מוזן קרבורטור. עם זאת, סביר להניח שגרסת ה-300 לא תגיע כלל לשוק האירופאי וכפועל יוצא גם אלינו, שכן היא תדרוש רשיון נהיגה מסוג A.
קאוואסאקי עדין לא מסרה תגובה רשמית לנושא אך בכל מקרה, כשדגמי 2013 נחשפים בדרך כלל בפרק הזמן שבין סוף הקיץ לתערוכת מילאנו שנערכת בסוף נובמבר, לא אמור לחלוף זמן רב עד שנדע את האמת.

גלריה

8 תגובות ל קאוואסאקי ל-2013: נינג'ה ב-300, 400 ו-636 סמ"ק?

  1. ER6 עולה בקנדה פחות ממה שנינג'ה 250 עולה בישראל. וכמובן שגם ממשלת קנדה והיבואן המקומי לא מקופחים אבל רק אצלנו אופנוע חדש זה חלום רחוק

  2. מה יעזור להם להגדיל את הנפח בשביל כמה כ"ס אם הם יצטרכו גם ככה לפתח עוד דגם בשביל להשתתף בסופרבייק?
    כנראה שלא למדו שם מטעויות

  3. היה להיט של אופנוע , בדיוק מה שחסר ל 600 ,,
    עוד כמה כוחות סוס .

    ומה קשור הסופרבייק ?
    יש להם בסופרבייק את ה 1000 החדש והוא מעולה .
    מירוצי הסופרבייק הם לאלף סמ'ק בלבד .

  4. טעות שלי, התכוונתי לסופרספורט. בכל מקרה כמו שכתוב לא נראה לי כלכלי לפתח שתי גרסאות לאותו אופנוע

  5. קראו לזה קטגוריית ה-750 שלצערנו נעלמה ורק סוזוקי נשארה לפתח אותה

  6. אולי 2 ימכרו, חבל שהיבואן המקומי מרוויח יותר מהממוצע בעולם, במקום ללכת על מכירות רבתיות, לבוא עם מבצעים.

  7. 55 אלף ש"ח אחרי הנחה וכולל קסדה עם שני פתחים לאזניים של החמור שיסכים לשלך על זה

  8. ה-400 יכול להצליח במחיר הנכון הבעיה שה-250 כבר עולה 42 אלף ש"ח והוא צריך רשיון לא מוגבל אז אין לו באמת סיכוי אלא אם במטרו יתמחרו בצורה נורמלית

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל