מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
תמוז
סטפן
לרט
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
HJC

הונדה מציגה SH חדש

הונדה מציגה SH חדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

כידוע, קטנועים גדולי גלגלים (16 אינטש) לא זוכים להצלחה גדולה בניגוד לאירופה בה קטנועים מסוג זה הם להיט מכירות. אחד מלהיטי המכירות בקטגוריה זו ואחד מהקטנועים הנמכרים ביותר באירופה בפני עצמו הוא ההונדה SH על גרסאותיו השונות. בשנת 2011 נמכרו רק באירופה 23 אלף יחידות מדגמי ה-SH  וזאת רק בדגמי ה-125 וה-150 וללא גרסת ה-300 הפופולארית לא פחות. בסך הכל מאז הוצגה לראשונה משפחת ה-SH בשנת 1984 נמכרו ממנה בעולם למעלה ממיליון יחידות.

ה-SH החדש מוצג בשתי גרסאות נפח, 125 ו-150 סמ"ק, כששני המנועים הינם מסדרת ה-ESP (Enhanced Smart Power) שנחשפה בשנה שעברה במתיחת הפנים שעבר ההונדה PCX. המנועים החדשים הינם בעלי קירור מים והזרקת דלק אך מסתפקים בשני שסתומים. הדגש העיקרי שניתן בתכנונם הוא על הפחתת משקל ומרכוז המסה של המנוע ומכלוליו ההיקפיים, כך למשל המצנן ממוקם בצמוד למנוע ולא בחזית הקטנוע והמתנע חשמלי משמש כגנרטור. מנוע ה-125 סמ"ק מספק 11.7 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-11.1 קג"מ ב-6,500 סל"ד כשמנוע ה-150 סמ"ק בעל קדח הבוכנה הגדול יותר מניב 14.4 כ"ס ב-8,250 סל"ד ו-1.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד גם כן. כרגע עדין לא ידוע מתי יוצג ה-SH החדש גם בגרסת 300 סמ"ק.
לטובת חיסכון בדלק מצוידים המנועים במערכת דימום במנוע בעמידה לאחר 3 שניות כשניתן לבטל את פעולת המערכת על ידי מתג בצד הימני של הכידון. בהונדה מצהירים על צריכת דלק של 47.4 ק"מ לליטר בגרסת ה-125 ו-43.8 ק"מ לליטר בגרסת ה-150.

מעבר למנועים החדשים והחסכוניים קיבל ה-SH עיצוב חדש עם יחידת תאורה חדשה על הכידון וצמד גופי תאורה גדולים בחזית המכילים את תאורת היום והמאותתים. הבשורה האמיתית נמצאת מתחת לפלסטיקה ולמושב החדש. השלדה החדשה ומיקום שונה למיכל הדלק אפשרו לפתור את נקודת התורפה של קטנועים גדולי גלגלים והיא תא האכסון תחת המושב, כשבאופן יוצא דופן מציע ה-SH החדש מקום לאכסון קסדה שלמה. ל-SH החדש מערכת בלימה משולבת בכסטנדרט ומערכת ABS אופציונלית. אגב, בדגמי ה-ABS  לא קיימת מערכת הבלימה המשולבת.
לארץ יגיע ה-SH החדש בגרסת ה-125 סמ"ק לקראת חודש פברואר הקרוב יחד עם ה-PCX המחודש החולק איתו את יחידת ההנעה וייצור לצידו במפעל הונדה באיטליה.

הונדה SH125i – מפרט טכני

מנוע צילינדר יחיד, 125 סמ"ק, 2 שסתומים, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 11.7 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט 1.1 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך 57.9X52.4
יחס דחיסה 11:1
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי 33 מ"מ, מהלך 89 מ"מ
אחורי – בולם כפול, מהלך 83 מ"מ
בלמים קדמי – דיסק 240 מ"מ, קליפר 3 בוכנות (2 בוכנות בגרסת ABS
אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
צמיגים קדמי – 100/80-16
אחורי – 120/80-16
בסיס גלגלים 1,340 מ"מ
גובה מושב 799 מ"מ
מיכל דלק 7.5 ליטר
משקל רטוב 134 ק"ג (135 ק"ג עם ABS)

6 תגובות ל הונדה מציגה SH חדש

  1. במשך החודשיים האחרונים התניידתי על הכלי המצוין הזה ואני מלא מחמאות ושבחים.
    חזק, זריז עם היגוי מצוין, וצריכת דלק מעולה של 28.7 ק"מ לליטר.

  2. עם ישכילו למכור אותו ב- 20,000שח כולל ABS וארגז(!), אז נתחיל לראות קצת פחות גוירייד על הכביש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל