מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
טריומף קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
תמוז
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
ברקום שמאל
בנלי שמאל עליון
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

תערוכת קלן: ב.מ.וו חושפת את ה-R1200GS החדש

תערוכת קלן: ב.מ.וו חושפת את ה-R1200GS החדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

זה לא חדש אבל כל יצרניות האופנועים רוצות לשחזר את ההצלחה של הב.מ.וו R1200GS ויש להן סיבה טובה. הוא אולי לא הכי יפה, ממש לא צעיר וגם לא ממש זול אבל ה-GS הגדול הוא רב מכר בקנה מידה יוצא דופן. עם למעלה מ-170 אלף יחידות שנמכרו מאז שהוצג הדור הנוכחי של ה-GS בשנת 2004 הוא לא רק האופנוע הנמכר ביותר באירופה אלא גם האופנוע הנמכר ביותר של ב.מ.וו אי פעם. צריך גם לזכור, בתשע השנים החולפות עבר ה-GS עדכונים קלים בלבד (ABS תקני ואופציה למתלים אלקטרוניים ב-2008 וראשי מנוע עם גל זיזים כפול ב-2010).
בניסיון לשחזר ולו חלק מההצלחה של הבימר הוצגו בשנה החולפת הוצגו מתחרים רבים החל מההונדה קרוסטורר והטריומף טייגר אקספלורר ששואבים לא מעט השראה מהבימר ועד ק.ט.מ אדוונצ'ר החדש והדוקאטי מולטיסטראדה המעודכן שמעניקים פרשנות משלהם (לכביש או לשטח) לנוסחה המצליחה בתוספת יותר כוח, יותר אלקטרוניקה ויותר אבזור. בב.מ.וו מודעים לעובדה שה-GS  לא צעיר והתחרות עזה ובוחרים להציג את הדור החדש במגרש הביתי בתערוכת קלן שתיפתח מחר.

במבט חטוף לא נראה שה-R1200GS עבר שינוי מהותי אבל מבט מדוקדק חושף יחידות תאורה א-סימטריות חדשות, מיכל דלק חדש, מושב חדש וכמובן פלסטיקה חדשה המסתירה מתחתיה את המצננים. כן, המהפך הגדול בדור החדש הוא בקרב יחידת ההנעה. ב.מ.וו נוטשת את מנוע הבוקסר מקורר האוויר/שמן  שליווה אותה מזה עידנים לטובת מנוע בוקס מקורר נוזל. אין מה לעשות, אבל ב.מ.וו סחטו למקסימום את המנוע הוותיק ועל מנת לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים אין ברירה אלא לצעוד עם הקדמה. עם זאת נקטו בב.מ.וו בפתרון מקורי שכן בלוק המנוע אמנם מקורר נוזל אבל הצילינדרים עדין מקוררי אוויר ומצוידים בצלעות קירור. מידות הצילינדר נשמרו זהות וכך גם נפח המנוע העומד על 1,170 סמ"ק אך המנוע עבר מספר שינויים כמו הגדלת יחס הדחיסה, גל ארכובה חדש וקל יותר ומערכת ניהול מנוע עדכנית.
להספק המרבי נוספו 15 כ"ס ובסך הכל מספקת יחידת ההנעה החדשה 125 כ"ס המתקבלים ב-7,750 סל"ד כבעבר. גם נתון המומנט זכה לתוספת נאה של ועומד כעת על 12.6 קג"מ המושגים ב-6,500 סל"ד. לא רע, אך עדין רחוק ממה שיש למתחרים כמו הטייגר אקספלורר, המולטיסטראדה ואפילו הק.ט.מ 1190 אדוונצ'ר החדש.

כמו מתחריו גם ב-GS  החדש ישנו דגש על האלקטרוניקה. המצערת האלחוטית היא בעלת שלושה מצבי פעולה ואליה מצטרפת מערכת בקרת האחיזה של ב.מ.וו הכולל חמישה מצבים (כביש, גשם, דינאמי, אינדורו ואינדורו פרו). השלדה חדשה ועברה חיזוקים ובתחום המתלים שמרו ב.ב.מ.וו על מתלה הטלהלאבר הייחודי מלפנים אך המזלג הטלסקופי הוא בקוטר של 37 מ"מ לעומת 41 מ"מ בעבר. מאחור ישנה זרוע חד צידית חדשה וארוכה יותר יחד עם מתלה הפרהלאבר. מערכת המתלים החצי אקטיבית של ב.מ.וו (ESA) מוצעת כאופציה.
הבלמים כוללים קליפרי מונובלוק של ברמבו ומערכת ABS תקנית. מידות הצמיגים עודכנו וכעת הצמיג הקדמי הוא במידה 120/70 ואילו הצמיג האחורי הוא במידה 170/60. גרסת אדוונצ'ר עם צמיגים וחישוקים בעלי אוריינטצית שטח ואבזור תואם אמורה להיות מוצגת בשלב מאוחר יותר. בסך הכל שוקל ה-R1200GS החדש 238 ק"ג רטובים, 9 ק"ג יותר מאשר בעבר.
בב.מ.וו לא הימרו עם ה-GS  החדש שכן סוס מנצח לא מחלפים ורק הוסיפו חיזוקים חיוניים בנקודות הנחוצות. עם ההילה שביסס לעצמו ה-GS  הגדול זה בהחלט אמור להספיק לו.

ב.מ.וו R1200GS – מפרט טכני

מנוע 2 צילינדרים בתצורת בוקסר, 1,170 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור אוויר/מים
הספק 125 כ,ס ב-7,750 סל"ד
מומנט 12.6 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך 73X101 מ"מ
יחס דחיסה 12.5:1
הזנת דלק הזרקה, גופי מצערת 52 מ"מ
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי 37 מ"מ, מתלה טלהלאבר, מהלך 190 מ"מ

אחורי – זרוע חד צידית, מתלה פרהלאבר, מהלך 200 מ"מ

בלמים קדמי – שני דיסקים 305 מ"מ, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 276 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS

צמיגים קדמי – 120/70-19
אחורי – 170/60-17
בסיס גלגלים  1,507 מ"מ
גובה מושב 850-870 מ"מ
מיכל דלק 20 ליטר
משקל רטוב  238 ק"ג

8 תגובות ל תערוכת קלן: ב.מ.וו חושפת את ה-R1200GS החדש

  1. מתי הדבר הזה יגיע לארץ? ולכשיגיע אני רוצה מבחן שלכם ע"י וקנין.
    מאז שקראתי שבשיא "חוצפתו" הוא שלח לקוח סמוי ליבואן ע"מ להצליב נתונים ואת ההתרשמות שלו מהיבואן הוא כבש את ליבי.

  2. אתם חייבים להעלות לנו מבחן השוואתי בין השניים.

  3. מי שמע עליו?או בכלל מכיר אותו?
    אין ספק ש gs הוא האופנוע הטוב ביותר שיש בארץ ובטח יותר טוב מהזבל היפאני.

  4. קראתי אצלכם שני מבחנים על הטורר האם תערכו מבחן גם על הgs על מנת לתת לנו נקודת יחוס והשוואה?

  5. מקובל מאוד בתחום הרכב שיבואן מקומי פונה ליצרן בבקשה לתמיכה במחיר האופנוע על מנת להתחרות בשוק המקומי.
    הראשון מבין היבואנים קמור או מאיר שיחתוך מחיר ינצח בקרב ולעד!!!
    אז אולי במקום לשחוט אותנו תציבו את הגי אס והטורר סביב תג מחיר של 120000 ואז תקבלו נצח שוק גדול

  6. הוכחה: ראה תמונה 5

    רבותי, אני שואל אתכם ברצינות – הייתם רוכבים עם מכונה אובר-מורכבת כזו לאפריקה??
    אם יתקלקל משהו הכי קטן, ונניח אתם באמצע הג'ונגל. מי בדיוק יתקן לכם את הבעיה? המכונאי האפריקאי? אתם? בסדר..
    במוו מוכרים תדמית של אופנוע הרפתקאות, אבל הוא לא אמין כמו שהם משווקים אותו. תקראו קצת בפורומים כמו ADV

  7. שלום. עם כל הכבוד ל GS ויש כבוד. אפנה אותך לכתבותיו והמבחנים של דורון וקנין- חבר מערכת דו"גרי.(בעת הקשת דורון וקנין במנוע החיפוש השמאלי העליון) וניתן לכבוד לדבר. חג שמח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל