מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מילאנו 2012: אפריליה קפונורד חדש

מילאנו 2012: אפריליה קפונורד חדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

תערוכת מילאנו 2011 התאפיינה בכניסה מאסיבית של יצרנים אל נישת אופנועי האדוונצ'ר הנשלטת על ידי הב.מ.וו R1200GS. כך בבת אחת הופיעו להם ההונדה קרוסטורר, טריומף טייגר אקספלורר והקאוואסאקי ורסיס 1000. בתערוכת קלן שנערכה לפני פחות מחודשיים המשיכה את המגמה עם הק.ט.מ אדוונצ'ר 1190, הדוקאטי מולטיסטראדה המעודכן וכמובן הדור החדש של הבימר המגודל.  ומה לגבי מילאנו 2012? השנה גם אפריליה נכנסת לקטגוריית האדוונצ'ר, או ליתר דיוק חוזרת אל הקטגוריה, עם דור חדש לקפונורד. הקפונורד המקורי הוצג בשנת 2001 כאח גדול לפגאסו הדו-שימושי אך לא זכה להצלחה יתרה וירד מפס היצור לקראת סוף העשור הקודם.

הקפונורד החדש מגיע לאחר שבאפריליה התקנאו בהצלחה הגדולה לה זוכה דוקאטי עם המולטיסטראדה החדש שהפך להיות הדגם הנמכר ביותר של החברה מבולוניה. בהתאם לכך, ובהתאם לאופי הספורטיבי של אפריליה, הקפונורד החדש פונה אל הכביש בלבד כפי שמרמזים חישוקי ה-"17 מלפנים ומאחור (לקפונורד המקורי היה חישוקי שפיצים כשהקדמי היה בקוטר "19) וגם החזית בעלת שלושת גופי התאורה מרמז על הקשר המשפחתי ל-RSV4.

גם הפעם עושה אפריליה שימוש במנוע V טווין אלא שהפעם מדובר במנועו כפול המצתים של הדורסודורו 1200 שעבר מיתון קל לטובת אופי תיורי יותר. בקפונורד מספק המנוע 128 כ"ס (2 כ"ס פחות) המגיעים ב-8,500 סל"ד (200 סל"ד מוקדם יותר מבדורסודורו 1200). המומנט עלה ב-0.1 קג"מ המושגים ב-6,500 סל"ד שהם 700 סל"ד מוקדם יותר מאשר בדורסודורו. מדובר בנתונים נאים לקטגוריה אך רחוקים מאלו של המולטיסטראדה המציע 150 כ,ס ו-12.7 קג"מ.

כמו במולטיסטראדה גם הקפונורד עושה שימוש בשלדת מסבך צינורות פלדה בחלק העליון אך באפריליה היא מחוברת לקורות אלומיניום במרכז ולזרוע אחורית דו צדדית מאלומיניום לעומת זרוע חד צידית במולטיסטראדה.
מכלולי השלדה כוללים מזלג הפוך מלפנים ובולם אחורי אופקי הממוקם מצד ימין, שניהם מתוצרת זאקס ומתכווננים באופן מלא. מערכת הבלימה כוללת קליפרים של ברמבו מלפנים ומאחור כאשר אלו הקדמיים הם רדיאליים בעלי 4 בוכנות. הקפונורד שופע מערכות עזר אלקטרוניות ומערכות בטיחות. המנוע מאפשר בחירה בין מצבי פעולה: ספורט, תיור וגשם עם הספק מוגבל ל-100 כ"ס. מערכת ABS היא סטנדרטית יחד עם מערכת בקרת המשיכה של אפריליה (ATC) שלה 3 מצבי פעולה כששתי המערכות ניתנות גם לניתוק מלא.
אפריליה מציעה את הקפונורד גם עם חבילת תיור הכוללת מערכת מתלים חצי אקטיביים המשנה את אופי המתלים תוך כדי רכיבה ובהתאם לעומס, מערכת בקרת שיוט וסט זיווד מקורי. 

אפריליה קפונורד – מפרט טכני

מנוע שני צילינדרים בתצורת V של 90 מעלות, 1,197 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק, 2 מצתים לצילינדר
הספק 128 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט 11.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך  67.8X106 מ"מ
יחס דחיסה 12:0:1
מתלים קדמי – מזלג הפוך זאקס 43 מ"מ, כיוונון מלא, מהלך 167 מ"מ

אחורי – זרוע אלומיניום, בולם צידי זאקס מתכוונן, מהללך 150 מ"מ

בלמים קדמי – צמד דיסקים 320 מ"מ,  קליפרים רדיאלים 4 בוכנות

אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 190/55-17
בסיס גלגלים 1,565 מ"מ
גובה מושב 840 מ"מ
מיכל דלק 24 ליטר

גלריה

10 תגובות ל מילאנו 2012: אפריליה קפונורד חדש

  1. נראה שיש למה להמתין. משהו שם נוצץ ומבריק, עושה חשק של ממש לחזור לקטגורית האדוונצר.

  2. ויוצא האופנוע הטוב ביותר שיש. מדהים, מרהיב ונראה שהולך להיות להיט מכירות לצד המולטיסטרדה – כמובן שאני מדבר על אירופה ולא על רח' השוקן פינת סלמה

  3. האם אפשר עוד פרטים ? מי רכוב על זה ? האם יש מרוצים בישראל לקטגוריה הזאת? מדהים

  4. היו צריכים לדחוף לו את המנוע של הטואנו אבל מצד שני עם הצריכת דלק של מנוע של הטואנו הם היו צריכים מיכל דלק של 40 ליטר לפחות

  5. לחובבי האדוונצ'ר כמוני, זה תור הזהב :). הייתי שמח מאוד לרכב על האופנוע הזה. 128 כ"ס זה די והותר, והוא נראה די מרווח.

  6. החזית ורסיס, הפרופיל טנרה, החזית אר.אס.וי. ונמוך מהבימר. בהצלחה.

  7. מדינות בגוש היורו מתמוטטות כלכלית: איטליה, יוון, פורטוגל, ספרד. שביתות, פיטורין וייצור הדו"ג ממשיך ולא מקרטע. בואו נחכה חצי שנה ונראה את גרף המכירות בעולם.

  8. אני ממש לא מכיר את האפריליות שנמכרות בארץ. גם לא רואה הרבה מהן. מידע מעניין. תודה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל