מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
ברקום שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

גילוי דעת וסיכום פגישה

גילוי דעת וסיכום פגישה

צילום: Zoobri photo team

לאחרונה התקיים רב שיח ומפגש של ראשי המועדונים הגדולים בארץ. בין הנוכחים היו אליקו אלג'ם (יו"ר מועדון האופנועים הישראלי), אלי בלאו (קבוצת אופנועני ישראל קא"י), דניאל פטרי (מיצו), אבי אלבז והילה פנלון (מנהלי פורום 8), ניסים ברדה (דו"גרי), ושרון גולדר  אפרת דייגי ואבי אברהם.
 
על הפרק:

· הבהרה משותפת של מדיניות הנהגת האופנוענים בארץ

· החלפת דעות בנושאים שוטפים הנוגעים לציבור הרוכבים

· סקירה של פעילויות העבר ופעילות מתוכננת אל מול הרשויות

· יצירת חזית מוסכמת של הגופים הגדולים הפעילים לשרות מטרות ציבור הרוכבים

 
לפני מספר שנים הוקם גוף משולב המאחד מאחוריו את כוחם של עשרות אלפי רוכבים ורוכבות, אשר כלל מאות פעילים. גוף זה היה מצויד בידע מקצועי רב אשר שיקף את צרכיהם ורצונותיהם של שלל הרוכבים. כבר אז בחנו את אפשרויות הפעולה שעמדו לנגד עינינו, ואחרי דיונים רבים ותוך התייעצות עם מומחים בתחום, אנשי יח"צ ולוביסטים בכנסת הוחלט שלמירב ההישגים ניתן להגיע רק תוך כדי פעולה ישירה אל מול הגורמים הממשלתיים והממלכתיים המתאימים.
במהלך השנתיים האחרונות השקיעו נציגי הרוכבים עבודה רבה ומורכבת בשרות מטרות הקהילה, ובאמצעות "צוות רשויות" מאורגן קיימנו רצף מתמשך של השתתפות בישיבות ועדות בכנסת (כספים, כלכלה), עבודה מול חברי כנסת, יועצים ונציגים פרלמנטריים, וכן יוצרות ערוצי תקשורת אישיים וחשובים אל מול גורמי מפתח בעולם התחבורה והכספים בישראל.
 
יחד עם זאת, כיוון שרוב העבודה נעשית מאחורי הקלעים, חלק גדול מהעבודה וההישגים אינם ברורים לכל ציבור הרוכבים והרוכבות, ולכן יש לתכנן וליצור ערוצי תקשורת טובים יותר אל מול הקהילה.
הנושאים העיקריים שעליהם אנחנו נותנים את הדגש בשנתיים האחרונות ובאלה שיבואו עלינו לטובה הם:

· המשך פעילות מול משרד התחבורה ומול "נתיבי ישראל" (לשעבר מע"צ / החברה הלאומית לדרכים) בנושאי מעקות בטיחות ידידותיים לרוכבים, צבע וסימון לא מחליק, וכן רמזורים המותאמים לרכב דל-מתכת

· המשך פעילות מול המשטרה בקשר להסכמות הנוגעות לציבור הרוכבים, והדרכות משותפות

· בנוסף המשך פעילות בנושאי בטיחות, הקלות במיסוי לציוד מיגון, תקציבי הסברה, הכשרות לרוכבים חדשים ועוד

· המשך הפעילות מול האוצר וחברות הביטוח בנוגע להוזלת תעריפי הביטוח לאוכלוסיות שונות

השיפורים והתיקונים אליהם הגענו להסדרים עם הגופים הרלוונטיים מחלחלים אט אט לכבישים, לדרכים ולצמתים. מעקות ידידותיים לרוכבים מתחילים להופיע במחלפים חדשים, סימוני כביש בעלי מקדם חיכוך גבוה נמצאים בשימוש בכבישים הבינעירוניים, ועוד. אבל לצערנו ההתקדמות אל מול הרשויות לא תמיד הולכת בקצב הרצוי או המתוכנן, ולכן חשוב שכולנו נתאזר בסבלנות.
 
חשוב לציין: "שליפות מן המותן", הפגנות יזומות ע"י אדם זה או אחר, ושאר מיני פעולות "פרטיזניות" שאינן מתואמות איתנו עשויות לגרום יותר נזק מאשר תועלת, במיוחד לאור העובדה שמי שנוקט אותן כלל אינו טורח להתעניין או לבדוק מה כבר נעשה בפועל, ושעצם פעולות אלה עלולות לייצר אנטגוניזם גדול יותר נגדנו ולהרוס את אשר בנינו עד כה ואת הגשרים וערוצי התקשורת אל מול הגורמים המתאימים. אל לו לציבור הרוכבים ליפול שולל אחר סיסמאות פופוליסטיות ודמגוגיות, שכן הפעולות האמיתיות נעשות מאחורי הקלעים ומן הסתם לא תמיד אפשר לחשוף אותן בזמן אמיתי.
 
קהילת האופנוענים חיה, נושמת ופעילה, ואנחנו רוצים אתכם איתנו בין אם במעשים ובין אם בתמיכה. חשוב לציין שכולנו נתמוך ביוזמות אחראיות, חכמות, מתואמות, המשתלבות בצרכי הרוכבים בכללם ומחזקות את מכלול הפעילות המוסכמת והמגובשת בין כל הגורמים בקהילה, מתוך הבנה נכונה ואמיתית של צרכי הרוכבים בישראל.
 
תודה רבה לניסים ברדה על האירוח ולשרון גולדר על ארגון הפגישה.
 
חתומים, על דעת כל המשתתפים:
 
אליקו אלג'ם                           אלי בלאו                                    דניאל פטרי (מיצו)              
מועדון האופנועים הישראלי     קבוצת אופנועני ישראל (קא"י)       פורום  8
        

31 תגובות ל גילוי דעת וסיכום פגישה

  1. ואני כבר חשבתי שהדמיקולו ההוא מההפגנה לקח פיקוד. יוביל אותנו רק לאבדון.
    שהמזוייפים ילכו לעמוד על גדרות בזמן שאלו שעמלים באמת יביאו את השינוי המבורך. כל הכבוד!

  2. סליחה, דאגתם רק לעצמכם, קומץ רוכבים ספורטיביים עם נפחים גדולים. אתם, קבוצה קטנה של בעלי נפחים גדולים, הרוכבים רכיבה ספורטיבית ומסתכנת, אתם מגדילים את הסיכון עוד יותר כאשר אתם רוכבים ספורטיבית באין מפריעה על כביש ציבורי. רצו להעלות לכם את ביטוח החובה לעשרות אלפי שקלים, ככה שישקף את הנזק שאתם גורמים (הרבה פציעות ואירועי מוות), ואז ניצלתם את התמימות של כלל הרוכבים שרובם (90% ויותר) הם קטנועניסתים, ורוכבי אופנועים רגועים, אז ניצלתם אותם אגב גיוס להפגנה שתוצאותיה היא סבסוד ביטוח החובה היקר שלכם, והיום כולנו ממשיכים לשלם ביטוח יקר בגללכם. עכשיו אתם גורמים לביזבוז תקציב ציבורי על גדרות בטיחות עלובות ש99% ויותר מרוכבי הדו-גלגלי הנורמטיביים לא יפגשו אף פעם. אתם רוצים לחוקק חוק למעיל מיגון שתוזיל לכם את הביטוח, מעיל שדרוש לכם כאשר אתם יוצאים להשתולל על כביש ציבורי בשבת בבוקר, ושוב על חשבון הקטנוען התל אביב הממוצע שעם מעיל פשוט ימות מחום. אתם לא גוף יציג, עכשיו כולם גם יודעים זאת.

  3. רק ידידי גם ב50 קמ"ש ליפול זה כואב ולך לבית לוינשטיין תשאל מה יכולה להיות התוצאה.

  4. אתה מתבלבל עם מועדון אופנועי הספורט זה לא הגוף המדובר. יש לך בעיה בהבנת הנקרא אבל הכי טוב ישר להתלהם.

  5. כל מי שיכול ולהועיל למען קהילת הרוכבים
    יבורך. מאחל לכולם רכיבות טובות ובטוחות.

  6. אלי בלאו - קבוצת אופנועני ישראל (קא"י) הגיב:

    בתגובה 14 נאמרו דברים הרחוקים כל כך מהמציאות.אם יש צדק חברתי הוא בא לידי ביטוי בגדול במאבק הרוכבים על תעריפי הביטוח.נציגי הרוכבים בישיבות הכנסת שמו בחזית את רוב הרוכבים (צעירים על כלים קטנים)תחילה.המאבק הכללי להורדת תעריפי הביטוח התמקד לראשונה ברובד זה (ראה פרוטוקולים של ישיבות הכנסת).היה הרבה יותר קל להתמקד רק ברוכבים על כלים כבדים שהם מיעוט קטן של הרוכבים.המאמץ הוא רוחבי לכלול את כל הרוכבים וכלל סדרת פעולות אפקטיביות של מטה המאבק:הפקעת סמכות המפקח על הביטוח לבצע ייקור תעריפים.דבר שהיה בסמכותו הבלעדית ובתכנית העבודה שלו היו סדרת העלאות מחירים בקנה. הנושא הושג באופן מוחלט ובצעד חריג ומוצלח הופקעה סמכות זו בחקיקה יזומה ע"י המטה והועברה לידי ןעדת הכלכלה של הכנסת (בה לאופנוענים היה רוב תומך).שלב נוסף היה עם הסכם החציה שהושג ביוזמת המטה וכלל חלוקה אחרת במקרה של תאונה מעורבת רכב-אופנוע:לא עוד חלוקה של 50-50 אלא חלוקה צודקת יותר של 75% מהנזק על הרכב ו25% על האופנוע.שלב נוסף הגיע בחקיקה נוספת יזומה ע"י המטה ,חוק העמסה הקובע כי בעלי רכבים ישלמו פרמיה של 6.3% מהביטוח שלהם להעברה לביטוחי אופנועים(המפקח על הביטוח קבע זמנית את 3.75% עם תכנית להורדה לאפס של מרכיב העמסה).הושג מסלול נוסף הכולל הוזלה כנגד השתתפות עצמית לבחירת הרוכב.פעולות אלו ואחרות הושגו במאמץ התנדבותי רב של הנציגים תוך שימת שכל ,נסיון,לחץ ציבורי ,תקשורתי ופוליטי לטובת כל הרוכבים בישראל.כיון שחישובי אקטואריה בביטוח נעשים באחור ,ימשיכו פעולות אלו לבוא לידי ביטוי בעתיד.

  7. אתם פועלים למען עצמכם, אתם מיעוט ולא גוף יציג. הפעולות שלכם לא היטיבו עם רוכבים כמוני שאנו הרוב, לא סתם רוב אלה 90% ואף יותר מכך.
    כפיר, גם מנפילה באמבטיה אפשר למות, אבל כאשר משתוללים עם אופנוע על כביש ציבורי זה גובל בהתאבדות, יחי ההבדל הקטן.
    לרוכב הספורטיבי, צוחק מי שצוחק אחרון, אני יכול לקוות עבורך שתשלם ביטוח חובה בשיעור 20,000 ש"ח כדי שאני וחבריי הרגועים נשלם 1500 ש"ח.
    הילה, אני לא מדבר על פוליטיקה, אבל אם כבר, לפי מה שאת טוענת אתם אפילו לא גוף יציג של עצמכם (מפוצלים בתוך עצמכם).
    אלי בלאו, מילים מילים מילים, מכבסת מילים. סליחה, אבל אותי לא תצליח לבלבל. תודה על כל התגובות.

  8. זה אותו חכמולוג שהיה מכנה את עצמו בשם "אני" והיה מפיץ כאן את משנתו. אותו סגנון התלהמות, אותם הגיגים מנותקים מהמציאות ואותה בורות שנוזלת מהאזניים.
    אין טעם לנסות לדון עם אדם כזה שחושב שהוא יודע הכל ומסתתר מאחורי האנונימיות שלו כדי להטיל רפש בכולם.

  9. למה אתם עונים לו בכלל. למה אתם נותנים במה למועדון הספורט העלוב הזה..?

  10. מי שלא פועל לא מבין שצריך. וכל מי שכאן כותב מגילות. כאמור למעלה ברור באמת לאיזה מועדון הוא שייך. לא לכם.

  11. הוא בא לכאן לחרחר מהומות. הוא בכוונה מנסה לקלקל לכם ולכולנו. תוקיעו אותו מכאן.

  12. אסור להוריד את התגובה של 14. אבל זה בסדר כי אנחנו מבינים כמו שכתבו למעלה במי מדובר. מועדון הספורט הוא מועדון של חבורה של ילדים מתלהבים שעל פניו מה שמענין אותם זה רק חארטה…

  13. כן, תודה, מגיב 14 זה שוב "אני", והקוראים האינטיליגנטים של דו"גרי מבינים גם בלי שתסביר. ואני לא מתלהם, רק מביעה דעה לגיטימית ובאופן ענייני. אתם למדתם שהתלהמות לא מוסיפה לכם כבוד, ועל כן אתם מוחקים את הטרולים וההצפות נגדי, בזאת אתם דואגים לעצמכם. במקרה הזה התלהמות הצפות ושאר קללות שיוצרות ריטינג צהוב ועלוב, לא עושה לאתר שלכם כבוד לטווח הארוך. לקח לכם זמן, אבל הבנתם את זה. כל הכובד תמשיכו ככה! גיוון דעות חשוב לניהול תקין של הקבוצה, גם את זה למדתם (על הדרך הקשה). בהצלחה בהמשך.

  14. אני ככל רוכבי האופנועים בארץ שמח מאד שנעשות פעולות כאלה ואחרות "מאחורי הקלעים" מול הממסד, אבל אשמח יותר אם ההתנהלויות תהינה יותר מדווחות,גלויות וחשופות לציבור באתר אינטרנטי שיקום לצורך הנ"ל.בברכה באריצ'יף כרמיאל

  15. מדובר בגוף שהוא איננו יציג, הוא לא נבחר בבחירות על ידי שום קבוצת אופנוענים שאני מכיר, גדולה או קטנה ועל כן לא חייב בכל דיווח לציבור. מדובר בקבוצה קטנה של מתנדבים שדאגה בעיקר לעצמה). אבל בגלל שהם הצליחו להביא להפגנה המפורסמת על תעריפי הביטוח כמה אלפי רוכבים, ראה כאן: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000508475 ומכיוון שהם הצליחו להביא כ 2000 איש להתפקד לליכוד, היה מי שטעה לחשוב שהם גוף יציג (ח"כ כרמל שאמה). הסיפור הזה להערכתי מאחורינו, הדלת בירושלים נסגרה וכך ממילא אין במה לעדכן. וטוב שכך. כשיקום גוף יציג מאורגן ומסודר אני מבטיח לך עדכונים מספיק בולטים בתקשורת. אבל אל דאגה, לא יקום. זה מה יש.

  16. אלי בלאו - קבוצת אופנועני ישראל (קא"י) הגיב:

    למי שטוען "מילים מילים מילים" , כמדומני שקצרה היריעה מלפרט את פועלם של כל מי שחתם על המסמך בשרות הקהילה…ומה אתה עשית בשביל קהילת האופנוענים חוץ ממילים…הנה הזדמנות פז עבורך לספר על פעילותך !

  17. אלי, המדינה נותנת שרות טוב מאוד, מסגרת החקיקה לאופנועים סבירה ולא מאיימת מעל הצורך (חובת מעבר טסט, הקלות בטסט לבעלי רישיון רכב, חובת קסדה, ולאו דווקא שלמה). הכל מתנהל קשורה. עד ליום בו שונו מדרגות הרישוי ל 125 סמ"ק. כאן היה צריך לבוא תיקון ולהשוות את תעריפי ביטוח החובה הנמוכים למדרגת 50סמ"ק הפופולארית, למדרגה של עד 125 סמ"ק ואולי עד 250 סמ"ק. בעידן כבישי "אילון" תפוצת מנועי 125 סמ"ק רק הוסיפה לבטיחות. אני לא צריך מועדון כדי לטייל. לטייל כל אחד יכול, וכל אחד יכול לבחור לו את החברים שלו לטיול. הייתה לכם הזדמנות פז לעשות מעשה במאבק על הביטוח. אבל במקום לדאוג לכלל הציבור, 90% מהרוכבים, הצלחתם למנוע עליה דרמתית בביטוח לנפחים הגדולים, על חשבון הנפחים הקטנים (שהם הרוב המכריע). אני גם בכלל לא בטוח שבנסיבות ראוי לראות בכם "מתנדבים", פעלתם למען עצמכם ועל הדרך זכו מההפקר כמה חברים במועדון שלכם, אולי כמה מאות. אבל אנו הרוכבים, מונים מעל 110,000 כלים, לא זכינו בכלום. אז אפשר לפרגן לכם שהתנדבתם, אבל זה לא באמת התנדבות. אלי, את הזדמנות הפז שלך להנהיג קבוצה גדולה של אופנוענים אבדת, ועכשיו נשארת מנהיג של קבוצה המונה בקושי 200 איש. למעני לא עשית כלום, אז למה שאני הצטרך להצדק בפניך שאני כן עשיתי משהו? אבל תאמין לי שעשיתי, אני לא צריך פרסום. איש צנוע.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל