fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הוסקוורנה מתאחדת עם הוסאברג

הוסקוורנה מתאחדת עם הוסאברג

אופיר דואק

בשלושת החודשים שחלפו מאז הכריזה ב.מ.וו על מכירת הוסקוורנה ליידי מנכ"ל ק.ט.מ סטפן פיארר רחשו אינספור שמועות לגבי עתידה של החברה. אי הוודאות הייתה גדולה בעיקר עקב העובדה שמניות הוסקוורנה נרכשו על ידי חברת האחזקות של פיארר (Pierer Industrie AG) שאינה קשורה לחברת האחזקות KTM AG שהיא המחזיקה במניות ק.ט.מ. בנוסף, לא היה ברור מדוע יש לק.ט.מ צורך בהוסקוורנה שכן מצד אחד היא מחזיקה במותג שטח נוסף, הוסאברג, המומצב מעל דגמי השטח של ק.ט.מ ומצד שני לק.ט.מ יש כבר קו דמי כביש נרחב ומכובד ואין לה צורך בדגמי הכביש המועטים של הוסקוורנה שהוצגו רק בשנה האחרונה.

הבוקר, יום חמישי, מתבהרת התמונה לגבי עתידה של הוסקוורנה כאשר יוצאת ההודעה כי תתאחד עם הוסאברג. הודעה זו מגיעה לאחר חששות כבדים לעתיד החברה בעקבות החלטה שהתקבלה לפני מספר שבועות להפסיק את יצורם של דגמי הכביש של הוסקוורנה (נודה, סטראדה וטרה) המתבססים על מנועים של ב.מ.וו ולסגור בחודש אוגוסט את מפעל החברה בוארזה. ההחלטה לסגור את המפעל לוותה במחאה של כ-250 עובדיו שהפגינו מול הנהלת החברה ובמקביל פנו לב.מ.וו ולחברת הוסקוורנה השבדית (המייצרת כלי עבודה וטרקטורי גינון) על מנת לבטל את העסקה.

על פי ההודעה קו דגמים חדש לחלוטין שיכלול אופנועי אינדורו, מוטוקרוס ומיני בייקס נמצא כעת בפיתוח ויוצג בשבדיה בתחילת חודש אוקטובר לקראת תערוכת מילאנו 2013. דגמי סופרמוטו חדשים שיתבססו על קו הדגמים החדש צפויים להיות מוצגים זמן קצר לאחר מכן. ייצור הדגמים החדשים יתבצע במפעל ק.ט.מ במטיהופן שבאוסטריה אך המטה העסקי של הוסקוורנה יישאר נכון לעתה באיטליה. אגב, במקביל הוחלט על חיסול המלאי הנוכחי של דגמי הוסקוורנה הכולל כמה אלפי אופנועים שימכרו במחירים נמוכים לדילרים, בעיקר בארה"ב.

האיחוד עם הוסאברג מהווה עבור הוסקוורנה סגירת מעגל. הוסקוורנה החלה לייצר אופנים בשבדיה לפני 99 שנים ואילו האופנוע הראשון שלה הופיע בשנת 1918. לאחר שנמכרה בשנת 1987 לידי קונצרן קאג'יבה החליטו מספר מהנדסים לפרוש מהחברה ולהקים יצרנית אופנועים משלהם בשם הוסאברג כדי לשמר את הגאווה השבדית. 25 שנים לאחר אותו פיצול דרכיהם של הוסקוורנה והוסאברג מצטלבות שוב.
כעת, לאחר שעתידה של הוסקוורנה מובטח, מתעוררות שאלות לגבי עתידה ונחיצותה של הוסאברג. האם המותג יעלם לחלוטין או שייצר גרסאות משלו לדגמי הוסקוורנה החדשים, כפי שעשה עד כה לדגמי ק.ט.מ, ואולי דווקא שוב יפרשו אנשים מהחברה ויצאו לדרך חדשה משלהם

גלריה

3 תגובות ל הוסקוורנה מתאחדת עם הוסאברג

  1. אופנועי האנדורו של הוסקוורנה מדהימים. חבל שKTM הולכים להרוס אותם (PDS, WP…)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל