מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
גלאי רדאר קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
תמוז
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
ברקום שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל

ב.מ.וו במחווה ל-R90 S

ב.מ.וו במחווה ל-R90 S

אופיר דואק

צילום: יח"צ

השנה מציינת ב.מ.וו 90 שנים להולדת האופנוע הראשון מתוצרתה וכנהוג בתעשיית הרכב והאופנועים, אין כמו לציין מועד מיוחד במהדורה מיוחדת או דגם קונספט מרהיב. לציון המאורע בחרה ב.מ.וו ליצור גרסה מודרנית כמחווה לאחד מהאופנועים הנחשקים ביותר של החברה, ה-R90 S. הבחירה ב-R90 S לא הייתה מקרית שכן דגם זה חוגג 40 שנה להופעתו כך שבב.מ.וו תופסים שני ציפורים במכה. אגב, ה-R90 S שהופיע בשנת 1963 נחשב לאופנוע הסופרבייק המהיר ביותר בתקופתו עם מהריות מרבית של 199 קמ"ש. ה-R90 S זכה להצלחה על מסלולי המרוצים ובין היתר היה לאופנוע הראשון שזכה באליפות הסופרבייק של ה- AMA בשנת 1976.

אופנוע המחווה נקרא קונספט 90 והוא נבנה בשיתוף סדנת רולנד סנדס הידועה. הקווים הכלליים דומים למקור אך עברו עידון ברוח העכשווית עם פרינג נמוך יותר ומשוך לאחור, מיכל דלק גדול בעל שקעים לברכיים ויחידת זנב קצוצה עם מושב יחיד, ללא ידיות אחיזה ועם תאורת לד אחורית. הדמיון למקור רב אך עדין ישנם מספר פרטים שונים בתכלית כמו צמד המפלטים נמצא מצד שמאל של האופנוע ולא משני הצדדים וויתור על חישוקי השפיצים לטובת חישוקי סגסוגת. לעומת זאת, האופנוע נצבע בצבע הכתום דייטונה בדומה לצביעה המקורית של ה-R90 S מה שמקשר ממבט ראשון את הקונספט 90 למקור ההשראה שלו. להשלמת המראה הכינו ברולנד סנדס מספר פריטים ייחודיים בעיצוב ותוצרת עצמית כמו מכסי ראשי הצילינדר, כיסויי הצד ומשולשי הכידון. בסרטון שלפניכם תוכלו לראות את אנשי הסדנה מסבירם כיצד יצרו את הקונספט 90.

ליבו של הקונספט 90 הוא מנוע בוקסר מקורר אוויר קלאסי אך עם הזרקת דלק ומסביבו ישנם מגוון מכלולים מודרניים. כך למשל ישנה מאחור זרוע אחורית חד צידית עם מתלה הפרהלאבר המוכר של ב.מ.וו שאמנם משודך לצמד בולמים אך אלו מגיעים מבית אוליהנס, כמו גם המזלג הקדמי ההפוך. הבלמים מורכבים מדיסקים מלפנים ומאחור (בלם תוף במקור) יחד עם קליפרים ראדיאלים מלפנים ומערכת ABS.

הקונספט הוצג בסוף השבוע האחרון בפני המבקרים ב- Concorso d’Eleganza Villa d’Este, אירוע מוטורי מיוחד הנערך מזה למעלה מ-80 שנים במלון וילה דה אסטה, בסמוך לאגם קומו באיטליה. מדובר באחד האירועים המוטורים הנחשבים עבור חובבים הרכב הקלאסי ומוצגים בו מידי שנה מבחר יצירות עבר נדירות לצד דגמי קונספט ייחודים כמו ה-קונספט 90 הנ"ל.

7 תגובות ל ב.מ.וו במחווה ל-R90 S

  1. כמו כל דבר מקורי, פיאט 500, חיפושית, מיני, קאמרו, מוסטאנג, הכל מגניב, חדיש, ובטיחותי יותר, אבל זה לא זה… העבר היה מקום טוב יותר, אנשים טובים ופשוטים יותר. איפה הימים שהיינו צעירים ויפים ובלי אגו וציפצופים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל