fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו מגיע ליצור סדרתי

הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו מגיע ליצור סדרתי

אופיר דואק

צילום: יצרן

קצת יותר משנה חלפה מאז הוצגה הגרסה הסדרתית של ה-C Evolution, הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו, וכעת מגיעה ההודעה כי הוא נכנס לייצור סדרתי. ההודעה על הייצור הסדרתי של ה- C Evolution מגיעה בתערוכת פרנקפורט שנפתחה היום לעיתונאים ולא בכדי. בדוכן ב.מ.וו בתערוכה מוצגת גם ה-i3, המכונית החשמלית הראשונה של ב.מ.וו המוצגת כחלק מהמותג i המיועד למכוניות חשמליות. ה-  C Evolution וה-i3 שפותחו במקביל חולקים יחד טכנולוגיה משותפת ואף מכלולים כמו מודול הטעינה, מערכת חלוקת האנרגיה ורכיבים אלקטרוניים נוספים.
חיצונית ה-C Evolution דומה לקטנועי ה-C600/650 של ב.מ.וו אך מתחת לפלסטיקה המבמה שונה לחלוטין. מרכז הקטנוע הוא למעשה מכלול הסוללות הבנוי ממעטפת אלומיניום המחזיקה את הסוללות והופכת אותם לגורם נושא בעומס. אל המעטפת הזו מחוברת מלפנים תת שלדה היוצאת מצוואר ההיגוי ומצידה האחורי מחוברת שלדת הזנב של הקטנוע. המנוע החשמלי והאלטרנטור יושבים מתחת למכלול הסוללות ומהווים את הציר של הזרוע האחורית משם מועבר הכוח על ידי רצועה אל התמסורת היושבת בצמוד לגלגל והיא למעשה הילוך פלנטרי ביחס העברה קבוע.

המנוע החשמלי של ה-C Evolution מצוידת במערכת קירור מים והוא בעל הספק משתנה הנע בין 11 קילוואט (כ-15 כ"ס) ל-35 קילוואט (47 כ"ס), בהתאם לתקנות הרישוי האירופאיות החדשות. המנוע מוזן מסוללות ליתיון יון עם קירור אוויר בקיבולת של 8 קילוואט/שעה האמורות להספיק לטווח של 100 ק"מ. הטענת הסוללות יכולה להיעשות משקע ביתי במתח של 200V כאשר הזמן לטעינה אמור להיות כ-4 שעות. הקטנוע גם מאפשר בין 4 מצבי רכיבה שונים: רגיל, חסכוני שיוט, דינאמי והתאם לכך משתנים תגובות המנוע והמצערת.
ב.מ.וו מצהירה כי המהירות המרבית של הקטנוע מוגבלת אלקטרונית ל-120 קמ"ש ונתוני התאוצה לא נופלים משל קטנועי 600 סמ"ק עם  2.7 שניות מ-0 ל-50 קמ"ש ו-6.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. משקל הקטנוע עומד על 265 ק"ג דומה למשקלו הרטוב של ה-C650GT.
לקטנוע מערכת ABS  ומערכת לחלוקת מומנט המתפקדת כמעין מערכת בקרת משיכה ומפחיתה את הכוח המועבר לגלגל במידה וחיישני מערכת ה-ABS מזהים הפרשי מהירויות בין הגלגלים. עוד ברשימת הציוד ישנו לוח מחוונים המבוסס על מסך דיגיטלי TFT. למרות ההכרזה על ההגעה ליצור סדרתי נתון המחיר הוא עדין בגדר נעלם ולא פורסם.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל