fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

הקטנוע החדש של קאוואסאקי – הוא קימקו

הקטנוע החדש של קאוואסאקי – הוא קימקו

גיא בן ברק

צילום: יצרן


קטנוע לקאוואסאקי, היצרן היפני היחיד שעד היום לא ייצר קטנועים למכירה בעולם חשף רשמית כי בקרוב יחל לשווק קטנוע מנהלים מתוצרתו, J300 שמו (J האות הראשונה במילה אהבה ביפנית). אולם עצם ייצור קטנוע (קאוואסאקי אמנם ייצרה באמצע שנות האלפיים קטנועים מבוססים על בורגמן 250 של סוזוקי אבל רק לשוק היפני) אינו החידוש היחיד – ה-J300  של קאוואסאקי אינו אלא דאונטאון 300 של קימקו. אמנם בעיצוב ספורטיבי יותר מהמקור של קימקו עם מעטה פלסטיק וחזית מעוצבים לתלפיות בסגנון אופנועי קאוואסאקי, Z1000SX או ER6F, וגם שינויים בארגונומיה במיוחד בחרב הגדולה במרכז עם מדרסי רגליים שונים, אבל אותו מנוע 299 סמ"ק חד צילינדרי עם 29.8 כ"ס והשלדה הטיוואנית. 


מה גורם ליצרן יפני להתבסס על מכלולי מנוע ושילדה של קטנוע טיוואני, שהרי הזרימה הייתה עד עתה הפוכה, יפן הקימה בשנות הששים את תעשיית הקטנועים בטייוואן וטכנולוגית אמנם רכשה ברבות השנים חלקים מספקים טיוואנים ובהם קימקו, הגדולה והמתקדמת ביצרניות טייוואן – אבל למעשה לקנות קטנוע טיוואני שלם ולהלביש אותו בבגדים שלך? למעשה תקדימי שכזה מיצרן יפני יש סיבה ברורה אחת, אין זה אלא המשבר הניכר במכירות האופנועים בעולם, וקאוואסאקי הרי ייצרה רק אופנועים, ירידה במכירות שבמקרה של הענק הירוק התבטאה ב-2012 בעשרות אחוזים. פשוט לא הייתה להם ברירה, לחץ אדיר של זמן מנע פיתוח של מנוע ושילדה משלהם והמתחרים היפנים גם אם היו מוכרים להם זה היה יקר פחד.



4 תגובות ל הקטנוע החדש של קאוואסאקי – הוא קימקו

  1. אותי אישית הידיעה לא הפילה ולא הפתיעה. אם הבווארים מ BMW שילבו בקטנועים החדשים שלהם מסדרת C600 מנועים מתוצרת קימקו אז בטח שגם קוואסקי יכולים.
    בעידן הגלובוליזצייה גם קימקו יכולים להיות ספק ליצרנים מובילים.
    אבל עכשיו נשאלת השאלה המרכזית: האם זוהי תחילת סופה של ההגמונייה של סאן יאנג בשורק הקטנועים בארץ?
    האם מישהו אי שם בהנהלת מטרו מתחיל להתגרד בחוסר נוחות ולעומתו המנהל מאבניר מתרווח לו בכסאו והזמין קינוח כפול בארוחת הצהריים.
    ימים יגידו!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל