fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

דוקאטי מונסטר 1200 חדש נחשף

דוקאטי מונסטר 1200 חדש נחשף

גיא בן ברק

צילום: יצרן


לפני 20 שנה הופיע המונסטר 900, בעיצוב עירום יוצא דופן שהפך מהר מאוד לאופנוע הנמכר ביותר של דוקאטי והביא אוכלוסיות שבלעדיו לא היו מגיעות לעולם האופנועים, יאפיז, מעצבי אופנה, פרסומאים וכו'. הדגם שרד ומעבר לכך שני עשורים, נפחים שונים, קירור אוויר או מים לגרסאות אקזוטיות עם מנועי סופרבייק ולמולן גרסאות תקציביות; לרגל 20 השנה מחממת דוקאטי מנועים כבר זמן רב להצגת מונסטר חדש ואתמול הוא הוצג במילאנו וכרגיל יש גם גרסת S. ה-1200 החדש יהיה המונסטר הגדול היחיד, ואיתו הקטנים מקוררי האוויר 796 ו-696, כלומר שלום ל-1100 מקורר אוויר.

ה-1200 החדש מעוצב רזה יותר ותוקפני יותר מהמונסטר הנוכחי, עם צינורות הפליטה המתפתלים והחיתוכים החדים נראה כמו דיאבל אקסטרה מוטרף, הפלסטיק סביב הפנס נעלם, הזנב קצרצר וגבוה והפיתרון ללוחית המספר על הכנף מותיר זנב נקי. מיכל הדלק מושך את העין, גדל מ-13.5 ליטר ל-17.5 ליטר שימושיים הרבה יותר, הרדיאטורים מושכים גם הם את העין בחלק הקדמי, הכול נראה שרירי ואגרסיבי.

המנוע הוא טסטהסטרטה 11, לשעבר מנוע סופרבייק וכיום משמש את הדיאבל, כמובן מקורר מים, 1198 סמ"ק עם שני מצתים וארבעה שסתומים לצילינדר, מייצר 135 כ"ס ב-8,750 סל"ד (בגרסת ה-S עשרה כוח סוס נוספים), המומנט 12.7 קג"מ ב-7,250 סל"ד, נתונים נמוכים בהרבה מאשר ה-162 כ"ס בדיאבל כאמור עם אותו מנוע אבל זה מונסטר עירוני ולא אופנוע למרחקים ארוכים. בהצגת המונסטר נשמעו אף קולות מקטרים כי לסופר דיוק החדש של ק.ט.מ יש 180 כ"ס ואיך זה שהמונסטר "חלש?" – לדעתי אלו שטויות, שכן 135 כ"ס לאופנוע עירום זה מעל ומעבר לכל הדעות. 

חבילת האלקטרוניקה נדיבה וכוללת שלושה מצבי רכיבה (ספורט, תיור, עירוני), יש בקרת אחיזה עם שמונה מצבים ו-ABS ממוחשב.
שלדת צינורות הפלדה המסורתית עושה שימוש במנוע כגורם נושא בעומס, קוטר הצינורות גדול מבעבר והקשיחות גבוהה יותר, זרוע אחורית חד-צידית מאלומיניום חושפת גלגל אחורי נקי, המתלים בגרסה הרגילה עם קאיבה בעוד ה-S מצוידת באוהלינס. גיאומטריית השלדה מיועדת לנוחות ובטיחות ולא לחוליגאניות, בסיס הגלגלים גדל בשישה סנטימטר ל-1,511 מ"מ, גיאומטריית ההיגוי מתונה בהרבה. אין ספק גם שכאן חשבו על הנוסעים האחוריים יותר מאשר במונסטרים הקודמים. מחירו של המונסטר החדש באירופה עומד על 13,500 אירו.




גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל