fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הביבי החדש של בימוטה

הביבי החדש של בימוטה

גיא בן ברק

צילום: יצרן


סדנת בימוטה חוגגת 40 שנה, ותוך כדי מעבר לבעלות שוויצרית מצליחה להציג במילאנו גרסה חדשה של ה-BB, שלדת בימוטה סביב למנוע ב.מ.וו S1000RR. גם בשנה שעברה הציגה בימוטה נוסחא דומה, ונראה שהביבי החדש מוצלח יותר מה-BB2 שהופיע במילאנו בשנה שעברה ונסע רק בין אולמות התצוגה – לא נמכרה ולו יחידה אחת.

המנוע בגרסת הבימוטה לא עובר כל שינוי ובצדק, כבר במצבו המקורי זה מנוע ספורט סדרתי ליטר החזק בעולם, 193 כוח סוס אמיתיים בסל"ד צרחני של 13,000. בימוטה אף כוללים את חבילת האלקטרוניקה של ב.מ.וו עם בקרת אחיזה, קוויק שיפטר, ABS, אנטי-ווילי – אך לא כוללת את ה-DDC, מערכת המתלים החצי- אקטיבית של ב.מ.וו המותקנת בגרסת העל HP4 הבווארית. 

הפואנטה בבימוטה היא כמובן השלדה. הסדנה בחרה בשלדת צינורות פלדה בחתך ריבועי במקום קורות האלומיניום המקוריות, הזרוע האחורית עשויה סגסוגת אלומיניום ונלקחה מאופנוע המוטו 2 של בימוטה בתקווה שכאן תביא יותר תועלת מאפס ההישגים באליפות העולמית. בימוטה בחרה להאריך ולהכביד את הסופר ספורט שלה ביחס לב.מ.וו, בסיס הגלגלים ארוך ב-8 מ"מ והמשקל גבוה ב-10 קילו בהשוואה ל-HP4 ועומד על 179 קילו יבשים. 

מאחר והעיצוב של הבימוטה BB3 אינו יוצא דופן בדבר, הוא אפילו מיושן בהשוואה לאופנועי סופרבייק סדרתיים יפניים, ובכל מקרה פחות מרגש במראהו בהשוואה למקור הבווארי, וכאמור כבד ומתוחכם פחות בהשוואה ל-HP4 נשאלת השאלה: מי צריך את זה? במיוחד כשהמחיר עומד על 35,000 אירו, גבוה בעשרות אחוזים ממחירו של ה-HP4.



תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל