מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
לרט
לרט
ברקום שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
הארלי שמאל
HJC
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה

קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

גיא בן ברק

צילום: יצרן


קאוואסאקי מציגה בתערוכת טוקיו צמד קונספטים: "קטנוע" שלושה גלגלים (כמעט ארבעה בעצם), ומנוע ארבעה צילינדרים טורבו. 

מבין השניים המנוע נראה קרוב יותר מן הסתם למימוש, לקאוואסאקי המזוהה עם מנועי ארבעה צילינדרים גדולים וחזקים יש גם הצלחה בתחום הטורבו. הניסיון הראשון והיחיד שלה ליצור מנוע טורבו לאופנוע נעשה בתקופת "פריחת הטורבו היפני" בתחילת שנות ה-80' של המאה העשרים, אז ה-GPZ750 טורבו של 1984 היה האופנוע המוצלח מכולם. מעניין שהטורבו עושה קאמבק בתערוכת טוקיו הנוכחית, עם סוזוקי שהציגה קונספט טורבו טווין ועכשיו קאוואסאקי. התקנת טורבו באופנוע אינה טבעית, ישנה עליה משמעותית במשקל, כוח מתפרץ ובסל"ד גבוה בלבד הפוגע בהתנהגות ועוד. אין פלא שטורבו, למעט כאמור בתחילת שנות ה-80', לא הותקן באופנועים סדרתיים.

באשר לתלת הקרוי "קונספט J" ולא במקרה, קאוואסאקי מראה עניין גובר בתחבורה העירונית ולא מכבר הציגה J דו גלגלי, ה-J300, שלמרות האות המשותפת רחוק שנות אור מהיצור העתידני שהציגה קאוואסאקי השבוע. הקונספט כמובן עם הנעה חשמלית בלבד יכול לשנות את גובהו מעל הכביש בהתאם לתנאי והצרכים, הוא מצויד בסוג של  כידון – והיצרן ממשיך ומפרט את משנתו העתידית עוד ועוד אבל ממש אין טעם להלאות אתכם בזה, גם אם יקרה זה עוד שנים רבות והכול ישתנה מן הסתם. 



גלריה

7 תגובות ל קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

  1. פעם צחקו על הרבה דברים שהיום מציאותיים אל לזלזל ברעיונות פיתוח של הירוקים כי בעוד מספר שנים הוא יטוס בכבישים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל