מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
טריומף קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
ברקום שמאל
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
בנלי שמאל עליון
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

גיא בן ברק

צילום: יצרן


קאוואסאקי מציגה בתערוכת טוקיו צמד קונספטים: "קטנוע" שלושה גלגלים (כמעט ארבעה בעצם), ומנוע ארבעה צילינדרים טורבו. 

מבין השניים המנוע נראה קרוב יותר מן הסתם למימוש, לקאוואסאקי המזוהה עם מנועי ארבעה צילינדרים גדולים וחזקים יש גם הצלחה בתחום הטורבו. הניסיון הראשון והיחיד שלה ליצור מנוע טורבו לאופנוע נעשה בתקופת "פריחת הטורבו היפני" בתחילת שנות ה-80' של המאה העשרים, אז ה-GPZ750 טורבו של 1984 היה האופנוע המוצלח מכולם. מעניין שהטורבו עושה קאמבק בתערוכת טוקיו הנוכחית, עם סוזוקי שהציגה קונספט טורבו טווין ועכשיו קאוואסאקי. התקנת טורבו באופנוע אינה טבעית, ישנה עליה משמעותית במשקל, כוח מתפרץ ובסל"ד גבוה בלבד הפוגע בהתנהגות ועוד. אין פלא שטורבו, למעט כאמור בתחילת שנות ה-80', לא הותקן באופנועים סדרתיים.

באשר לתלת הקרוי "קונספט J" ולא במקרה, קאוואסאקי מראה עניין גובר בתחבורה העירונית ולא מכבר הציגה J דו גלגלי, ה-J300, שלמרות האות המשותפת רחוק שנות אור מהיצור העתידני שהציגה קאוואסאקי השבוע. הקונספט כמובן עם הנעה חשמלית בלבד יכול לשנות את גובהו מעל הכביש בהתאם לתנאי והצרכים, הוא מצויד בסוג של  כידון – והיצרן ממשיך ומפרט את משנתו העתידית עוד ועוד אבל ממש אין טעם להלאות אתכם בזה, גם אם יקרה זה עוד שנים רבות והכול ישתנה מן הסתם. 



גלריה

7 תגובות ל קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

  1. פעם צחקו על הרבה דברים שהיום מציאותיים אל לזלזל ברעיונות פיתוח של הירוקים כי בעוד מספר שנים הוא יטוס בכבישים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל