מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
ברקום שמאל
לרט
סטפן
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
HJC
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

בטיחות: הרוכב הוא רואה ואינו ניראה

בטיחות: הרוכב הוא רואה ואינו ניראה

גיא בן ברק

הוא הופיע לי משום מקום לא ראיתי אותו, טענה של נהגי מכוניות המעורבים בתאונות עם דו-גלגלי, ובכול פעם לא ברור איך אופנוע של 200 קילו ועליו רוכב עם עוד 70 קילו פלוס הופכים במצבים רבים בלתי נראים. אבל עובדה, זה קורה כול הזמן ועם מגיפת השימוש בטלפונים סלולאריים הנהגים והנהגות הופכים עיוורים ורובוטיים יותר מתמיד.

להלן מספר טיפים שיעלו את הסיכוי להימנע מתאונה עקב חוסר נראות.

הפתעה משמעותה היא לא לראות משהו בזמן, שהרי האירוע לא התחיל ונגמר במהירות האור, הייתה לו התחלה, התפתחות ואז הוא נגע בכם, היה זמן לפעול אבל הוא בוזבז בחוסר תשומת לב או חוסר יכולת לפרש מה הולך לקרות. כדי להקטין האפשרות להפתעה יש לבנות תמונת תנועה בראש הכוללת את כול מה שנמצא בנתיב התנועה העתידי, מכוניות, הולכי רגל, תמרורים, אי תנועה, ואז ליזום מעבר ותנועה בין כלי הרכב בנתיב ומהירות שיותירו מרווח מספיק לכול תמרון באשר הוא שכול רכב בסביבה יעשה, גם אם יעשה פרסה באמצע כביש גהה אתם לקחתם את זה בחשבון, גם אם יעצור ויפתח את הדלת באמצע איילון אתם ראיתם את זה עוד לפני שהנהג ידע שהוא הולך לעשות את זה, הכול נלקח בחשבון והרוכב נערך מנטאלית, גופנית ומכין את האופנוע או הקטנוע למצב. יש לזכור שככלל תמרון חמיקה עדיף על ניסיון בלימה. מיותר לומר שכדי לבצע זאת אסור לעסוק בשום דבר חוץ מהרכיבה עצמה, לא טלפונים ולא גי.פי.אס. הראש עסוק רק בדבר אחד והוא לחלוף את הנתיב דרך כול הסיכונים.

בנוסף יש את הנראות, גם אם כאמור בסעיף הראשון יש לרכב מתוך הנחה שלא רואים אתכם, יש לעשות מאמץ שכן יראו. אופנוע שחור וביגוד שחור הם אסון, ולמרבה הצער אלה הצבעים החביבים ביותר על הרוכבים. אופנוע או קטנוע בצבעים בהירים וזרחניים, וביגוד וקסדה כנ"ל יעלו במאות אחוזים את הנראות, וזה מעוגן במחקרים שנעשו בכול העולם, בוודאי שבתנאי תאורה מוגבלים. למי שלא מסוגל ללא כלי או בגדים שחורים מומלץ ללבוש ווסט צהוב זרחני ברכיבה בעיר ובפרברים, נכון הווסט מגעיל אבל הוא עובד.

תאורת האופנוע והקטנוע מופעלת גם ביום – כול הכלים המודרניים מפעילים תאורה עם ההתנעה באופן אוטומטי, אבל יש את סוגיית האור הגבוה. מחד אין ספק שהאור הגבוה חזק יותר ומאיר למרחקים ארוכים בהרבה מאור הדרך, אולם בכלים המודרניים האור הגבוה חזק מאוד ומסנוור, נהגים מעידים כי קשה להם לזהות בכלל שזה אופנוע והם חושבים לפעמים שזאת מכונית עם פנס אחד תקין, הנהגים מתקשים להעריך מרחק עם אור גבוה בעיניים, הנהגים מוצאים עצמם מביטים הצידה ולא על הכביש בגלל הסינוור ועלולים לעלות ישירות על האופנוע ממול. לכן מומלץ להתקין אור גבוה מהבהב לשימוש בשעות היום, ואופנועים גדולים יכולים אף להרכיב תאורה נוספת למקורית.

מסקנות מעין אלה יכול להסיק כול אופנוען הנוהג גם במכונית, וכאן המלצה לרוכבים כן להתנסות בנהיגה במכונית עם ראש ועיניים פתוחים למסקנות על איזה אופנוע הם ראו או לא ומדוע, ויהיו כאלה שלא תראו, שימו לב לנקודות המתות במראות ובשדה הראייה בכלל.

יחס מיוחד יש לתת למשאיות, רכיבה בצד ימין של משאית שקולה להתאבדות, אסור לשהות לאורך המשאיות והעגלה שלה יותר מעשיריות שנייה בעקיפה מהירה משמאל ולהיעלם לו, מסוכנים במיוחד סיבובים, משאית ארוכה בסיבוב מצמצמת רדיוס ואם אתה קרוב היא תמעך אותך כמו יתוש, העלנו באתר כאן וידאו מסין לא מזמן שמראה את הזוועה הזאת.

כתמיד צמתים מועדים לפורענות ובעיות נראות עולות בהם ביתר שאת. בכול מקרה בו מכונית ממול יכולה לבצע פניה החוצה את הנתיב שלך צא מנקודת הנחה שהמכונית תפנה בכול מקרה, הבהוב באור הגבוה עלול להתפרש כהיתר שלך למכונית לחצות את הנתיב ואין להתייחס להבהוב כמשהו בעל ערך.

נשמח אם הגולשים הרוכבים והרוכבות יתרמו מניסיונם בעצות נוספות בנושא קריטי זה ויכתבו לנו.

גלריה

4 תגובות ל בטיחות: הרוכב הוא רואה ואינו ניראה

  1. צודקים,צודקים, צודקים.אני משתמש הרבה בצופר {למרות הכעסים שאני "מעיר"}ודואג ליצור קשר עין עם הנהג{במראות}ובמיוחד אחרי התאונה של טל שביט כל רכב שבצידי הכביש עם נהג או בלי או מה שלא יהיה אני מתרחק וצופר סעו בטוח ושהרוח הגבית תהיה איתנו

  2. פתחת את הטור בתהייה ואני מצטט "ובכול פעם לא ברור איך אופנוע של 200 קילו ועליו רוכב עם עוד 70 קילו פלוס הופכים במצבים רבים בלתי נראים".
    לעניות דעתי פרמטר של משקל אינו נכון וגורף לניראות אלא גודלו הפיזי של הכלי והרוכב שעל גבו. שים בחורה נמוכה רזה ושברירית על דו"ש גדול והיא תבלוט יותר מרוכב ממוצע על נימפוניה.

    הערה שנייה: במספר מקרים כתבת לרכב במקום לרכוב. אני נוטה להאמין שמדובר בטעות סופר ולא שגיאה תחבירית.
    תודה על הטור המועיל ובהצלחה בהמשך.

  3. קרא לי לא מזמן שרכב נסע לאט בין נטיבים ימניים – אין בעיה לעקוף אותו כביכול, הרי כבר חצי נתיב פנוי; אך למזלי ראיתי בו "דבר לא צפוי שיש לשמור מרחק ממנו". בנתיב הימני מאחוריו נסעה מונית שירות שנמאסה לנהג שלה התופעה הזאת והוא נתן צפירה. אותו רכב איטי בלי לחשוב פעמיים דפק ברקס. אחר כך הבחין במונית שירות בולמת לתוכו וסטה אל הנתיב שבו הייתי ואילץ גם אותי לבלום כמעט חירום גם כן. ההימלטות הכן הייתה יכולה להיות עדיפה, אם לא היה רכב מאחור בנתיב השכן. למזלי בדקתי את המראות ביתר תדירות לאור המוזרות מקדימה. במקרא הזה נסיון הימלטות היה כנראה גורם לעוד בלאגן בנטיב היחיד שנשאר בעיקול המסכן של אילון ליד וולפסון. ולמרות הקירבה באותו רגע, שמעתי שוולפסון זה לא אחד מבתי החולים שממומלץ להגיע אליהם.

  4. שלשום נסעתי על כביש החוף, בנתיב האמצעי. פתאום, כמה מטרים לפני, כ 10 מ' בערך, אני קולט רכב מתחיל להסתובב, הוא פגע ברכב בנתיב הימני – מתחילה תעונת שרשרת. אז ישר עלה לי בראש – לברוח, לברוח כי עכשיו יתחיל בלגן שלם וימרחו אותי בין המכוניות! כולם מסביבי מחילים לבלום, לעקוף אותו מימין ומשמאל, מפחיד…אני בורח לנתיב השמאלי, אך גם שם כבר מתחיל הבלגן, אני בורח אחרי קו הלבן שמאלה, חשבתי לשניה זהו, עברתי, אבל פתאום גם ג'יפ שהיה ליפני נבהל מהרכב שאף עליו מימין וברח שול' השאלי. ו..לא הצחלתי לעבור. הוא נתן לי ממש מכה קטנה, האופנוע (קטנוע) שלי התחיל להסתובב ימינה, ניסיתי ליישר אותו ולא הצלחתי… שיחררתי אותו והתחלתי את הגלישה שלי על הגב, למזלי די נעימה, על האספלט של כביש 2 כ 10 מ'. והאופנוע המשיך להחליק עוד כ 30 מטר קדימה. ומזלי כולם עצרו ולא דרסו אותי. ולמזלי ברחתי לצד ולא נישארתי בתוך הבלגן בין הרכבים. ולמזלי, הג'יף סתה מעט ולא מרח אותי על בטון ההפרדה…ולמזלי היתי לבוש עם המיגונים ולא קרה לי כלום. אך את כל הביגוד שלי, כנירא, אצטרך להחליף…מעיל, מגפיים, כפפות זה לא זול… אז תקחו את הלקחים שלכם, שימו מגנים וסעו בזהירות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל