fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

לקח ER6F והפך אותו לאגדה

לקח ER6F והפך אותו לאגדה

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אנשי לונדון רגילים לראות תופעות מוטוריות מוזרות, אבל לראות את הקאוואסאקי KR750 המקורי, אופנוע המירוץ מלפני 40 שנה של גארי ניקסון ומיק גראנט, הנע בשלווה מרמזור לרמזור תוך שמירה על חוקי התנועה ועליו רוכב לבוש בגדי רכיבה רגילים – זה כבר נדיר אפילו שם. וזה לא הכול, מצד אחד האופנוע המוזר נראה בול כמו הכלי מפעם – אבל הצליל שלו הוא ממש לא של טריפל שתי פעימות אלא של מנוע ארבע פעימות מודרני. אז מה קורה כאן?

פשוט עבודת שחזור מרשימה במיוחד של מר ארון פרוט הלונדוני, אופנוען החובב את מירוצי שנות השבעים וליתר דיוק את הקאוואסאקים שלושה צילינדרים שתי פעימות בנפח 750 סמ"ק ששלטו בקטגוריות הפתוחות של המירוצים הבינלאומיים – פורמולה וטיטי – בתחילת שנות השבעים. ולא סתם שחזור מרשים כי אופנוע הבסיס של ארון היה קאוואסאקי אמנם, אבל ER6F שנת ייצור 2008… מי שעזרו לארון במלאכה היו אנשי הסדנה "רוח שנות השבעים" המתמחה בדיוק בהסבת כלים מודרניים לעיצוב רטרו, וארון לא הקל עליהם את העבודה: "דרשתי שהשילדה לא תשתנה כלל, וגם שהאופנוע הסופי יהיה שימושי כך שאוכל לרכב עליו לעבודה יום יום". מצד שני ה-ER6F חביב על בוני ומשפרי אופנועים מאחר והוא מספק בסיס מכאני מצוין לכול כיוון, כולל מירוצים, אך להפוך אופנוע כביש שימושי לרייסר דו"פ בן 40 שנה… אתגר לא פשוט.

מאחר והעיצוב היה הכול במקרה זה, נדרש פיירינג מתאים, דווקא תבנית ששימשה ליציקת פיירינג פיברגלס לבימוטה ישנה נמצאה אידיאלית, הפיירינג נחתך לאפשר לרדיאטור והאגזוז לא לגעת בפיברגלס, הבאבל, המשקף המדהים יוצר במיוחד עבור ארון ונאמן למראה המקורי. המושב פשוט זהה למושב KR אכן בא מהימים ההם, אבל מסוזוקי TR750 עוד דינוזאור דו פעימתי מאמצע שנות השבעים. מושב הפיברגלס נחתך והורחב שוב, כי ארון לא הסכים לשנות את תת השילדה. מיכל הדלק נוצק במיוחד מאלומיניום והיה לרכיב היקר ביותר בפרוייקט, אכן נראה כאילו טביעות האצבע של ארב קנאומוטו הטיונר האגדי עדיין שם… 10,000 ליש"ט עלה לארון לבנות את האופנוע הזה, כמעט כפול ממחירו של ER6F חדש, אבל התוצאה אכן מרשימה.

גלריה

תגובה אחת ל לקח ER6F והפך אותו לאגדה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל