מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
גלאי רדאר קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
ברקום שמאל
בנלי שמאל עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

לא רק אנחנו אוכלים אותה

לא רק אנחנו אוכלים אותה

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

צרת רבים חצי נחמה או נחמת טיפשים, בכול מקרה צרות אופנועני ישראל אינן יתומות וגם במדינות אחרות ועשירות פי כמה בתרבות דו-גלגלית סובלים האופנוענים מהתעללות הרשויות.

בבריטניה עומדת המהירות המרבית המותרת באוטוסטראדה הראשית במדינה, M1 המקשרת בין לונדון לעיר לידס, לרדת בכמעט 20 קמ"ש ותעמוד על 100 קמ"ש, וזאת כדי לצמצם את זיהום האוויר. מדובר על קטע של כ-50 קילומטר מתוך כ-300 קילומטר ובקטע סמוך ללונדון בו נוסעים אופנועים רבים, ההגבלה תהיה בתוקף בין השעות 7 בבוקר ל-7 בערב שבעה ימים בשבוע. ההגבלה החדשה מקוממת את אופנועי בריטניה, גם בפני עצמה אך בעיקר בגלל התקדים: "זו הפעם הראשונה שמורידים מהירות באוטוסטראדה בגלל איכות הסביבה וכמו שאנחנו יודעים זה אף פעם לא נעצר בכביש אחד" אומר נציג מועדון אופנועים בלונדון, "מה עוד שהורדת המהירות תיצור עיכובים ועומסים, ברור שמישהו רוצה לסחוט יותר כסף בקנסות מהירות מהכביש הכי פופולארי לאופנועים באנגליה".

ומעבר לתעלה בצרפת גם שם האופנוענים זועמים לאחר הורדת מהירות בכביש הטבעת המפורסם של פאריז. החל מעשירי בינואר 2014 יורדת המהירות המרבית בכביש זה ב-10 קמ"ש, ל-70 קמ"ש, וזה יפוקח על ידי מערך של 16 מצלמות מהירות. "למה זה טוב?" תוהים מועדוני האופנועים בצרפת באתרי האינטרנט "ממילא מהירות התנועה הממוצעת בכביש זה בו משתמשים מיליון וחצי איש ביום (!) עומדת על פחות מ-40 קמ"ש…". אבל גם כאן החשש הוא מתקדים "זה לא יעצור ב-70 וברור לנו שהכיוון הוא להגביל המהירות ל-50 קמ"ש ואולי אפילו פחות" אומר דובר אחד המועדונים, "מספיק לבדוק את מצע הבחירות של כמה מהמתמודדים לראשות עיריית פאריס ולראות איזה גזירות הם עומדים להפיל על משתמשי הכבישים".

ובאיטליה חוטפים הרוכבים והנהגים גזירות וכועסים, במיוחד לאחר שבקיץ האחרון עלו תעריפי מעברי האלפים בחדות וחמור מכך בחלק מהם נאסרה כליל תנועת אופנועים. הגזירה האחרונה – מחיר השימוש באוטוסטראדות עולה ביותר מ-10%, אבל רק בחלק הצפוני של איטליה. למשל בקטע האוטוסטראדה בין קומו (משכנה של מוטו גוצי) לבין מילאנו עולה מחיר הנסיעה ב-11.5% ל-4 אירו עבור קטע של 30 קילומטר בלבד. אופנועים רבים נוסעים בקטע דנן מדי יום והכעס שלהם כפול: על האפליה בין צפון איטליה בה עולים מחירי הנסיעה לעומת הדרום שם דווקא המחירים יורדים; וכמובן מדוע אופנועים משלמים בדיוק כמו מכוניות בעוד שהם יוצרים פחות בלאי לתשתית ומקטינים עלויות אחזקה? טענה ישנה נושנה מסתבר, אתר איטלקי בדק וגילה שהמלחמה הזאת של האופנועים לשלם פחות מתרחשת באיטליה מאז 1924, מועד סלילת כביש האספלט הראשון…

2 תגובות ל לא רק אנחנו אוכלים אותה

  1. קצת מורידים מהירות סו וואט? מוכן להוריד גם 30 קמ"ש בישראל אם המחיר של הקניה/ביטוח/ אחזקה היה דומה לאירופה…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל