fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
קוב 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
שרקו
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

מצערת אגודל לאופנועים

מצערת אגודל לאופנועים

גיא בן ברק

המצערת "המתגלגלת" משמשת אופנועים כבר מתחילת המאה העשרים, כאשר אינדיאן היו הראשונים להתקין בשנות העשרה את הגוף הגלילי המחובר לכבלים, פותח וסוגר פרפרים המכניסים את האוויר ואיתו הדלק למנוע. מבחן הזמן הוכיח שהדבר הזה עובד, אבל האם זו האפשרות היחידה ל"גז" באופנוע? שהרי יש מגרעות לתצורה הזו בראשן האחיזה הפגומה בידית הכידון המשמשת כמובן גם כמצערת ובכך נפגע החיבור של הרוכב לאופנוע במיוחד במצבי תאוצה, כמו-גם בבלימה, כאשר צורת האחיזה בגליל המצערת מונעת לפיתה ראויה של ידית הבלם הקדמי.

חברת אינובלי הצרפתית הקטנה מציגה לאחרונה מתקן שאמור להפריד בין ידית האחיזה של הכידון לבין המצערת, בדומה למה שמשמש אופנועי ים וטרקטורונים. בפיתוח של אינובלי תפעול המצערת מתבצע באמצעות האגודל של יד ימין ובכך ארבע האצבעות הנותרות פנויות לאחוז בידית הכידון או לתפעל את ידית הבלם. בשלב זה מיועדת מצערת האגודל רק לכבלים אולם בהמשך צפוי פיתוח גם למצערות רכב-על-חוט ממוחשבות הנפוצות יותר ויותר.

השימוש באגודל לתפעול מערכות באופנוע מוכר דווקא לבלימה, אלוף העולם חמש פעמים מיק דוהאן תפעל את הבלם האחורי באמצעות האגודל כאשר איבד את השימוש בכף רגלו הימנית.

7 תגובות ל מצערת אגודל לאופנועים

  1. זה באמת נוח יותר לתפעל על אגודל…
    השאלה היא אם מדינת ישראל תעביר כזה דבר בטסט?

  2. אי אפשר להחליף את הרגש בכף היד של הרוכב על אופנוע הרגשתי הרבה יותר בנוח מאשר על הטרקטורון

  3. דווקא הרבה רוכבי טרקטורון מחליפים למצערת כמו באופנוע… זה הכי נוח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove