fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

השוואתי עירום במסלול: אפריליה טואונו ABS V4 R APRC /ב.מ.וו S1000R /ק.ט.מ סופר דיוק 1290R

השוואתי עירום במסלול: אפריליה טואונו ABS V4  R APRC /ב.מ.וו S1000R /ק.ט.מ סופר דיוק 1290R

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אופנועי עירום עם מנועים וביצועים של סופרבייק, טרנד שנולד בתחילת שנות האלפיים, זה כנראה לא היה בזכות הפאלקו של אפריליה עם מנוע RSV שהופיע ב-1999, הטואונו המקורי 2003 או המונסטר S4 פוגרטי עם מנוע 916 שנמכר ב-300 יחידות בשנת 2001, אלא כתוצאה מאבולוציית האופנועים העירומים "דור חדש" (מונסטר, בנדיט, הורנט, פייזר) במהלך שנות התשעים שהבשיל עם הציבור לביקוש לכלים ספורטיביים "אחרים" כלומר נטולי פיירינג ועם יותר אישיות וייחוד מאשר עטויי הפיירינג. וגם איך לא משבר כלכלי עם ה-9.11 שהותיר מנועי ספורט רבים על מדפי היצרנים, כמו גם שלדות ומתלים כך שהפיתרון הכלכלי הטוב ביותר היה פשוט להפשיט את הפיירינג מהדגמים הספורטיביים. במהלך שנות האלפיים הלך הטרנד והתחמם עד שכיום האופנועים העירומים מבוססי הסופרבייק מוצעים על ידי כול היצרנים ונהנים מעיצובים ייחודים משולבים בביצועים מטורפים.

זאת הסיבה שידידינו הגרמנים מוטוראד http://www.motorradonline.de ביצעו מבחן השוואתי בין שלושה דגמי עירום – אך ורק במסלול המירוצים, מסלול מודנה באיטליה במקרה זה. כלומר העיר והשימושי, מטרותיהם המובהקות של אופנועי עירום כלל לא נבדקו אלא רק זמני הקפה וביצועים. שלושת המתמודדים היו האפריליה טואונו APRC, וי ארבע עירום ומשוגע בן שלוש שנים כאן בגרסת העל של 2014, אופנוע ספורטיבי עד כדי שזכה בתואר "הסופרבייק של השנה" בארה"ב בשנת 2012… למולו שני דגמים חדשים לגמרי, המפלצת של ק.ט.מ, סופר דיוק 1290 והעירום החדש של ב.מ.וו, S1000R. כלומר שלושה מנועים בשלוש תצורות מנוע, ארבע לרוחב של הגרמני, ארבע וי של האיטלקי והוי-טווין של האוסטרי.

תוצאות

מקום שלישי: ק.ט.מ סופר דיוק 1290R

אחרון למרות שהשיג את זמן ההקפה השני בטיבו? כן כי יש מספר נקודות חלשות: המחיר שלו גבוה משמעותית משני מתחריו, הוא פחות יציב בקו ישר, תנוחת רכיבה פחות ספורטיבית משני האחרים, מרווח הטיה מוגבל יחסית לשני האחרים, ה-ABS נכנס לפעולה הרבה יותר מדי מוקדם, החלפת ההילוכים נוקשת. עדיין מנוע גאוני, נחות בשני צילינדרים, עם 300 סמ"ק יתרון אמנם על המתחרים הוא נהנה מכול העולמות, מומנט עצום מעולם הטווינז גדולי הנפח – אבל גם יכולת עליה בסל"ד ולכן הספק מטורף. לכתום גם הברקסים הטובים ביותר בהפרש גדול.

מקום שני: ב.מ.וו S1000R

מקום שני למרות שהיה אחרון בזמנים על המסלול? כן מכיוון שבסעיפים שנבדקו פרטנית (מומלץ לקרוא במקור) קיבל הב.מ.וו את הניקוד השני בטיבו, הודות להיותו הטוב ביותר מבחינת הילוכים (יחסי ההעברה כמו גם תפעול) ו-ABS הטוב ביותר.

מקום ראשון: אפריליה טואונו ABS APRC V4 R
השם הכי ארוך לאופנוע הכי קצר, הטואנו מבסס כאן שוב את מעמדו כאופנוע העירום הספורטיבי הטוב בעולם וגם שני היריבים החדשים לגמרי לא מנשלים אותו מהתואר. אמנם המנוע פחות מרגש מזה של שני המתחרים אולם במסלול השעון מדבר, זמן ההקפה שלו היה מהיר בהרבה בהשוואה למתחריו כאן, זריז יותר, פונה מהר יותר, מרווח הטיה אדיר. 

מספרים ומדידות:
מחיר בגרמניה
ב.מ.וו 12,800 אירו
ק.ט.מ 15,495 אירו
אפריליה 12,800 אירו

הספק מרבי/סל"ד (מדוד ביציאה מהגיר)
אפריליה 165 כוח סוס/11,600
ב.מ.וו 172 כוח סוס/11,000
ק.ט.מ 172 כוח סוס/9,100

מומנט מרבי/סל"ד (מדוד ביציאה מהגיר)
אפריליה 10.9 קג"מ/9,300
ב.מ.וו 11.8 קג"מ/9,300
ק.ט.מ 14.2 קג"מ/8,100

תאוצה 0 ל-100 קמ"ש
אפריליה 3.3 שנ'
ב.מ.וו 3.3 שנ'
ק.ט.מ 3.3 שנ'

תאוצה 0 ל-150 קמ"ש
אפריליה 5.2 שנ'
ב.מ.וו 5.2 שנ'
ק.ט.מ 5.4 שנ'

תאוצה 0 ל-200 קמ"ש
אפריליה 8.1 שנ'
ב.מ.וו 8.1 שנ'
ק.ט.מ 8.8 שנ'

תאוצה 100 ל-150 קמ"ש (הילוך גבוה)
אפריליה 3.6 שנ'
ב.מ.וו 3.6 שנ'
ק.ט.מ 4.4 שנ'

משקל רטוב מדוד
אפריליה 207 קילו
ב.מ.וו 207 קילו
ק.ט.מ 213 קילו

גלריה

12 תגובות ל השוואתי עירום במסלול: אפריליה טואונו ABS V4 R APRC /ב.מ.וו S1000R /ק.ט.מ סופר דיוק 1290R

  1. תגיד חוץ מלשבת מול האינטרנט ולתרגם עם גוגל טראנסלייט (ברוב המקרים עם שגיאות) כתבות מחו"ל יש לך אולי איזה תרומה מוחשית לענף?
    אתה דינוזאור שעבר מהעולם (ויש לי המון כבוד לאופן בו רכבת פעם ואני מודה שלעולם לא אגיע לרמתך בימייך הטובים).
    הגיע הזמן שתסיק מסקנות אישיות ותתמקד בתופים ששם שמעתי שאתה באמת עילוי.
    חג שמח לכולכם.

  2. דוגרי מאוד תמוה בעיניי שאתם נותנים במה לאיש הזה שכינה אתכם בעבר "בולשיט דוט קום".
    כמה קל לקחת מאמר חיצוני ולהעלות אותו בלי לתת הסברים בלי לקחת אחריות ומבלי להתנסות בכלים.
    אני כבעל ק.ט.מ מצפה שתעשו את המבחן הזה כאן בארץ בתנאים אובייקטיבים וכל מסקנה שתסיקו ותהה אשר תהה אני אקבל בשמחה כי אני מבין שמדובר ביושרה מקצועית.
    תפסיקו לגרום לגיא בן ברק הזה להציג אתכם באור עליבות בינוניות וחוסר מקצועיות.
    מוטו מת, פולגז מתחיל לרדת בייגון השאולה ומה שעצוב שהם אוחזים ביד אחת שלכם וגיא בן ברק בשנייה ויחד הם מושכים אתכם לאבדון.
    חברים תתעוררו ומהר כי בענף הזה אין הזדמנות שנייה.

  3. מי צריך את כל הספורטיביים.
    עם אחד כזה אני מפרק את כולם עם הספורטיביים. בלי דאווין ובלי כלום.

  4. מי משיג ומי ראשון. תיהנה לך ברכיבה בלי צורך להגיד שאתה משיג את כל העולם ואישתו. תהנה מהרכיבה עבור עצמך בלבד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל