fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
תמוז
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מחריף המאבק נגד נהגים מסמסים

מחריף המאבק נגד נהגים מסמסים

גיא בן ברק

המאבק העולמי נגד תפעול הטלפון הסלוארי בזמן נהיגה תוך כדי הסטת המבט מהכביש והורדת יד מההגה מחריף השנה משמעותית כתוצאה מעליה אדירה של תאונות קטלניות הקשורות חד משמעית לתפעול המכשיר בנהיגה. בארה"ב אוסרות מספר חברות ענק הכנסת מכשיר סלולארי דולק למכונית החברה, באירלנד עלה הקנס על עבירת שימוש במכשיר בזמן נהיגה במאות אחוזים ועולה יותר ממכונית קטנה, וגם בישראל מנסים להחמיר בעונשים. 
הבעיה תמיד היא להוכיח מעל לכול ספק ברמה המשפטית כי אכן היה שימוש במכשיר בזמן שממש לפני התאונה. ולכן ההתפתחות שבאה מבריטניה מעניינת: הטלפון הנייד של כול נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים יוחרם ויבדק מה נעשה עם המכשיר מייד לפני התאונה – וזאת במטרה לגלות האם הופעל על ידי הנהג תוך כדי נסיעה בפעולה המחייבת הורדת יד מההגה והסטת המבט, כלומר חיוג ידני (להבדיל מקולי) ובעיקר בעיקר שליחת אסאםאס. המידע שישאב מהמכשיר יוכל לשמש כראיה והוכחה במשפט כי הנהג עבריין. במידה ויורשע, החוק הבריטי קובע כי נהג שהרג אדם בזמן שהסיט מבטו וידו כדי לתפעל את הסלולארי ישלח לכלא לתקופה של עד 14 שנה.
ההנחיה החדשה זוכה לשבחים בבריטניה אולם גם לביקורת מאחר והיא גורפת ונוגעת גם לתאונות הקלות ביותר. החשש הוא שעם ההחרמה המיידית של המכשיר בזירת התאונה לא יוכל הנהג המעורב ליצור קשר עם משפחתו ועם גורמי חילוץ וגרירה.

6 תגובות ל מחריף המאבק נגד נהגים מסמסים

  1. בעיקר מי שרוכב רואה איך נהגים סוטים מהנתיב וכמעט פוגעים ברןכבים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל