מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
גלאי רדאר קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
הארלי שמאל

מחריף המאבק נגד נהגים מסמסים

מחריף המאבק נגד נהגים מסמסים

גיא בן ברק

המאבק העולמי נגד תפעול הטלפון הסלוארי בזמן נהיגה תוך כדי הסטת המבט מהכביש והורדת יד מההגה מחריף השנה משמעותית כתוצאה מעליה אדירה של תאונות קטלניות הקשורות חד משמעית לתפעול המכשיר בנהיגה. בארה"ב אוסרות מספר חברות ענק הכנסת מכשיר סלולארי דולק למכונית החברה, באירלנד עלה הקנס על עבירת שימוש במכשיר בזמן נהיגה במאות אחוזים ועולה יותר ממכונית קטנה, וגם בישראל מנסים להחמיר בעונשים. 
הבעיה תמיד היא להוכיח מעל לכול ספק ברמה המשפטית כי אכן היה שימוש במכשיר בזמן שממש לפני התאונה. ולכן ההתפתחות שבאה מבריטניה מעניינת: הטלפון הנייד של כול נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים יוחרם ויבדק מה נעשה עם המכשיר מייד לפני התאונה – וזאת במטרה לגלות האם הופעל על ידי הנהג תוך כדי נסיעה בפעולה המחייבת הורדת יד מההגה והסטת המבט, כלומר חיוג ידני (להבדיל מקולי) ובעיקר בעיקר שליחת אסאםאס. המידע שישאב מהמכשיר יוכל לשמש כראיה והוכחה במשפט כי הנהג עבריין. במידה ויורשע, החוק הבריטי קובע כי נהג שהרג אדם בזמן שהסיט מבטו וידו כדי לתפעל את הסלולארי ישלח לכלא לתקופה של עד 14 שנה.
ההנחיה החדשה זוכה לשבחים בבריטניה אולם גם לביקורת מאחר והיא גורפת ונוגעת גם לתאונות הקלות ביותר. החשש הוא שעם ההחרמה המיידית של המכשיר בזירת התאונה לא יוכל הנהג המעורב ליצור קשר עם משפחתו ועם גורמי חילוץ וגרירה.

6 תגובות ל מחריף המאבק נגד נהגים מסמסים

  1. בעיקר מי שרוכב רואה איך נהגים סוטים מהנתיב וכמעט פוגעים ברןכבים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל