fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC

הצלחה במאבק הרוכבים?

הצלחה במאבק הרוכבים?

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג

לכולנו זכור המאבק בעליית תעריפי הביטוח – אותו הובילו טל שביט ומועדון האופנועים – ושיאו בהפגנת הענק של אלפי אופנועים בכבישי ישראל. עד כה נראה היה שגל המחאה שכך, אם כי הנפשות הפועלות המשיכו להניע את המאבק מתחת לפני השטח.

כעת, למעלה משנה מאז הפגנת הענק, עולה שוב נושא הביטוח לתודעה, הפעם בדיון שתערוך היום (יום ב') ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת חוק להוזלת תעריפי ביטוח החובה. אשרי המאמין.
על פי הצעת החוק שנוסחה על ידי חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן מהליכוד ופאינה קירשנבאום מישראל ביתנו, יסובסד תעריף ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי על ידי כלל הנהגים. בנוסף על פי ההצעה צפוי לעלות מרכיב ההשתתפות העצמית של מבוטחי הדו-גלגלי. מאחורי הצעת החוק ישנן חתימות של 30 חברי כנסת מה שנותן לה רוח גבית.

מה לקח להם כל כך הרבה זמן? למעשה ההצעה כבר אושרה בקריאה טרומית לפני כשנה בעקבות ההצעה ליישום ביטוח דיפרנציאלי אך מאז, בין פגרה לפגרה, נעשה מאמץ לקדם את הנושא מול אנשי משרד האוצר על מנת להגיע להסכמה. מקורות יודעי דבר אומרים שהנושא החשוב קיבל תאוצה כאשר שר האוצר, יובל שטייניץ, נתן את הדעת בעניין. ומה הביא לכך ששר האוצר בכבודו ובעצמו יתערב? אולי העובדה שלאחרונה התפקדו לליכוד כ-1,000 אופנוענים, מה שיצר ריכוז כוח והשפעה לקראת פרימריז עתידיים, כאשר הבחירות יהיו לכל המאוחר בעוד שנה וחצי.

לנו נותר רק לברך על ההתקדמות החיובית אך עוד מוקדם לפתוח בקבוקי שמפניה. אם הדיון בוועדת הכנסת יצלח תידון הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית רק במושב בחורף של הכנסת באוקטובר. לאחר מכן יעבור יישום החוק תהליך שעשוי להיארך כחצי שנה כך שבמקרה הטוב נאלץ לחכות עוד שנה עד לירידה בתעריפי ביטוח החובה, בתקווה שלא נופתע על ידי בחירות מוקדמות. עדין יש מקום לאופטימיות ותקווה לאחר שהמאבק הסוער נשא פרי.

מה דעתכם על הצעת החוק ? בוא לדבר על זה בדף הפייסבוק של דו"גרי

5 תגובות ל הצלחה במאבק הרוכבים?

  1. כמה זמן סביב זה.. די. מה צריך איפה צריך רק נחתום.

  2. מדברים על זה כל כך הרבה ובסוף נראה שזה עוד ספין

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל