מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
בנלי שורת MENU
טריומף קוביה
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
ברקום שמאל
לרט
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
סטפן
בנלי שמאל עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

הונדה מוטו GP בחניה שלך במחיר מציאה

הונדה מוטו GP בחניה שלך במחיר מציאה

גיא בן ברק

אופנוע מוטו GP חוקי לכביש, כזה שבלי להיות סופר מאן ובלי מסלול בכלל אתה יכול לרכב עליו מתי שתרצה ולתת בראש לכול סופרבייק סדרתי, היה חלום של כול רוכב ספורטיבי – והוא קרוב יותר מתמיד. הונדה, אשר הציגה בתערוכת מילאנו את ה-RCV213V-S, גרסת כביש לאופנוע המוטו GP שלה, קרובה על פי עיתון יפני נפוץ לייצור ושיווק הדגם הזה. לפי מקורות בהונדה זה העתק מדויק לוי ארבע אלף סמ"ק שלוש מאוד כוח סוס והרבה אליפויות עולם תחת הפיירינג, RCV213V, זה שעם מארק מארקז הנער הספרדי הגאון באוכף שולט בשנתיים האחרונות באליפות העולם. מחירו של אותו רפליקה שאמור להיות עם מכלולי ונתוני אופנוע המפעל הרשמי, על פי עיתון יפני נפוץ יהיה 20 מיליון ין, או 170,000 דולר. בישראל כולל מס זה משהו סביב השני מליון וחצי שקל.

עם כול הכבוד להצהרה הרשמית של הונדה לפיה גרסת הכביש תהיה זהה לאופנועים שזכו באליפות העולם הרי שיש בעיה. 170,000 דולר זה סכום מגוחך לאופנוע במידה ויהיה עם עיצוב ומכלולי האופנוע הרשמי של הונדה, ולמרות שמארקז היה זה שהכניס את ה-RCV213V-S לבמה בתערוכת מילאנו האחרונה, אין מצב שהאופנוע הזה יהיה העתק מדויק של האופנוע עליו רוכב מארקז באליפות העולם. אופנוע מפעל רשמי כמו זה של מארקז יש רק בארבעה העתקים בכול העולם, אי אפשר לקנות אותם והם שווים עשרות מיליוני דולר כול אחד, וזה ללא עלויות המחקר והפיתוח שהושקעו בהם. עיצוב השילדה והמנוע, איכות החומרים מהם הם עשויים ורמת ההרכבה והייצור הם כול כך גבוהים שלא ניתן לשכפל אותן מעבר לחוד החנית של היצרן, האופנועים המייצגים אותו רשמית באליפות העולם. מעבר לכספים ועלויות שום דבר ממה שיש באופנועים הרשמיים של המוטו GP לא יכול לשמש אופנוע כביש או רוכב חובב, הם בנויים ומכוונים רק לדבר אחד: להקיף מסלול מירוצים הכי מהר שאפשר ואפילו יותר מהר, המנועים מעוצבים להספקים של קרוב ל-300 כוח סוס בזכות מידות בוכנה קיצוניות ביותר, סעפות ולועות יניקה בקטרים אדירים, חומרים קלילים ועמידים בחום מתעשיית החלל וסל"ד של 17,000, שסתומים פנאומטיים ללא מגבלות של מהירות פעולה ותגובה של שסתומים מכאניים, צריכת דלק של חמישה קילומטר לליטר; מערכות האלקטרוניקה אמנם מקלות מאוד על השליטה בכוח הזה אך עדיין איפה זה ואיפה רכיבת כביש ציבורי. כך גם השלדות של אופנועי המפעל, הגיאומטריה העצבנית, הקשיחות, המאמצים אליהם הן מכוונות (כמובן עם צמיגי סליקס) כמו-גם הקשיחות של המתלים לבלימות מטורפות ומהירויות פניה וזוויות של 65 מעלות, לא מיועדים לרכיבת כביש ציבורי ויהיה זה חלק ממהמורות כמו תחת של תינוק.
 
אולם אין זה אומר שהונדה משקרת באשר להיות אופנוע הכביש החדש רפליקה, כלומר ה-RCV213V-S יהיה מצויד במכלולים של אופנוע המוטו GP של הונדה, השאלה איזה מהן? שהרי יש יותר מההונדה RCV213V של מארקז ופדרוזה הרוכבים הרשמיים על המסלולים, שכאמור אין מצב שאופנוע רפליקה יהיה ברמה שלהן. אבל, רמה אחת מתחת יש את אופנועי קבוצת הלווין של היצרן, מבחינות רבות אופנועי מפעל רשמיים של שנה אחת אחורה, במקרה של הונדה רכבו על ההונדות הללו אלברו באטיסטה וספאן בראדל. וגם מתחת להונדות הללו יש עוד RCV בדרגות השקעה פחותות, אופנועים מרוחקים יותר מאופנועי המפעל הרשמיים, השנה הריצה הונדה בפעם הראשונה במוטו GP ארבעה אופנועים מסוג RCV1000R, עליהם רכבו ניקי היידן וסקוט רדינג בקטגורייה הפתוחה. עד שהונדה הציגה את ה-RCV213V-S החדש השנה ההערכה הייתה שאותו RCV1000R יהיה גם הבסיס לאופנוע סופרבייק חדש ואיתו גם לגרסת כביש, כך שמבחינה מכאנית סביר שה-RCV213V-S יהיה קרוב לדגם זה. 

בכול מקרה הונדה מפציצה כאן עם סופר אופנוע לאלפיון העליון, ברור בשנים האחרונות כי היצרנים מייצרים דגמי על במחירים גבוהים לקהל מצומצם ואנין עם דרישות גבוהות, כולם הפכו להיות דוקאטי ובימוטה, חשבנו שקאוואסאקי העלתה השנה את הרף עם H2R נינג'ה וה-300 כוח סוס שלו במחיר של 50,000 דולר בארה"ב, הונדה עוקפת אותה בלי למצמץ.

גלריה

13 תגובות ל הונדה מוטו GP בחניה שלך במחיר מציאה

  1. שהh2r נחות בביצועים ? המחיר והכ״ס ? לך תעשה שיעורי בית ותבין ש120 קמ״ש של במוו זהה ל120 קמ״ש פורד פיאסטה. ההספק אותו הספק ,אז חוץ משיווק ופוזה הונדה לא מוכרת לנו שום דבר מיוחד.. נסתפק בRR ובשאר הכסף נחסוך למיגון הגג מהפאג׳רים. כתבה מעננינת

  2. הונדה ישראל (הנקניקים) תייבא אותו? הגיב:

    לשכור מטוס עצבני, ולבצע בז נמוך לאורך כבישי הארץ אגב הפחדת רוכבים על עגלות GP. ההמראה בשושו, וכמובן לא לשכוח לקפל את המספר.

  3. שרון,
    שמעתי שהם יצאו במבצע קנה 2 קבל 1 חינם.
    כדאי שתבדוק, מוכן להיכנס שותף 🙂

  4. גם זה מסוג הכלים שהקשר בין יכולת הרכיבה לרכישה מקרי לחלוטין – מעניין כמה מיליונרים יקפחו את חייהם על היצירה זאת…

  5. לא כל כך הולך לי עם דירות בזמן האחרון
    אז אולי קבוצת קניה לאופנועים שעולים כמו דירה
    יש קופצים?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל