מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
קונה אופנוע
טריומף קוביה
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
ברקום שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
סטפן
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
בנלי שמאל עליון
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

AGV מציגה: הפוך המשקף לכהה/ שקוף תוך כדי רכיבה

AGV מציגה: הפוך המשקף לכהה/ שקוף תוך כדי רכיבה

גיא בן ברק

יצרן הקסדות האיטלקי המוביל AGV הציג השבוע משקף קסדה מתקדם המאפשר לרוכב להתאים המשקף  לתנאי התאורה, פיתרון חיוני כפי שמכיר כול רוכב דו-גלגלי שעם משקף רגיל חייב לבחור בין רכיבת יום (משקף כהה או משקפי שמש) לבין רכיבת לילה (משקף בהיר).
עד עתה הוצעו לבעיית התאורה המשתנה פתרונות "אוטומטיים" ללא מעורבות הרוכב, חברת "בל" משווקת משקף בעל ציפוי המגיב לאור, הופך ככה בשמש וכאשר האור יורד הופך המשקף לבהיר, תהליך זה נעשה באופן אוטומטי והרזולוציה לא תמיד מספקת לצרכים האישיים של כול רוכב; 
טכנולוגיה נוספת שפותחה על ידי חברת "סקאלי" היא הזרמת מתח חשמלי במשקף כדי לשלוט במידת הסינון של האור החודר פנימה, הזרם גורם לציפוי להיות בהיר יותר ובכך להבהרת המשקף. 
טכנולוגיה דומה משמשת את AGV במשקף החדש שלה המאפשר התאמה לתנאי התאורה, אולם החידוש כאן הוא שהרוכב שולט על הפיכת המשקף לכהה או בהיר, שולט על מידת הסינון לצרכיו ובעיקר – עושה זאת תוך כדי רכיבה… באמצעות לחיצה בודדת על כפתור בצד המשקף בסמוך למנגנון הנעילה של המשקף; סוללות מספקות את הזרם הנדרש, כול משקף שורד 12 שעות במצב כהה ו-50 שעות במצב בהיר. המשקף החדש מתאים לדגמי "פיסטה", "קורסה" "וולוצ'ה" של AGV.
בהקשר זה חייבים להזכיר את "פולורויד", החברה המוכרת ממשקפי השמש והמצלמות הייתה הראשונה לפתח טכנולוגיית סינון אור אוטומטית והתאמת כמות האור הנכנסת לעדשות ומשטחי זכוכית, עוד ב-1929 עשה זאת מייסד פולורויד הממציא האמריקני אדווין לנד במטרה למנוע סינוור נהגים בלילה.

גלריה

10 תגובות ל AGV מציגה: הפוך המשקף לכהה/ שקוף תוך כדי רכיבה

  1. מה נראה לך? שחברה כל כך מוכרת ומובילה תוציא משהו זמני? תן גז

  2. אז קדום הוא כתב עלק דיעה שלילית ואחכ בשם אחר מנגח אותו.
    שאפן ליחצן

  3. 12 שעות זה עלוב, ואחר כך צריך הטענה או החלפת סוללות? לא נשמע מלהיב בכלל. הפטנטים שמתכהים מעצמם לא מגיעים לדרגת כהות מספקת בשעות הצהרים כאשר השמש בשיאה(בישראל השימשית). ביום שימשי רגיל אני רוכב עם משקף כהה מאוד, כמדומני חסימה של 70% ועם היה יותר כהה הייתי קונה יותר כהה. בנוסף, אני מרכיב משקפי שמש ועדיין לפעמים זה מרגיש לי מסנוור. לא שיא הנוחות לסחוב איתך עוד משקף, אבל טרם מצאתי דרך טובה יותר לרכיבות ארוכות שמתחילות באור יום מלא ונמשכות ללילה, (או הפוך). לרכיבות קצרות של פחות מחצי שעה זה פחות קריטי ואז פריט אופנתי זה סבבה, כמו שסבבה משקף קסדה שקוף עם משקפי שמש בלבד, או הפטנטים הזולים עם המשקף היורד כמו בקסדת טייסים.

  4. אם המנגנון של ההחשכה לא מכיל מסנני UV, הדבר יכול לגרום נזק רציני. בגלל תאורה נמוכה העישונים ייפתחו יותר וללא מסננים, העין תספוג הרבה יותר קרינה מאשר ללא משקף כלל. למיטב ידיעתי יש בארץ חוק המחייב את המסננים במשקפי שמש, אך אני לא בטוח שזה תופס לגבי משקפים של קסדות.
    בפאן האישי יותר, אני כבר הרבה שנים רוכב עם קסדה בעלת משקף שמש פנימי נשלף. לדעתי הפתרון הרבה יותר עדיף כי הוא יוצר מעין שכבה נוספת. כל החרקים שנפל במזלם להיקלע בתוך הקסדה מצאו את עצמם בין שני המשקפים (לא יודע בדיוק איך זה קורה). במצב כזה, פתיחה קטנה של המשקף העיקרי (החיצוני) מאפשרת לזרם האויר להעיף אותם החוצה. זה תורם המון להרגשת ביטחון ומשאיר את הריכוז על הכביש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל