מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
גלאי רדאר קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
ברקום שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
לרט
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל

וידאו: האופנוען הרגוע בהיסטוריה או: לעולם אל תעצור על כביש

וידאו: האופנוען הרגוע בהיסטוריה או: לעולם אל תעצור על כביש

גיא בן ברק

הוידאו המצורף מגיע מאוסטרליה, עלה ליוטיוב לפני ארבעה ימים בלבד אולם הפך ויראלי עם קרוב למיליון צפיות. הסיבה? אופנוען על אנושי. האוסטרלי ששמו מאת'יו סאנט נראה כאן רוכב על הונדה CBR250 ומצויד במצלמת קסדה, הוא עוקף בנתיב הימני (אוסטרליה נוהגים בשמאל) כשלפניו נעצרות שתי מכוניות, הרוכב בולם מאחרי המכוניות תוך שהוא מביט במראה וסוטה לימין הכביש כדי למנוע מרכב אחריו לעלות עליו – ואז… חולפות שתי שניות והוא חוטף פצצה ממכונית שנכנסת בו מאחור. המזל הוא שהמכונית מאחור נוסעת לאט והרוכב נשאר על הרגליים, כולם ממתינים לקסדה שתפוצץ את השמשה שלא לומר את פדחתו של הנהג.

לחלופין כאן קורה משהו בלתי רגיל, בעוד רוכב רגיל היה עלול לנקוט אלימות או לכול הפחות להראות חוסר שביעות רצון כלפי הנהג הפוגע, מאת'יו מרים אגודל לברכה לנהג הטויוטה שנכנס בו ובעודו מתנשף משוחח עם הנהג הפוגע, צוחק, "פאקן האל, אני לא מאמין שאני בסדר", הוא ממשיך להתנשף, ואף שואל את הנהג לשמו בקטע של ידידות. מטורף או ככה זה באוסטרליה? מידע אישי אני אומר לכם שגם באוסטרליה זה נדיר מאוד, האוסטרלים ממש לא נחמדים כשהם על הכביש. בכול העולם מעט מאוד נהגים ובוודאי אופנוענים היו מגיבים כול כך תרבותי, שפוי בעיקר פרופורציונאלי, הרי אנחנו מתפוצצים אם מישהו נוגע לנו באופנוע כשהוא חונה על המדרכה – אז להיכנס בנו מאחור, לרסק את הגלגל האחורי ולסכן אותנו כשאנחנו כלל לא אשמים?? והנה כאן הוא אפילו לא כועס.
אבל עם כול הכבוד לרוכב האוסטרלי מאת'יו המלמד אותנו פרק נדיר בשליטה עצמית ותרבות אנושית – זה לא מה שחשוב. מה שחשוב הוא הלקח הנלמד כאן בפעם המי יודע כמה לאמור: לעולם לא עוצרים אופנוע על כביש, חייבים להמשיך לנוע הצידה עד שיורדים לגמרי מהנתיב ורק אז עוצרים. הרוכב כאן עשה לכאורה את כול מה שצריך, הביט במראה וסטה לימין הכביש – אבל הוא נשאר עומד על הכביש וזה מה שנקרא "ברווז יושב" ומחכה שהצייד יצלוף בו. לאופנוע אין את המותרות שיש למכונית, אסור שרכב ולא יגע באחורי אופנוע שלא לדבר על מכה שברוב המקרים תיגמר בבית חולים או גרוע יותר. עוד שמכה ואפילו משמעותית באחורי מכונית לא תסתיים באסון, מקסימום וויפלאש לצוואר, אופנוע שימעך בין שתי מכוניות ימות.

וחלילה אין אני בא להגיד שלהיות תרבותי ומנומס בכביש זה רע, רק כדי שנישאר בחיים כדי להיות תרבותיים ונחמדים רצוי שקודם נהיה אופנוענים טובים יותר ובמקרה זה נגיד שוב, לעולם לא בולמים על הכביש אלא מייד מייד מתחמקים הצידה רחוק מהכביש ורק אז עוצרים. 
וחלילה אין אני בא להגיד שלהיות תרבותי ומנומס בכביש זה רע, רק כדי שנישאר בחיים כדי להיות תרבותיים ונחמדים רצוי שקודם נהיה אופנוענים טובים יותר ובמקרה זה נגיד שוב, לעולם לא בולמים על הכביש אלא מייד מייד מתחמקים הצידה רחוק מהכביש ורק אז עוצרים.
                                                                                                                

עוד בנושא דומה:

23 תגובות ל וידאו: האופנוען הרגוע בהיסטוריה או: לעולם אל תעצור על כביש

  1. האופנוען פעל נכון, הוא סטה לחלק הימיני של הנתיב ועל כן פינה את המקום מאחוריו לנהג שעשוי להיות מופתעה. תמיד קל להיות חכמים בדיעבד ולשאול למה רוכב האופנוע לא ירד לרווח שבשוליים? אבל זאת חכמה של בדיעבד. הנהג מאחור עצר. בזכות זה התאונה התרכשה במהירות נמוכה. הנהג הפוגע יכול היה לחמוק טיפה שמאלה, זה עניין של חצי מטר, אבל ראה את רוכב האופנוע באיחור, ואולי הניח שרוכב האופנוע ימשיך להתקדם לרווח שבשוליים. מתי תקלטו, אופנוע זה כלי רכב מסוכן, והרוכב עליו מאוד פגיעה. השבוע קרה לי מקרה דומה, מיד אחרי הצומת נהג עצר על הנתיב. אני צופה קדימה ותמיד נכון להתמודד עם שטויות של נהגים. גם הפעם שמרתי מרחק ויכולתי להספיק לעצור, אבל זה שמאחורי לא היה מספיק. למזלי הטמבל שעצר הוא "נהג טוב" והמשיך להתקדם במהירות איטית עד לעצירה הסופית, אחרת גם האופנוע שלי היה הופך השבוע לממרח סנדוויץ. במקרה שלי לא היה נטיב מילוט, מדובר בכביש דו מסלולי צר, נשאר לי רק להתפלל, ולמזלי הפעם הכל עבר בשלום. שימו לב שאם כבר מדברים על אשמה, האשם במקרה שמתואר בוידאו הוא הנהג שעצר וברח ולא הנהג שמעורב בתאונה. אגב, הייתה תאונת שרשרת, כלומר עוד נהגים הופתעו כאשר הנהג שפגע באופנוע עצר יותר חזק כאשר הבחין באופנוע, אחרת גם הם היו מספיקים לעצור. תמיד רוכב האופנוע משלם את המחיר היקר יותר: פגיעה בשלום גופו. במקרה הזה הרוכב לא נפגע, רק האופנוע. מסקנות? אופנוע זה כלי מסוכן!!! ומי שיש לו נטיה מופרזת לכעוס על נהגים שלא אשמים, אולי עדיף לו לרדת מהאופנוע.

  2. כתבת בלי סוף. לאף אחד אין חשק וכוח לקרוא כל כך הרבה.
    אם היית חכם לא היית תוקף אלא מסביר בקצרה.
    כמו למשל היית נותן עצה כשרכב לפניך עותר אל תעצור אחריו אלא לצידו וזהו.
    יאללה לך לקוביה שלך ותסבול.

  3. אפשר לחשוב שאנסתי אותך לקרוא. אתה בכיין שחושב את עצמו לחכם. פחחח… על החתום, מגיב 9.

  4. אתה יכול להגיד לנו באיזו מכללה אתה מלמד.
    אני באמת רוצה להגיע ללחוץ את ידך וללמוד ולקבל ממך עוד כמה חכמות.
    אבל אתה יודע מה.
    אני בטוח שלא רק שאתה לא מדריך אלא שאפילו רשיון לדו גלגלי קטן אין לך.
    אז שוב. והפעם לך תשכב על הבטן.

  5. כל מי שקורא את התגובה שלי, תגובה 9, יכול ללמוד על רכיבה בטוחה. גם אם הייתי הומו לא הייתי שוכב עם אפס ומכוער כמוך. @ין קטן, זה נכון שיש לך אופנוע בנפח גדול במיוחד עם מנוע עייף ועצל?
    על החתום, מגיב 9.

  6. איזה מדריך אתה אם אתה לא מזהיר לעוף הצידה כמה שיותר ולעמוד בצידי הדרך בצורה שאפילו לא קרובה לרכבים נוסעים? אולי אני לא מבין גדול, כל יום לומדים משהו חדש

  7. יואב, מעלים כאן על נס את האופנוען הרגוע (ולפי הנשימות הוא בכלל לא רגוע!!!), לצד זאת מדברים כאן על נורמה של כעס על הנהג שפגע מאחורה, על נורמה לתת לנהג מכות, ומגיב 8 אף מעיד על נורמה של רצח. הנהג מסכן, בעצמו קרבן (בכלל לא אשם, הנהג שעצר וגרם לתאונת השרשרת ברח). אנשים, חברים שלך? מדברים על לרצוח את הנהג ואתה יואב מדבר איתי על להציל חיים. אחרי דיבורים על רצח באים המעשים, אני לא מוכן להשלים עם הנורמה החולה והפסולה!!! ואז מגיב 12 מלכלך ברמיזות מיניות מפגרות. יואב, אתה כנראה לא מצטיין בהבנת הנקרא, אולי אפילו לא תבין את התגובה שלי…על החתום, מגיב 9.

  8. בצפיה חוזרת בסרטון שמתי לב שנהג הקורולה הירוקה שמאחורי האופנוע עצר בזמן (אפשר לראות במראה של האופנוע) ולפי הרעש יש התנגשות כפולה מאחור לפני הפגיעה באופנוע (אני מניח שהטנדר פגע במכונית השחורה והדף אותה לכיוון הקורולה שנהדפה ופגעה באופנוע) ולמגיב 9 הרוכב אולי מתנשף אך בהחלט שומר על קור רוח

  9. חביב, יפה לך על תשומת הלב לפרטים הקטנים! אתה מחזק את עמדתי. נוכחות הנהגים שעצרו מאחורי האופנוע בלמה חלק גדול מהאימפקט, על כן, לא היה מקום לכעוס על הנהג שנכנס באופנוע, אם כבר אז ההפך, להודות לו. רוכב האופנוע הרים אגודל כדי להודות לנהג שהציל אותו. הרמיזות של גיא ברק ושאר טוקבקיסטים על אלימות הן ממש לא לעניין, גם אם הנהג כן היה אשם. זכרו, מאחורי ההגה יושב בן אדם לא רובוט, בני אדם עושים טעויות. מי שרוצה לחיות בעולם אוטופי בלי תאונות דרכים צריך לאסור על תחבורה מכל סוג, אם נעשה סלקציה הסוג המסוכן ביותר שיורד מהכביש ראשון הוא האופנוע. חביב, האם הרוכב "שמר על קור רוח"? ממש לא, הוא בשלב הזה בעיקר שרוי בהלם, הוא נושם בטרוף, ויש להניח שקצב פעימות הלב שלו עלה ל- 180. xman אנו רוכבי האופנוע לא תמיד נמצאים לבד על הכביש, לרוב יש תנועה נגדית, ובשוליים יש לא מעט מכשולים וסכנות (עמודי שילוט, או גדרות ברזל). כאשר נתון מצב חרום לא תמיד האופציה העדיפה תהיה לברוח לשוליים, כי במצב חרום גם נהגי מכוניות, זאת שלפניך או זאת שאחריך, עשויים לברוח לשוליים. זה נכון שבמקרה הנוכחי ירידה לרווח בין המכונית לאי התנועה הייתה מצילה את הרוכב מהתאונה, אולם זכור! במצבי חרום אלו החלטות של שברירי שניה, בו לא נהיה חכמים בדיעבד כדי לקבוע שרוכב האופנוע טעה בשיקול הדעת שלו. ניסים כמו זה שראינו בוידאו הם המיעוט של המקרים, רוכב האופנוע צריך מזל גם בנפילה, וכאן רוכב האופנוע דווקא נפל נכון, רוכב אחר יכול היה להיפצע קשה. אני לא מכיר קורס שמלמד אופנוענים ליפול נכון, אבל זה רעיון טוב לחשוב על קורס כזה.

  10. אתה יכול לרשום פה נייד שלך או מייל, אני חייב קורס אישי ונראה לי בדיוק בזמן מישהו עם הידע שאתה מתאר פה

  11. עידן, אתה "חייב", "בדיוק בזמן"? עבור מתלהבים כמוך הצעתי המיידית למען ביטחונך תהיה: רד מהאופנוע, כי להבנתי אתה רוכב איתו באופן מסוכן. עידן, זה לא אישי נגדך, אם אני שומע על בחור מתלהב אני המליץ לו לרדת מהאופנוע. התרומה הגדולה ביותר שאני יכול לתת לך לרכיבה בטוחה: עלה על האופנוע רגוע ורכב רגוע ובסבלנות מתוך כבוד לשלום גופך, גם מתוך כבוד לחזקים ממך על הכביש (מכוניות), הפנם שאופנוע זה כלי מסוכן. אם אתה לא מסוגל לכל אלה אל תעלה על האופנוע. קורס יכול לחדד סיטואציות, אבל רוכב רגוע לא מכניס את עצמו למצבים קשים. ועדיין, אופנוע יהיה תמיד מסוכן בהרבה ממכונית, זאת עובדה ששום קורס "רכיבה בטווווווחה" אל'ק לא ישנה!!! בנוסף ראוי להבהיר שקורס הוא לא תחליף לניסיון המצטבר. אופנוען במוקדם או במאוחר נופל מהאופנוע, זה קורה לכולנו. למצער, אך זאת עובדה, לרוב הנפילה היא הניסיון המעצב ביותר את יחסנו לאופנוע ולנושא הרכיבה הבטיחותית. עבור חלקנו הניסיון הזה יהיה קטלני, עבור חלקנו הניסיון הזה יגרום לירידה מאופנועים שזה הכי בטוח. לגבי קורס ל"נפילה נכונה" (מה שהזכרתי בתגובה 18), למיטב ידיעתי לא קיים בית ספר לפעלולנים בישראל, מי שלומד פעלולי אופנוע לומד באופן פיראטי, במתקן פיראטי(כגון מה שהיה בבית אריה), ומתוך לקיחת סיכון רב. גם כך לימודי פעלולנות הם מסוכנים בהגדרה. עידן, לקורס שלי לא קוראים "רכיבה בטוחה", קוראים "רכיבה מודעת", כי על אופנוע דבר אחרון שאני יכול לומר זה בטיחות, פחחח…חוץ מזה הפלטפורמה כאן היא לא פרסומית, רוצה קורס? תעשה גוגל. בהצלחה.

  12. אם אתה מעביר קורסים במחירים הגיוניים וסבירים גם אם אתה לא ממש מדריך טוב נראה לי שווה.
    כמה תיקח לנו אם נגיע קבוצה מאורגנת?.

  13. רון מ(מגיב 21), אני שמח שאתה מתעניין בנושא. אם תקרא את דברי בעיון אתה עשוי לגלות שקיבלת קורס לרכיבה מודעת בחינם. לרוב אנו נותנים ערך נמוך לדברים שקיבלנו בחינם, זה לא המקרה שכאן. חזור וקרא. יש קורס VIP לבודדים ולא לקבוצות, מפגשים של שעה, מתוכה חצי שעה הסבר וחצי שעה רכיבה(ככה בגדול), עלות מפגש בודד 700 ש"ח, כולל עבודה מנטלית(להיות רוכב רגוע), ללא חיוב לכמות מפגשים מינימלית, כל מפגש עומד בפני עצמו. אני לא מתכוון לעשות פרסומת, אם אתה מכיר אופנוענים אני מאמין שכבר ידעו להפנות אותך לכתובת המתאימה. חפש בגוגל "ערכה לרכיבה מודעת", גם זה בחינם, למד אותה. לא שונה במהות מהתקציר שכתבתי כאן, ויש שם עקרונות דומים לאלו שנלמדים בקורס הפרטי. אם יש לך שאלות תעלה אותן לכאן. מה דעתך?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל