fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה

המאבק בביטוח – משרד האוצר מכניס מקלות לגלגלים

המאבק בביטוח – משרד האוצר מכניס מקלות לגלגלים

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג

בחודש שעבר אושר בקריאה ראשונה חוק תיקון תעריפי הביטוח לרכב דו גלגלי שהוגשה על ידי חברי הכנסת פאינה קירשנבאום וכרמל שאמה-הכהן מה שהביא זיק של תקווה לענף. לצערנו, כמו כשקורה בהרבה הצעות חוק אחרות, מגיעים פקידי האוצר ומנסים להכשיל את הצעת החוק.
בדיון שנערך היום, יום ד', בועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הועדה את הגשת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית אך אליה וקוץ בה. גובה הסבסוד של הנהגים יעלה רק ל-6% במקום ל-8% כמתוכנן.
הסיבה להורדת אחוזי הסבסוד היא דרישת משרד האוצר לצמצם את הפסדי תאגיד הביטוח 'הפול' שממומנים ברובם על ידי חברות הביטוח. משמעות הדבר היא שההנחה בביטוח החובה אם יאושר החוק תהיה נמוכה מהצפוי ואולי אף שולית. בעקבות ההחלטה הודיע חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן שישקול למשוך את הצעת החוק במידה וההנחה בביטוח החובה לרוכבים תהיה מינורית, על מנת להגיש הצעת חוק חדשה שתבטיח הנחה משמעותית יותר לרוכבים.

כך או כך, במשחקי הכוח הפרלמנטריים מי שמפסידים שוב הם הרוכבים. באם ההצעה תעבור בקריאה שנייה ושלישית במושב החורף של הכנסת ההנחה תהיה נמוכה מהצפוי. אם תימשך הצעת החוק ותוגש אחרת במקומה יאלצו הרוכבים לחכות זמן נוסף עד שההצעה החדשה תבשיל ותגיע לאישור. לנו רק נותר לקוות שנערי האוצר יתחילו לשרת את האינטרסים של הציבור ולא של חברות הביטוח, בתקווה שנוכל לראות הנחה משמעותית בתעריפים בקרוב.

10 תגובות ל המאבק בביטוח – משרד האוצר מכניס מקלות לגלגלים

  1. מדינה בושה, תתעוררו ! הדו"ג רק פותר לכם בעיות פה, לא נגד.
    ירדו מחירי הביטוח ובהצלחה למאבק.

  2. הפיכה אמיתית כמו במדינות אחרות. כזו שתעלה את האזרחים על הכנסת שתשרוף את משרדי הממשלה, שתעמיד את כוחות הבטחון חסרי אונים, שתכניס את כל פקידוני השילטון למעצר… כזו שתכריז על שינוי סדרי העדיפיות, תשלח את הפקידונים לעבוד בחקלאות, ואת שופטי בית המשפט המנופחים והמושחתים , לתעשיה.

  3. אני באמת מצטער, אבל כיוונתם את הכוונות לעברם של האנשים הלא נכונים.
    תחשבו על זה שבשביל להוריד לכם בביטוח – הולכים להעלות לכל המכרים שלכם שמחזיקים רכב פרטי את הפרמיה. זה לא שפוי!
    בשביל להוריד לאדון דודי 2000 שקל בביטוח, 10 מחבריו ומבני משפחתו (שיש להם רכב) ייאלצו "לתרום" 200 שקלים.
    את "ההישג" הזה יכלתם להשיג בזה שהייתם הולכים לבקש מכ"א מהאנשים האלו שיתנו לכם קצת כסף לביטוח. ההבדל מבחינתכם הוא שתהיה לזה גושפנקא ממשלתית…
    אני לא יודע מה הפיתרון, אבל זה שאני כבעל רכב פרטי ישלם יותר לטובת ביטוח האופנועים נשמע לי אידיוטי.

  4. אתה מ'כפת לך אתה…
    אתה רק רוצה לרכב ובזול.
    מדינה,מהפכה,אנרכיה,משפטי שדה…אתה נותן בגז וזהו.
    אם אתה למטה מגיל 12…אתה בסדר

  5. החישוב שלך מעוות מיסודו מכמה סיבות:

    1) כמות הרכבים ביחס לדו-גלגלי עומדת על 25 רכבים לכל דו״ג.ככה שההתייקרות לרכבים במידה ואחוז ההעמסה יעלה ל 6% תהיה בסך הכל 75 ₪ לשנה (6.25 ₪ לחודש) כשהרווח של הנהגים מכמות גדולה של דו״ג שתתווסף לכביש ותגרום לך לעמוד בפקק פחות ולצרוך פחות דלק גדול הרבה יותר!!!

    2) כשהעלו את מחיר הביטול לאופנועים ב-2009 בטענה שבעלי הרכבים מסבסדים אותם,קיבלת החזר של 100₪ בביטוח? לא. אז הכסף הולך לחברות הביטוח ולא חוזר לנהגים בשום צורה.תפביק להיות נאיבי שמובל באף על ידי קילשאות הביטוח והאוצר.

  6. לפי סטטיסקות 80% מתאונות אופנוע-רכב הם באשמת הנוהג ברכב (את זה מרגיש כל אופנוען מתחיל )אז אולי תסבסד לי 80% בבקשה

  7. ולכן לא השתכנעתי.
    חברות הביטוח מרוויחות הון מרווחי הביטוחים לרכב, ומזה הם צריכים לייצר פוליסה לאופנועים במחיר סביר שמשקפת סיכונים, לא מעבר. את כל המעבר המדינה צריכה להכניס לחישוביה ולגזור תקציב, ולא "מרכיב העמסה" כזה או אחר, כי כולנו פה כבר מה-זה מועמסים…

    אני כנהג ללא עבירות ותאונות כבר לא מעט שנים טוען שלהעלות לי את הביטוח זו עוולה. אין פה שום קשר למשרד האוצר ולביטוח, בסך הכל אמרתי שמפתרון זה יוצא שכל קבוצה של נהגי רכב תתרום מכיסה להוזלת הביטוח של אופנוען אחד. השיטה הזו מעוותת.

    ולגבי אחוז התאונות – בשאופנוע מתפרץ לכביש ונהג רכב פוגע בו מאחור כי לא הספיק לבלום – זו עבירה של טיפשות האופנוען לא פחות מאשמה חוקית של הנהג לגבי שמירת מרחק. מי שלוקח סיכונים (ובישראל אופנועים, כמו מכוניות, לרוב-לא כולם- מאויישים ע"י אנשים חסרי תרבות וידע מוטורי – ככה זה נראה) – רצוי שיצטייד בכלי יותר בטיחותי, אחרת הביטוח יקר.

    בברכה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל