מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ק.ט.מ מוטו GP: תצלומים ראשונים של ה-RC16
גיא בן ברק
צילום: יצרן
ק.ט.מ RC16 בתצלומים ראשונים בזמן ניסויים במסלול זולטווג האוסטרי עם הרוכב הגרמני אלקס הופמן. האופנוע המתקדם ביותר שק.ט.מ יצרה מתוכנן להיכנס לאליפות המוטו GP בעונת 2017 אבל הוא נראה מוכן כבר עכשיו. מעבר לתצלומים הראשונים חידוש נוסף הוא החתמתו של הרוכב הפיני מיקה קליו כרוכב פיתוח, קליו בן 33 מצוי שנים רבות בקשרים מצוינים עם ק.ט.מ ורכב עבורם ב-125 וב-250 במהלך שנות האלפיים, לכן הוא עשוי גם לרכב בעונה הראשונה באליפות עצמה.
כרגיל באופנוע אב טיפוס אין פרטים טכניים, אך סביר כי מנוע ה-RC16 יהיה V4, למרות השם זה לא צירוף פשוט של שני מנועי RC8 לאור מידות הבוכנה הקיצוניות הנדרשות במוטו GP אלא מנוע חדש מהיסוד. השילדה כרגיל אצל ק.ט.מ תהיה צינורות פלדה, המתלים ווייט פאוור. בלמים ברמבו ואגזוז אקרפוביק, עם שני דודים בזנב ושניים נמוך בצד כמו בהונדה RCV213 המהווה בכלל מודל עבור ק.ט.מ. ואפילו האותיות RC נלקחו מאופנועי המירוץ של הכנף האדומה החל משנות השישים.
עבור ק.ט.מ זה הניסיון הרציני ביותר עד כה להיכנס למוטו GP אך לגמרי לא הראשון – נעשו ניסיונות במהלך שנות האלפיים לפתח אופנוע בשיתוף קבוצות ודמויות ידועות בראשן קני רוברטס – אך החברה הבינה אז כי הפרוייקט גדול עליה ובחרה להיכנס לסופרבייק עם מנוע שני צילינדרים, כך נולד ה-RC8 בשנת 2008. עם הכניסה למוטו GP ואולי אפילו קודם צפויה ק.ט.מ להציג גם גרסה של ה-RC16 למכירה לרוכבים פרטיים – ובהכירנו את החברה האוסטרית שלא עושה חשבון לתקינות פוליטית צפויה גם גרסה לכביש הציבורי.
אין ספק שפרוייקט ה-RC16 יעלה עוד יותר את ק.ט.מ מבחינה טכנולוגית, כלכלית, תדמיתית ומה לא, עם השלכות על מעורבות מקיפה של החברה בתחום אופנועי הכביש, בין אם ישירות בשמה ובין אם שימוש במותגיה ובראשם הוסקוורנה שאמורה להפתיע כבר השנה עם אופנוע כביש שני צילינדרים…
– לעוד אירועים וחדשות שוטפות הרשמו כאן לניוזלטר של דוגרי