מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
גלאי רדאר קוביה
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
HJC

מסביב לעולם ב-80 יום – עם אופנוע חשמלי

מסביב לעולם ב-80 יום – עם אופנוע חשמלי

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אופנועים חשמליים מתדפקים על דלתות שווקי האופנועים מזה למעלה מ-20 שנה אך לא זוכים להצלחה המקווה, לפחות עד שמחירי הנפט יחזרו לעלות. זה לא מפריע למוחות פוריים רבים בעולם להמשיך ולפתח את האופנוע החשמלי, ברוב המקרים מדובר בכלים קטנים, קטנועים על גבול האופניים החשמליים – או בקצה השני, סופרבייקס חשמליים שחמישה מהם מצליחים להתמודד מדי שנה בקטגוריית החשמליים באי מאן ואז שוכחים אותם לשנה נוספת.

כיוון שונה לאופנוע החשמלי לקחו סטודנטים להנדסה מאוניברסיטת איינדהובן בהולנד, אשר יצרו את "סטורם", אופנוע תיור כבד חשמלי ראשון. בניגוד לניסיונות המקובלים להקטין ולצמצם את ממדי ומשקל האופנוע החשמלי כאן מראש הלכו על ארטילריה כבדה, אופנוע תיור המיועד לטווחים ארוכים מאוד. כאשר המשקל והממדים אינם שיקול, התקינו ההולנדים מנוע חשמלי חזק המייצר 70 קילו/וואט (95 כוח סוס), המאיץ את הכלי הכבד מאפס למאה קמ"ש ב-5 שניות ומגיע למהירות מרבית של 160 קמ"ש. מצבור של 24 סוללות ליתיום-אייון מספק את הכוח כאשר לא הביצועים הם העיקר אלא טווח ארוך מאוד בין טעינות, 386 קילומטר העושים את ההולנדי המעופף למרחיק הלכת מכול האופנועים החשמליים עד כה. בנוסף ניתן להחליף את מצבור הסוללות בתוך 7 דקות בלבד או לחלופין לטעון אותן במשך 8 שעות מריק למלא, כאשר טעינה מהירה אפשרית בתוך 38 דקות להטעין 80%. המחיר של הסוללות הרבות הוא משקל של 340 קילו, אבל כשהמטרה היא להקיף את העולם הרי שביצועים והתנהגות ספורטיבית אינם העיקר. נוחות עם זאת חשובה, ולכן הותקנו מתלים ראויים, המזלג אלטרנטיבי בסגנון הוסאק או דואולבר המפריד את ההיגוי מהשיכוך ומותקן באופנועי התיור הכבדים של ב.מ.וו. הקפת העולם, בתוך 80 יום כמובן לפי ספרו של ז'ול וורן, מתוכננת לשנת 2017 כאשר ההולנדים כבר משרטטים את המסלול מסביב לעולם כשהם מציעים לתושבים לאורך הנתיב לספק נקודות טעינה לאחר שירשמו באתר, לפי המפה המופיעה אין לישראלים מה להזדרז ולהירשם, הנתיב עובר צפונית מאוד לישראל, באזורים הנחמדים והידידותיים שבין אפגניסטן-אירן-תורכיה. בתקווה שהמסע יעלה יפה, מתעתדים ההולנדים אף ליצור גרסאות ציבוריות של הסטורם.

גלריה

5 תגובות ל מסביב לעולם ב-80 יום – עם אופנוע חשמלי

  1. נועם, תא מימן שעובד על גז המימן מיצר מהמימן חשמל ומים. ומה עושים עם החשמל, מסובבים מנוע חשמלי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל