מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
גלאי רדאר קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
ברקום שמאל
תמוז
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

חורף חם: טיפים לימים גשומים

חורף חם: טיפים לימים גשומים

אביעד רייס

שני סוגי אנשים יש בעולם:

הראשונים: אוהבי הקיץ- אנשי הים, השמש, אנשי החום, המכנס הקצר והכפכפים.

השניים: אוהבי החורף- אוהבי סופות הרעמים והברקים, אוהבי ריח הגשם והמרקים.



יש יוצאים מן הכלל, האוהבים את שתי העונות. אופנוענים ברובם יפלו בדרך כלל על הקבוצה הראשונה. כרוכבים, הגשם מכניס תמיד לכוננות- האם הצמיגים שלנו בסדר? האם יש לי את כל ציוד החורף שאני צריך? האם יש לי חורים במכנס הגשם שרכשתי לפני 10 שנים? והאם החורף סוף סוף אגיע יבש לעבודה? 

יש כאלו הגורסים שעדיף בכלל לעזוב את הדו"ג ולאחסנו למשך החורף- למה לקחת סיכונים מיותרים? 
לא ניכנס פה לדיון של האם לרכב או לא לרכב- מוטב כי כל רוכב יעשה מה שהכי טוב בשבילו. יש הרבה מאד רוכבים שמבחינתם האופנוע או הקטנוע הוא כלי הרכב היחיד.
בין אם מדובר בשליח שהקטנוע הוא כלי העבודה שלו ובין אם סטודנט שלא יכול להרשות לעצמו גם מכונית וגם דו"ג, ואפילו רוכבים שפשוט לא מבינים על מה כל הבלאגן ולא עושים סיפור מכמה טיפות גשם. 
אם החלטתם כן לרכב החורף הזה- המילים הבאות הן בשבילכם.

אופנוע: מה חשוב לדעת ולהכין?

1. צמיגים– 1. צמיגים- וודאו שהצמיגים שלכם במצב טוב. אם הם עומדים על כ 30 אחוז לפני סוף דרכם- דרושה החלפה לפני החורף. כדאי לבחור צמיגים עם כמה שיותר חריצים לטובת ניקוז מים משופר.

אם דחיתם את החלפתם כל השנה, אין זמן טוב יותר לעשות זאת מאשר עכשיו. בגשם צמיגים טובים יעשו את ההבדל, ומהווים גורם מרכזי בבטיחות הכלי והרוכב. בדיקת לחצי אוויר לעיתים תדירות יותר (כל כמה ימים).

2. אורות– אמנם יש חוק שמחייב להתחיל להדליק אותם, אבל בדו גלגלי פנסים הם חשובים על אחת כמה וכמה וצריכים לדלוק באופן קבוע- ללא קשר לתאריך.

דמיינו את עצמכם רוכבים ביום גשום וסגרירי ללא תאורה או תאורה חלשה בלבד- סיכוי גבוה שנהגי המכוניות, שגם ככה חלק גדול מהם בקושי שם על הדו"גיסטים- לא יוכלו לזהותכם כלל וכלל. 

3. תקלות– כמו בצמיגים- אם ישנן תקלות שאתם מודעים להן ודחיתם אותן כל השנה- זה הזמן לתקן. במיוחד בחורף הכלי עליו אתם נוסעים חייו להיות "פיקס". 

רכיבה- מה לעשות ומה לא לעשות?

סטפן אבנדיצ'י שלנו עם טיפים והסברים מנצחים

1. בלימה- אם אתם שייכים לאלו הבולמים חזק כל השנה- כדאי להתאמן על הרגש לקראת עונת הגשמים. בלימה חזקה יכולה לגרום לדו"ג להחליק בקלות.

דרך הפעולה להשרדות בתנאי אחיזה ירודים כגון גשם- בלימה חלקה הדרגתית ועדינה. הבסיס לבלימה מוצלחת הינו הגדלת שדה הראייה למצב מקסימלי, ע"י מיקום הדו"ג בין הרכבים ולא אחריהם. הדבר נדרש ע"מ למנוע הפתעות לא רצויות. כאשר אתם מגדילים את שדה הראייה- אתם מקטינים את הסיכוי לבלימת חירום.

2. שימוש במצערת- אותו אופן כמו הבלימה – באופן חלק, עדין והדרגתי. 

3. פניות- המפתח לפנייה טובה ובטוחה- עדינה והדרגתית. הווה אומר אל תטו את האופנוע בבת אחת. האחיזה בגשם לרוב גבוהה בהרבה ממה שניתן לחשוב. כדי להרגיש את זה מומלץ לנסות בצורה מבוקרת במגרש- באופן הדרגתי ולא בבת אחת.

כמו כן, כולם יודעים (ומי שלא יודע הגיע הזמן שידע) שסימוני הכבישים במדינת ישראל צבועים ברובם בצבע שמן. שמן + מים- אתם יכולים לעשות את החשבון ולהגיע לתוצאה לבד. מדובר במוקש גדול ובסכנה אמיתית כל השנה, בטח ובטח בחורף. היזהרו מהסימונים הלבנים והשתדלו שלא לעלות עליהם כלל. מעבר בין הקווים הלבנים ולא עליהם, ותכנון מוקדם של הקו אותו אתם רוצים לקחת, יתרום גם לאימון הרכיבה, ושיפור היכולת לבחירת קו התנועה. 

חשוב להבין- רכיבה לא ניתן ללמוד מקריאה בלבד. אין בכתבה זו שום כוונה ללמד רכיבה, אלא לתת לכם הרוכבים טיפים מנצחים ע"מ שתוכלו להתמודד קצת יותר טוב עם השינוי במצב הכביש כאשר הוא רטוב וחלק. חשוב לתרגל את הדברים בזמנכם הפרטי במגרשי חנייה ומגרשים ריקים. 


ציוד: מה חשוב לרכוש?

סט ציוד לחורף מורכב מהפריטים הבאים:

1. חליפת גשם– עדיף אחת איכותית. למרות שהחורף בישראל לא תמיד גשום כמו במדינות אירופאיות יותר, עדיין יש בצורה דיי קבועה את הכמה ימי מבול החזקים בשנה בהם יורד גשם שוטף.

חליפת גשם מורכבת ממכנס וחולצה, מרופדים או לא מרופדים. כל אחד ייבחר לפי מה שנוח ומה שטוב לו. שימו לב שאם אתם עובדים בחוץ במרבית שעות והולכים הרבה במהלך העבודה (שליחים לדוגמא) כדאי לחשוב על חליפה דקה שלא תסבלו מחום. 

כדאי לבחור מכנס עם חיזוק קבלר במפשעה- איזור רגיש ביותר מכיוון שהוא נמתח יותר מאיזורים אחרים. חליפות מחוזקות מוכיחות את עצמן מבחינת אורך חיי המוצר ואיטום מחדירת מים. 

מומלץ לבחור בחליפה עם תפרים מולחמים ע"מ שהחליפה תחזיק מעמד ליותר מעונה אחת. 

2. כפפות חורף– נושא כאוב בקרב רוכבי דו"ג. מי מאיתנו לא קילל על חוסר התחושה המיידי שמורגש כאשר אנחנו לובשים את כפפות החורף. בנושא הכפפות אין יותר מידי פתרונות קסם- כפפות חורף יהיו פחות נוחות מכפפות קיץ וזה טבעי. השתדלו לא לוותר על נושא המיגון הקשיח גם בכפפות חורף, יש הרבה אופציות טובות בשוק בתחום הזה. 

מי שממש לא יכול (כמוני) עם כפפות חורף, יכול לרכב עם כפפות קיץ רוב החורף (קחו בחשבון שיהיה לכם קר בידיים) ורק כאשר מתחיל גשם באמת להחליף לכפפות חורף .

פתרון נוסף שיכול לעבוד למי שממש שונא כפפות חורף הוא ה "כפפנוע"  או "אוזני פיל"- הכיסים האלו שאתם רואים על כידוני הקטנועים. 

3. ערדליים– מומלץ לרכב עם מגפי / נעלי רכיבה אטומות לגשם וממוגנות, אך אם אין לכם כאלו בנמצא- רכשו ערדליים- עסק מאד לא יקר שישמור על הרגליים יבשות. 

פנקו את עצמכם בחליפת גשם נורמלית. אם יש אחת טובה אצלכם המשיכו לרכב איתה, אך אם אין לכם כזאת- אל תתפשרו על היובש. באמת שלא מדובר בעסק יקר, ובאיזור ה 500 ש"ח תוכלו לארגן לעצמכם ציוד לגשם מכף רגל עד ראש.

טיפ מנצח: חלק מחנויות ציוד הרכיבה מוכרות את חליפות הגשם בירוק/ צהוב זוהר. ממליצים לכם בחום לבחור בצבע הבוהק- אולי לא תהיו בשיא האופנה אך אנו מבטיחים לכם שאין מצב שמישהו יפספס גוש צהוב זוהר.

חשוב מאד!!!

נא לא להתבלבל- ציוד מגן לא מהווה תחליף למעיל/ מכנסי רכיבה ממוגנים. בחלק מהחליפות ניתן להכניס מיגוניים בכיסים יעודיים. 

סעו בזהירות, קנו ציוד מתאים ותהנו מהגשם גם כאשר אתם על האופנוע. זכרו כי בסופו של יום כולם רוצים רק להגיע הביתה בשלום. 

8 תגובות ל חורף חם: טיפים לימים גשומים

  1. כל הכבוד לכתבה . חשובה מאין כמוה !!! כל מילה – סלע !!!!
    תודה לדוגרי ותודה לסטפן !!!

  2. יופי של כתבה. אבל חסרים לטעמי שתי התיחסויות חשובות. האחת כלכלית, השניה מהותית-אדים על המשקף, ולסיום עוד עצה חינמית ומועילה ביותר. סטפן מתי לאחרונה הייתה סטודנט? כי 500 ש"ח זה הרבה יותר מידי! חליפת PVC צהובה היא מצויינת, אולי לא תחזיק יותר מעונה, אבל גם עולה גרושים, כ- 65 ש"ח. הצבע הצהוב שלה לא זוהר, אבל מאוד בולט. סטפן, לא הסברת מה עושים עם הראות הלקויה דרך המשקף של הקסדה כשהוא רטוב במקרה הטוב, ומלא באדים במקרה הרע. ובכן, רוק פותר את בעיית האדים, תרקו על פנים המשקף, ותמרחו עם טישו. יש גם מוצרים יעודיים נגד אדים אבל זה כבר לא בחינם. ואחרון, רוצים להיות בולטים לבשו קבוע את הוסט הזוהר, ואם לא קבוע אז לפחות ברכיבות לילה ובגשם כאשר הראות לקויה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל