fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

נחשף סוזוקי GSX-R1000 כול חדש – ל-2017

נחשף סוזוקי GSX-R1000  כול חדש – ל-2017

גיא בן ברק

צילום: יצרן

שמחה ואכזבה בחשיפת הסוזוקי GSX-R1000 החדש היום במילאנו: שמחה על דור חדש לאופנועי הספורט של סוזוקי עם שורה של שינויים משמעותיים העושים את הג'יקסר הגדול החדש לא רק לאופנוע המתוחכם ביותר שסוזוקי יצרה אלא לדגם משמעותי בעולם האופנועים בכלל; האכזבה על שום שמה שנחשף היום הוא קונספט או אב טיפוס כשהדגם עצמו יופיע לקראת 2017.

מבחינת העיצוב כבר במבט אפשר לזהות כי ה-1000 הזה קטן מכול קודמיו, ואכן סוזוקי מבטיחה לשבור שיאים בתחום זה, כמתבקש מאופנוע המבוסס על אופנוע המוטו GP של סוזוקי, כמו גם המשקל שיהיה סנסציוני. אולם המנוע הוא מהפיכה של ממש, סוזוקי אמנם לא משחררת נתונים אולם ברור שמדובר במנוע כול חדש, הצפייה היא למידות בוכנה קיצוניות ברמה של מוטו GP כלומר קוטר בוכנה 80 מ"מ או יותר ומהלך 50 מ"מ ואפילו פחות – מנוע כזה טוב לייצר הרבה מעל 200 כוח סוס, במיוחד עם מערכת ההזרקה החדשה שמציגה סוזוקי היום הכוללת סט מזרקים עילי בתיבת האוויר אולם חסרונו בכביש הציבורי לרוכב הפשוט מצוי ברצועת כוח צרה מאוד, כשהכוח נכנס באופן מתפרץ.. למטרה זו בדיוק ציידה סוזוקי את ה-GSX-R1000 החדש בתזמון שסתומים משתנה: כאשר המנוע מצוי בסל"ד נמוך פתיחת השסתומים אינה עמוקה כך שהמנוע אינו "נחנק" מכמות תערובת הדלק אוויר, לחלופין בסל"ד גבוה השסתומים נדחפים עמוק כדי לספק את צורכי המנוע המסתובב מהר, צריך הרבה תערובת כדי לייצר הספק גבוה. בסוזוקי משתמשים בתזמון שסתומים משתנה מזה שנים רבות, זכור לטובה בנדיט 400 ארבעה צילינדרים בגרסה מיוחדת לשוק היפני עם vv. ב-GSX-R1000 החדש שסתומי היניקה בלבד יתוזמנו באופן משתנה באמצעות פרופיל משתנה של גל הזיזים. בכך הופכת סוזוקי ליצרנית הראשונה של תזמון שסתומים משתנה לאופנוע סופרבייק סדרתי, כזכור קאוואסאקי ציידה ב-2008 את ה-ZZR1400  בתזמון משתנה ואשתקד המולטיסטרדה 1200 של דוקאטי זכה לסידור שכזה, בכול המקרים המטרה דומה, להשיג תפקוד מיטבי של השסתומים בהתאם לסל"ד, אך השיטות שונות בתכלית ונקדיש לכך פרק נפרד עם השקת הסוזוקי. עם זאת חשוב לציין כי בציוד הדגם הסדרתי בתזמון שסתומים משתנה יכולה סוזוקי להשתמש בכך גם באופנוע הסופרבייק שלה באליפות הסופרבייק העולמית.

מתקן נוסף לטובת ייצור כוח בטווח סל"ד נרחב ככול האפשר מצוי באגזוז – אם תרצו גרסה של סוזוקי ל-EXUP המיתולוגי של ימאהה מסוף שנות השמונים של המאה הקודמת, שינוי חלל הפליטה בהתאם לסל"ד באמצעות שסתומים המופעלים על ידי מחשב ניהול המנוע, תפקידם בגדול הוא לשמור על מהירות גזים מייטבית על ידי הצרה או הרחבה של חלל הפליטה, במהירויות נמוכות מצרים את הקוטר כדי שהגזים יזרמו מהר ובסל"ד גבוה מאוד פותחים את המעברים למקסימום כדי לקבל מקסימום זרימה החוצה.

יחד עם המנוע החדש, כמובן שילדה ומיתלים דור חדש, וחבילת אלקטרוניקה מעל ומעבר, כולל בקרת אחיזה במצבי הטיה, אנטי ווילי, מצבי כוח – אין ספק שה-GSX-R1000 דור חדש המוצג היום במילאנו משדרג לא רק את סוזוקי והוא ה-R המתקדם ביותר מאז נולדה המשפחה ב-1985, אלא קובע סטנדרטים חדשים בעולם הסופרבייק בכלל. שוב חבל שרק לשנה הבאה, מצד שני יש משהו לחלום עליו.

גלריה

3 תגובות ל נחשף סוזוקי GSX-R1000 כול חדש – ל-2017

  1. סוזוקי אחד מהיצרנים החשובים בעולם. טכנולוגיה אמינות וביצועים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל