fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
טריומף קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סופר דיוק GT

סופר דיוק GT

יובל נווה

צילום: יצרן

קטמ הפתיעה אתמול, אבל רק לכאורה כי כבר היו הדלפות מכוונות, בתערוכת מילאנו EICMA 2015 עם דגם הסופר דיוק 1290 GT, או גראנד טורר.
  
רק לכאורה, כי שוחררו תמונות רבות בחודשים האחרונים ומיודענו אלן קת'קארט פרסם במגזין MOTORCYCLIST כתבה גדולה שבא תיאר רכיבת מבחן על הדגם החדש (אמנם עם צבעי הסוואה לא סופיים) במסלול באוסטריה.

עדיין, מדובר בדגם חשוב מאין כמותו לקטמ ולשוק האופנועים הכללי. לדעתי, מה שקטמ עשתה הוא לא פחות משובר כללי משחק. זו קביעת סמן ימני חדש לקטגוריה שכולם יכוונו אליה. הוא לא חוליגן בלבד כמו הסופר דיוק או מפציץ כבד כמו הסופר אדוונצ'ר אלא ממזג את שניהם למה שהיה באמת חסר לקטמ – ספורט טיור זקוף ומאוזן. לדוקאטי יש את המולטיסטרדה, לבמוו את ה-XR וכעת קטמ מציעה משהו ייחודי. חוליגן מתורבת. אופנוע שהוא מצד אחד קלארק קנט, נאה ומנומס עם משקפיים אבל בלחיצת כפתור (ו/או סיבוב מצערת) נהיה סופרמן קטן ומופרע.

קטמ לקחו את דגם הסופר דיוק 1290, שזכה לתואר אופנוע השנה 2014 על ידי MOTORCYCLIST, ושינו אותו לספורט טורינג זקוף אבל לא הסתפקו בפיירניג קטנטן ומשקף רוח לא יעיל כפי שיצרנים אחרים עושים לפעמים בשביל לגזור קופון. ברוח ה"אם כבר אז כבר" מהנדסי קטמ לקחו אלמנטים רבים מדגם הסופר אדוונצ'ר 1290 שהולכים עד הסוף.

התוצאה היא יצור שיורש שני קווים גנטיים שונים אך דומים. מצד אחד אופנוע מופרע עם 180 כ"ס ומצד שני יכולות תיור ופינוק כגון מחממי ידיים ובקרת שיוט.

תכנון הדגם החל לפני שלוש שנים ולכן אי אפשר להגיד שהוא תגובה לבמוו XR. אלה פשוט דגמים שבאופן אבולציוני טבעי התפתחו במקביל מאבות מאוד ספורטיביים.
 

אז מה יש לנו ב-GT?
המנוע הוא מנוע הסופר דיוק אבל הוא עבר התאמות לייעודו החדש וגם היה צריך לעמוד בתקנות EURO4 החדשות ומאוד מחמירות. הספק המנוע נשאר כשהיה אך שיא הכוח מגיע גבוה יותר ב-9500 סל"ד במקום 8850 סל"ד. מצד שני שיא המומנט מגיע מוקדם יותר ב-6750 סל"ד במקום 7750 סל"ד, וזה מאוד משמעותי כי בטורינג אתה מחפש את המומנט, שהוא לא קוטל קנים עם 14.6 קג"מ אימתניים שמספיקים על פי מקורות זרים לפאוור וילי בהילוך רביעי.

המתלים, כמיטב המסורת בקטמ, הם מבית חברת הבת WP, אלא שהם אקטיביים למחצה ומגיעים מהסופר אדוונצר יחד עם שלושה מצבים של כיוון מתלים – ספורט, רחוב ונוחות.

כמובן שמגיעים מהסופר אדוונצ'ר כל שלל האלקטרוניקה שלא היו מביישים מטוס קרב מודרני – בקרת אחיזה מתקדמת שמודעת למצב ההטייה במרחב ומשולבת באופן מושלם עם מערכת ABS מתקדמת

יפה לראות איך קטמ עושה שימוש נבון ומושכל באותם רכיבים וטכנו' בין הדגמים השונים – זה מוזיל עלויות ומקצר זמני פיתוח.
מיכל הדלק צמח מ-18 ליטר ל-23 ליטר ומאפשר טווח גדול באופן משמעותי כראוי לאופנוע טורינג.

יש גם מצמד מחליק (SLIPPER CLUTCH)), קוויק שיפטר ועוד פיצ'ר מהסופר אדוונצ'ר, שלדעתי קצת מיותר – HHC. Hill Hold Control, או במילים אחרות מערכת למניעת הדרדרות בעלייה לרוכבים שלא שמעו על הבלם האחורי וזינוק בעלייה…
שאר פינוקים בהורשה מהסופר אדוונצ'ר – בקרת שיוט, כידון עם חימום לידיים, תאורת LED  בפינות, מערכת אוטומטית לביטול אורות איתות (נשמע פלצני אבל אני מודה שאני מאוד אוהב את זה על הטייגר XCx שלי) ומערכת למדידת לחץ אוויר בצמיגים או TPMS.

בנושא הארגונומיה גם כן יש אפשרויות כיוונון – ניתן לשנות את מיקום הכידון לארבעה מצבים שונים ולרגליות יש מצב נמוך. כמובן שאי אפשר להתעלם מהמשקף הגבוה והחיוני שמבדיל מהסופר דיוק.

ישנה אפשרות להרכיב מזוודות צד לטובת תיור וזה הופך את האופנוע לכל כך יותר שימושי מהסופר דיוק הרגיל.
המשקל הרטוב הוא 227 ק"ג שזה מעולה לקטגוריה.
החזות קרבית עם קווים חדים משוכים קדימה, הצביעה יפיפיה, הוא נשמע מעולה (צפו בוידאו) ולעניות דעתי הקובעת הוא נראה כמו חלום כתום.

נדמה שעל הכביש האופנוע הזה עושה הכל, סופר ורסטילי לכל משימה (שלא כוללת ירידה לשטח) – רכיבה בעיר, טורינג רגוע, ספורט טורינג אגרסיבי וגם רכיבת מסלול סופר-ספורטיבית.

בנימה אישית, אחרי שהבנתי מה זה ה-BMW S1000 XR והתמכרתי לספורט טורינג עם 160 כ"ס, מתחיל להיות ממש קשה לא לסחוט את ההדק על רכישת דגם זה או ספורט טורינג זקוף אחר.

גלריה

13 תגובות ל סופר דיוק GT

  1. הסרטון הרשמי של קטמ תומך ברזולוציה של 4K – או 2160p… תענוג.

  2. את "הסמן הימני של הקטגוריה" כפי שאתה מכנה הוציאו כבר דוקאטי ב2013 עם ההייפרסטרדה שאמנם חלש משמעותית ,אך בדיוק אותה קטגוריה.

  3. אני לא בטוח שאתה מבין את משמעות המושג סמן ימני ומאיפה הוא הגיע (רמז:מסדרים צבאיים, ראה לינק בתחתית).
    המושג בשימוש יום יומי מודרני בא לתאר את הפרט בקבוצה נתונה ששאר חברי הקבוצה מתיישרים על פיו. נכון לרגע זה, ה-GT הוא זה שכולם ינסו להתיישר לפי הקו שלו. אף אחד לא מנסה להתיישר לפי ההיפרסטרדה… לא רלוונטי לדיון היות והוא בכלל לא בקטגורית הסופר ספורט טורינג זקוף. אם כבר דוקאטי אז המולטיסטרדה.

    לקריאה נוספת:
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%9E%D7%9F_%D7%99%D7%9E%D7%A0%D7%99

  4. הנהירה המטופשת אחרי BMW אופנוע מעצבן שמי שקונה אותו פשוט מהטיפשים באמת שלא מבינים הרבה ומחפשים תשומת לב ואו הוכחה שהם עשירים.
    לא שBMW בחלק מהאופנועים שלו לא טובים. אבל ברובם במיוחד עם המנוע בוקסר ועוד כמה מוטציות שהוציאו שוות לתחת.
    רק אוסטרי או יפני.
    אחלה כתבה ואחלה סרט. נהנתי.

  5. צודק.
    אני בדרך כלל הולך נגד העדר. כולם קונים GS, ואני הלכתי על הקרוסטורר. מדהים!!! שם ת' GS בכיס הקטן בכביש. אחחחחח, איזה מנוע. אן אן אאאאאאןןןן. :)

  6. חוץ מהצורה כמובן… אחד המוטציות היותר מכוערות שראיתי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל