fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אלבר טריומף קוביה עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

קיבל את המתנה של החיים – הונדה RCV213-S הראשון נמסר ללקוח

קיבל את המתנה של החיים – הונדה RCV213-S הראשון נמסר ללקוח

גיא בן ברק

צילום: יצרן

מיליוני גולשים ברחבי העולם יושבים בשעות אלה מול המסכים, מנענעים בראש, אומרים סחתיין ובעיקר ירוקים מקנאה, אני אחד מהם בוודאות. לנגד עיננו אופנוע החלומות של כול רוכב אספלט באשר הוא, הונדה RCV213-S הראשון יורד לכביש, כן לכביש הציבורי המלוכלך והמסוכן מגיע נסיך מוטו GP אמיתי, וזאת לאחר שאחד ג'ון בראון ממנצ'סטר היה לאיש הראשון בעולם הזוכה בהגרלה באתר הונדה, משלם כ-200,000 אירו ולוקח את האופנוע הביתה. הונדה לפי ההערכות תייצר רק 213 יחידות מהאופנוע הזה במהלך שנת 2016 וזהו, ובאמת זו שכיית אופנוענות אמיתית.
אופנוע מוטו GP עם פנסים ומראות, המשמעות היא שההנדסה הבסיסית של האופנוע אותו לקח אדון בראון הביתה זהה לזו של האופנועים של מארקז ופדרוזה. כך גם רוב הרכיבים, כך גם המנוע, וי ארבע 999 סמ"ק אמנם ללא שסתומים פניאומאטיים וכמובן ללא "סימלס גיר בוקס" להילוכים, אבל עם אותן מידות בוכנה קיצוניות וקרוב עד כדי בכי למנועים של אופנועי המפעל. בגרסת הקיט עולה המנוע הזה ליותר מ-13,000 סל"ד ומייצר למעלה מ-215 כוח סוס, מכונאים באירופה ללא ספק ידעו להעלות אותו אף יותר לאיזור ה-15,000 סל"ד ומעלה ולהספקים של 235 כוח סוס פלוס של אופנועי המוטו gp. אבל הונדה מנעה באופן מוחלט את האפשרות לרכב עם הקיט בכביש הציבורי, התקנתו מחייבת התקנת מסיכה קדמית שונה ונטולת פנסים כתנאי לפתחי יניקת אוויר מוגדלים, הסרת אבזרי רישוי כתנאי להכנסת חלקי מירוץ וכו'. וזאת בעיה כי בגרסת הכביש הונדה מגבילה את האופנוע ל-160 כוח סוס, במדינות מסוימות אף פחות, כלומר הספק של אופנוע כביש ליטר מלפני עשר שנים ויותר.

אבל בכול מקרה מקבלים את שלדת העילית של ה-RCV213- עם אותן מידות מוקפדות של אופנוע המפעל, ועם אותה זרוע אחורית מטורפת מכורסמת מאלומיניום, כך גם הבולמים של אוהלינס, החישוקים מגנזיום והברקסים, כמובן לא קרבון אבל ברקסים גשם של מוטו GP. המשקל עומד על 170 קילו בגרסת הכביש וזה יורד ל-160 קילו בגרסת קיט המסלול, ממש כמו אופנוע המוטו GP. והאלקטרוניקה? שלוש דרגות מתחת לאופנוע המפעל ועדיין מדובר ברמה לא מוכרת בכביש הציבורי של רמות ודיוק התערבות בהורדת הכוח ובשמירה על האחיזה. 

מעולם עד היום לא ניתן היה לרוכב או רוכש מהשורה להתקרב לטכנולוגיה ולהנדסה הזו אפילו במיליון קילומטר, הימאהה R1M והאפריליה RSV4 FR 'מיזאנו' הם "בהשראת" אופנועי המוטו GP של המפעלים שלהם אבל ממש לא כמו שההונדה RCV213-S קרובה ולכן גם עולים עשירית מההונדה… צריך להיות משהו אחר לרכב על ה-RCV213-S הזה אך ספק אם בכביש הציבורי כי עם מיתלים קשים כמו שבטוח יש לו ותנוחת רכיבה קיצונית זה לא כיף.

 אז מר ג'ון בראון, וזה באמת שמו קשה להאמין, כי יש לו סוכנות אופנועים וותיקה במנצ'סטר, אספן וותיק של אופנועי הונדה, גם את ה-RCV שקנה סביר להניח שלא יריץ על כבישי או מסלולי בריטניה אלא יחנה לצד אופנועי האספנות האחרים שלו.

גלריה

7 תגובות ל קיבל את המתנה של החיים – הונדה RCV213-S הראשון נמסר ללקוח

  1. גרסת המיזאנו של אפריליה עולה 80000 יורו, איך זה עשירית מ 200000.
    כנראה האויר הדליל שם למעלה מבלבל אותך

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין