fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הסיקי המעופף: מנוע RD350 מושתל בק.ט.מ דיוק 390

הסיקי המעופף: מנוע RD350 מושתל בק.ט.מ דיוק 390

גיא בן ברק

צילום: יצרן

יצירת אופנוע אחד מתוך שני אופנועים אינה מעשה פשוט, במיוחד אם שני האופנועים מגיעים מתקופות מאוד שונות. אתגר שכזה לקח על עצמו מעצב הודי אשר חיבר בין ק.ט.מ דיוק 390 לבין… ימאהה RD350. האחרון זוכרים הוותיקים, הוא דגם שתי פעימות טווין מקבילי נפלא שיוצר בתחילת עד אמצע שנות השבעים של המאה הקודמת וזכה אז להצלחה, כלי מינימליסטי ופשוט עם יכולת ספורטיבית בכביש הציבורי (וגרסת מירוץ הלוקחת אליפויות גרנד-פרי), עם מנוע של 40 כוח סוס על משקל זעום ובסיס גלגלים של אופניים. 

ליצירת הספיישל ההודי באופן טבעי תרם אותו RD350 את המנוע בעוד השילדה המודרנית בעליל באה מהק.ט.מ, חשוב לציין כי "הקשר ההודי" לימאהה RD350  אינו מקרי או מפתיע, בין השנים 1983 ל-1990 הוקם קו ייצור של ימאהה RD350 בהודו, והיה זה אופנוע הספורט הראשון שיוצר אי פעם בתת היבשת האדירה; 25 שנה אחר כך והודו במקום טוב בהרבה מבחינת אופנוענות ואופנועים נהדרים כמו ק.ט.מ 390, נינ'ג'ות וסיבי ארים קטנים חייבים את קיומם בדיוק לשוק ההודי והאסייתי בכלל הגדל ומשנה פניו ולמעשה מכתיב את פני שוק האופנועים העולמי.

השתלת המנוע בשילדה ארכה לאסים לא פחות משלושה חודשים, מנוע השני צילינדרים מקורר אוויר שתי פעימות שונה "קצת" מהסינגל המודרני המותקן בשילדה הכתומה הזו במקור, עבודת ריתוך וחיתוך ומדידות וחוזר חלילה עד שהמנוע התיישב כמו שצריך. המנוע כמתבקש עבר אוברול ושיפור כולל, עם בוכנות, טלטלים חדשים וטובים בהרבה מהסחורה המקורית, ועוד שסתום פליטה משופר, ראשי מנוע ספורטיביים, הצתה וקרבוראטור ומסנן אוויר.

עם המנוע מותקן יצר אסים את היחידה העילית הכוללת את המושב, זנב ומיכל הדלק – הכול אלומיניום יחידה אחת. התוצאה מיוחדת אך לא הכי יפה בעולם, גם מערכת הפליטה גדולה על האופנוע הזה, עדיין הפרוייקט הזה נבחר באיטליה ל"ספיישל של 2015". כבוד לסיקי המעופף

גלריה

2 תגובות ל הסיקי המעופף: מנוע RD350 מושתל בק.ט.מ דיוק 390

  1. מיותר לגמרי. פשוט משועממים. הדיוק המקורי נהדר.

  2. מאזין למנוע הזה בווליום גבוה במשרד ושכולם יקפצו לי!
    האגזוזים יפהפיים, וואלה שאפו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין