מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הונדה אפריקה טווין בישראל – רשמים ראשונים
צילום: אריק רוזנבלום
ערך: גב"ב
שורה תחתונה:
מאוד מאוד מהנה. חוויה לרכב, לעמוד, להשכיב, נוח, מרתק, כמו האפריקה טווין של פעם, זה הונדה. מוצר מדהיםהמחירים: 98 אלף שקלים רמת בסיס, 102,900 שקלים עם ABS ובקרת החלקה, גרסת ה- DCT גיר חצי אוטומטי ממוחשב עתיד להגיע ומחירו – 113,900 שקלים.
לאחר ציפייה ארוכה מתחילה היום בשעה טובה המכירה של ההונדה אפריקה טווין החדש לציבור בישראל. אופנוע אדוונצ'ר שפניו לכיוון השטחים והנתיבים הלא סלולים, אופנוע על הצד הרזה ללא שומנים, אך כפי שהונדה יודעת לעשות גם אופנוע נעים, קל לתפעול ושימושי לטיולי כביש ארוכים ולחיי היום יום
אפריקה טווין "ההיסטורי" הוא דגם מהמצליחים בתולדות הונדה, כראוי למי שהיווה גרסת הומולוגציה לאופנועי המירוץ של הונדה (NXR750) שזכו בראלי דקאר ארבע פעמים בשנות השמונים של המאה הקודמת. בין השנים 1989 ל-2003 יוצר האפריקה טווין תחת השם XRV750 (היה גם 650 תק'ופה קצרה) עם מנוע וי טווין כמובן ו-6 שסתומים. שילוב בין נוחות לעבירות, שרידות, עיצוב ומסר של חופש ונעורים עשו את האפריקה טווין להצלחה, וממש לא ביצועים או טכנולוגיית על.
מאז 2003 מתגעגעים רבים לשובו של האפריקה טווין, פלח שוק אופנועי האדוונצ'ר הפך למוביל והחשוב בעולם, והנה עכשיו זה קורה גם בישראל.
חברת מאיר הונדה יבואנית הונדה לישראל ערכה היום (19.1) אירוע השקה בבית משפחת מטלר במושב עגור אשר בעמק האלה. העיתונאים הרבים שהגיעו זכו לאירוח וכיבוד ייחודיים, רכיבת כביש ושטח קצרה. אנשי הונדה פירטו את תכנית שיווק האפריקה טווין לשנה הקרובה, הצהירו כי נמכרו כבר 20 אופנועים וכי הם מעריכים את הכמות השנתית ב-80 אפריקה טווין שיעלו על כבישי ושטחי ישראל בשנה הקרובה. שיהיה בהצלחה מכולנו.
רכיבה ראשונה – עודד גביש
מנוע מאוד נעים, מושך חלק ללא ויברציות עם הרבה כוח שיורד יעיל לכביש, הוא לא פרא הוא כיף, אתה נותן גז הוא מגיב ועולה אך ללא היסטריה ודרמה.
הבעיה שלי עם המנוע הייתה התפקוד בסל"ד מתחת ל-5,000, שם המנוע פחות יעיל וחי, פחות צפוי, התחושות בהילוכים הנמוכים 1-2 הרגישו מעורפלות ודווקא בשטח סל"ד זה והילוכים אלה שימושיים מאוד מאוד. מעל 5,000 סל"ד אתה מקבל בדיוק את מה שאתה מצפה, וזה נכון גם לכביש כי מצאתי את עצמי מעדיף לרכב בהילוך רביעי ובסל"ד מעל 5,000 מאשר לרכב בהילוך אובר דרייב ולתת לסל"ד לרדת מתחת לקו הזה.
מבחינת התנהגות הוא מאוד ניטראלי, לא נופל לסיבוב, נשאר בקו, ולא מרגיש כבד – עד שאתה לוחץ אותו. אם רוצים שינויי כיוון חריפים חייבים להפעיל כוח על הכידון, אך שוב הרווח כאן הוא שהוא מאוד צפוי ולא מפתיע.
שאלת המיליון דולר היא היכולת בשטח וכאן אומר כי האופנוע יכול יותר מרוב הרוכבים… בהשקה הבעיה העיקרית של האופנוע בשטח הייתה צמיגי הכביש איתם הוא מגיע אבל עם צמיגים טובים גם לשטח מאתגר אפשר להיכנס איתו.
רכיבה ראשונה / שניר .ג.
אחרי ציפייה ממושכת הוא סוף סוף כאן! האפריקה טווין החדש. אנחנו התרגשנו, ואפשר היה ממש להרגיש, לא מדובר בעוד השקה, אלא בלא פחות מאגדה הנושאת את השם אפריקה טווין. מיששנו, התבוננו, צילמנו, ואפילו רכבנו לכמה רגעים. קצת שטח, קצת כביש.
אז? אז אפשר לומר בפה מלא, האפריקה טווין יהיה הצלחה! נתחיל מזה שהאופנוע נראה טוב, ממש טוב, לא דומה לשום הונדה שפיץ מהסדרה האחרונה שאותם אני פחות מחבב. בכביש הוא פשוט מרגיש כמו דג במים, בטחון בפניות ומתלים שעושים עבודה מעולה. המנוע חזק ומתאים בדיוק לאופי האופנוע. לא הייתי רוצה יותר כח, אבל כן הייתי רוצה את הכח זמין מסל"ד נמוך יותר, ולא לקבל אותו רק ב-4000 סל"ד. בכביש הבעיה זניחה. בשטח חוסר המומנט בסל"ד הנמוך קצת יותר מורגש. אבל גם שם הוא מרגיש בבית. לרב המגבלות יהיו של הרוכב, לא הכלי! החיבור לאופנוע הוא מיידי! והתחושה? זה האופנוע שלי וכבר גמעתי איתו כמה אלפי ק"מ.
באופן אישי / פרדי פרייהוף
(פרדי נהג ורוכב בחסד מגיע ישירות מדור האפריקה טווין המקורי, מיסטר XR של הונדה בנשמתו ללא ספק משנות השמונים של המאה הקודמת יודע לשפוט את הדור החדש)
מרגישים בבית לאחר 3 דקות על האופנוע, סיגנון הונדה לכל הדרך. הכול במקום, נקי. היגוי טיפה מרחף בשבילים אבל יש ארבע אפשרויות כיוונון. האופנוע מגיע עם צמיגי כביש, לא מתים ל״שטח״. נוח לישיבה, גובה מושב, רגליות.
בלם רגל קרוב מידי למנוע. בלמים פרוגרסיביים, אני מעדיף יותר ״ שיניים״, ניראה טוב, נשמע טוב!
אפריקה טווין – מספרים ונתונים
לא בכדי קוד הדגם הוא CRF1000L שכן מדובר במנוע מבוסס מנועי משפחת CRF המוטוקרוסים, אין מדובר באיזה מנוע כביש ישן שעבר הסבה אלא מנוע חדש מהיסוד המיועד במקור לרכיבת שטחים לא סלולים, על הדיאנאיי של CRF מעיד ראש היוניקאם הייחודי של הונדה, גל זיזים יחיד מניע ארבעה שסתומים בכול ראש, תצורה שהונדה הוציאה ב-2002 עם ה-CRF450R הראשון ותורמת להקטנה משמעותית של ממדי המנוע ובמיוחד גובה הראש, מה שתורם לאותו מרווח גחון נדיב מאוד של הדגם.
מנוע האפריקה טווין החדש, שני צילינדרים מקביליים (כבר לא וי כמו המקורי אך גל ארכובה "270" נותן תחושה וסאונד של וי) בנפח 998 סמ"ק מייצר 95 כוח סוס בסל"ד של 7,000 סל"ד, שיא המומנט עומד על כ-10 קג"מ ומגיע ב-6,000 סל"ד, תיבת ההילוכים עם שישה הילוכים, ניתן לבחור בין גיר רגיל, זו שבאופן טבעי היא הזולה ביותר, לגרסת DCT עם גיר חצי אוטומטי ממוחשב הכולל מצבי רכיבה בהתאם למצבי האחיזה – החידוש באפריקה טווין הוא מצב רכיבה "G" המיועד לרכיבת שטח באחיזה מינימאלית, מוריד ומווסת את הכוח בהתאם. בגרסת ה-DCT הכוללת גם ABS ממוחשב מקבלים בקרת אחיזה ממוחשבת לשלושה מצבי אחיזה.
השילדה חצי עריסה כפולה מצינורות פלדה, בסיס הגלגלים 1,575 מ"מ, לאפריקה טווין מהלך המתלים ארוך 231 מ"מ למזלג, מהלך המתלה האחורי עומד על 221 מ"מ, נתון המשקל 212 קילו יבש לגרסה הבסיסית (כולל ABS), ובגרסה עם ההילוכים חצי אוטומטי 222 קילו יבש.
גובה המושב באפריקה טווין החדש 850 מ"מ במצב הנמוך ו-870 גבוהים במצב הגבוה, גם במרווח הגחון ההונדה החדש קרבי – 250 מ"מ. מיכל הדלק של האפריקה טווין החדש מכיל 18.8 ליטר. מידות הצמיגים מלמדות על שיני השטח של הסופר אנדורו החדש של הונדה, 90/90-21 קדמי ו-150/70-18 אחורי. הצמיגים המקוריים מתוצרת קונטיננטאל נוטים מאוד לכביש, 80/20, מומלץ להחליף למשהו בעל נטייה גבוהה יותר לשטח, 50/50.
ה-HONDA Africa Twin CRF1000L החדש משווק בישראל בארבעה צבעים: CRF Dakar Rally, Tricolore, כסף ושחור.
אפריקה טווין המקורית מעולם לא הייתה דגם הומולוגציה של NXR750.
הנ"ל היה דגם מרוץ/מפעל על כל המשתמע מכך ולא היה מבוסס על כלום חוץ מהרצון לנצח. הוא גם לא נקרא "אפריקה טווין".
על בסיס ריח ההצלחה בנו את האפריקה טווין XRV650 שהיוותה דגם הומולוגציה עבור קטגורית "מרתון" מוגבלת השיפורים. אחר כך עם השנים צמחה האפריקה ותפחה מעט לדגם XRV750.
אפשר להזמין את זה עם צמיגים שמתאים יותר לשטח כבר מהיבואן?
מאיפה הבאת את הידע הזה?
לאחי היה אפריקה. זה נכון שהיה נראה בלוח שעונים כאילו יותא לקרב אבל מכאן עד למרוצים. לאן היגעת?
אח שלי לא ראה ולא קנה את האופנוע למרוצים. וגם כשאני רכבתי עליו הוא היה אופנוע שמתאים לרכיבות הארוכות שלנו וגם קצת לשבילים גם קצת קשים.
לא צמיגי טיובלס – אאוט.
שרשרת – אאוט.
אישאר עם הקרוסטורר המדהים שלי. האופנוע בהא הידיעה!
ול 12 – ההבדל הוא בסה"כ 300 סמ"ק. ועוד מללללללא דברים. 🙂
האפריקה אכן בהמה לא קלה ולא ממש מיועדת לשטח כפי שיוצאת מהמכולת.
לא סותר את העובדה שחמישים חתיכות XRV650 מיצור סדרתי הוכנו למרוץ הדקאר לקטגורית "מרתון" שמבוססת על כלים סדרתיים. אופנוע זה גם זכה באותה קטגוריה בשנים 89-90.
כרגיל זה יותר קשור לרוכב מאשר לאופנוע…