fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

וידאו: 385 קמ"ש עם קאוואסאקי H2R

וידאו: 385 קמ"ש עם קאוואסאקי H2R

גיא בן ברק

צילום: יצרן

סדנת השיפורים היפנית "טריק סטאר" מתמחה בשבירת שיאי מהירות, הפעם הם לא היו צריכים לשפר הרבה מאחר והאופנוע הוא קאוואסאקי H2R בגרסת ה-300 כוח סוס, לכן רק מספר התאמות אווירודינמיות ועוד 26 כוח סוס ככה בקטנה נדרשו כדי להגיע לנתון הנחמד הבא: 385 קילומטר לשעה כפי שמונצח בוידאו המצורף. רוכב סופרבייק יפני בשם ריוג'י סורוטה הוא שרכב על הנינג'ה טורבו בגרסה החזקה ביותר שלו במסלול צוקובה ביפן, מסלול אובלי באורך של כ-3 קילומטר, עם שתי ישורות וסיבובים משופעים כנגד קיר בסגנון דייטונה. מתבקשת השוואה למיטב אופנועי המירוץ בעולם, וזו מעלה כי הנתון שהשיגו היפנים עם ה-H2R הזה טוב מה-350 קמ"ש, שיא המהירות לאופנוע מוטו GP, שקבע מארק מארקז עם ההונדה RCV213 בקטאר בשנת 2015, ובוודאי טוב משיא המהירות לאופנוע סופרבייק, 339 קמ"ש, שקבע טום סייקס במונזה עם קאוואסאקי ZX10R. כלומר ה-H2R נותן בידי הלקוח הפרטי ובמחיר נמוך לאין ערוך מאופנועי המירוץ שהוזכרו לעיל – ביצועים של מטוס מבלי לעזוב את הקרקע.

עדיין ובהשוואה לשיאי המהירות שקובעים אופנועים במקומות המיועדים לשיאי יבשה אבסולוטיים, מישורי המלח של בונוויל ביוטה ארה"ב, הנתון דנן של ה-H2R אינו מרשים במיוחד, למעשה אופנוע בעיצוב "סיגר" של טריומף קבע זמן מהיר יותר כבר בשנת 1966… נכון להיום שיא המהירות לאופנוע עומד על 605 קילומטר לשעה, למרות שקשה לקרוא לטיל היבשתי עם שני מנועי היאבוסה מחוברים בטור "אופנוע". להגנתו של השיא שקבע אותו יפני עם ה-H2R אפשר לטעון כי במידה והיו לו ישורות ארוכות כמו מישורי המלח הרי שגם הוא היה מגיע למהירויות גבוהות יותר – אולם עדיין אין סיכוי לשום אופנוע בעיצוב "נורמלי" מול אותם "סיגרים" או טילים, אופנועים בעלי בסיס גלגלים של משאית עטויי קרבון פייבר כמו מטוס המנסים לשבור את שיאי המהירות ביבשה במישורי בונוויל. אם כי למרבה הצער צריך לעדכן כי מצב אותם מישורי מלח ביוטה התדרדר מאוד בשנים האחרונות ולמעשה לא ניתן רוב הזמן ל"רכב" שם.

גלריה

5 תגובות ל וידאו: 385 קמ"ש עם קאוואסאקי H2R

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל