מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
טריומף קוביה
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
בנלי שמאל עליון
ברקום שמאל
לרט
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ימאהה MWT-9 סופר תלת – לייצור סדרתי?

ימאהה MWT-9 סופר תלת – לייצור סדרתי?

גיא בן ברק

צילום: יצרן

ימאהה משווקת בהצלחה קטנוע תלת גלגל מזה שנתיים, הטריסיטי, אך זה מוגבל לנפח של 125 סמ"ק, ולמרות שמועות על גרסאות מוגדלות כדי 400 סמ"ק ואפילו מנוע טי מקס, בפועל נותרנו עם הטריסיטי 125. החידוש בתחום הגיע בתערוכת טוקיו האחרונה כאשר ימאהה הציגה את MWT-9, קונספט תלת גלגל עם מנוע ה-MT09 בשילדה עם צמד גלגלים קדמיים במנגנון רכינה המאפשר השכבה בפניות כמו אופנוע רגיל. בניגוד לטריסיטי הקיים הרי המנגנון ב-MWT ממוקם מחוץ לחישוקים ובעליל מורכב ומאסיבי הרבה יותר ולו למול הכוחות בהם הוא צריך לטפל. 

הקונספט של ימאהה כך עולות שמועות לאחרונה הולך להפוך לכלי סדרתי ב-2017 אולי שנה יותר וזה מעניין במיוחד. צריך לציין כי גם הונדה הציגה תלת קונספט גדול באותה תערוכת טוקיו באוקטובר האחרון, הניאווינג, אך הטרקטורון ללוחמה עירונית כפי שהוא מעוצב על ידי הונדה, עם מנוע הבוקסר ארבעה צילינדר ההיברידי נראה רחוק יותר מייצור סדרתי מאשר הימאהה.

זה דבר אחד להציג כלי תערוכה דימיוני, שהרי כלים עם שלושה וארבעה גלגלים מוצגים כקונספט בתערוכות ביפן מזה עשור וכלום לא יוצא מזה, ודבר אחר לגמרי לייצר סופר תלת סדרתי, ולקפוץ ישירות ממנועי החד צילינדר של פיאג'יו, פיז'ו וימאהה – למנוע שלושה צילינדרים 854 סמ"ק המייצר הרבה חום ודורש קירור מים בהתאם, עם מנגנוני אלקטרוניקה רציניים המייצר 115 כוח סוס ושוקל בעצמו הרבה מאוד, יחד עם מנגנון הגלגלים הקדמיים וגיר מן הסתם רציף בסגנון הטי מקס, אמצעי העברת כוח משמעותי לגלגל האחורי, הבלמים, שורה תחתונה הכלי הסדרתי ישקול הרבה מאוד. ימאהה בעלת ניסיון בבניית מכוניות לא תתקשה להתמודד מן הסתם עם האתגר ההנדסי הזה אבל אין ספק שה-MWT-9 במידה ואכן יופיע משנה את כללי המשחק של השוק התלת גלגלי הנשלט מאז 2006 על ידי פיאג'יו וה-MP3 פורץ הדרך שלה, עד היום לא נעשו ניסיונות סדרתיים להתקין מנוע גדול כדי שני צילינדרים בקטנוע תלת גלגלי, פיאג'יו למרות שיכולה הייתה להפעיל את אפריליה שבבעלותה ומייצרת כידוע מנוע שני צילינדר לקטנוע, SRV850, נמנעה, ואפילו הפואקו 500 הקרבי של ג'ילרה לא ממש מצליח. 

הסיבה היא כך נראה כי התלת גלגל נתפס בעשור לקיומו ככלי עירוני וקטן כדי 500 סמ"ק גג – וימאהה עומדת לשנות זאת בענק עם סופר תלת ענק שיוכל לנסוע לאילת במהירות של סופרבייק קטן, במקביל לתמרן בשוליים של איילון, וכמובן לגהץ את האוטוסטראדות באירופה, וזאת עם הביטחון האדיר של היגוי עם שני גלגלים מלפנים. אולם עם תג מחיר משמעותי מאוד, וממדים וכוח שיצריכו רוכב מיומן שלא לדבר על מגבלות הרישוי, לימאהה תלת תידרש הרבה אמונה. נמתין לחדשות ימאהה תלת עם מנוע תלת, ואין ספק כי פיאג'יו עוקבת אחר ההתפתחויות ותגיב עם MP3 ענק משלה במידת הצורך. 

גלריה

8 תגובות ל ימאהה MWT-9 סופר תלת – לייצור סדרתי?

  1. העיצוב מושך, אך כל מכונית סופרמיני (במחצית המחיר) תהיה עם הספק דומה, היגוי טוב בהרבה, הילוכים (סיפוק מוטורי), צריכת דלק זהה, ואפילו אביזרי בטיחות (גם ככה בתלת מוותרים על היכולת להשתחל בין רכבים.)
    מי שראה את הסצנה הבאה מ"זהות כפולה" יבין אותי: https://www.youtube.com/watch?v=ypt3XtV6od4

  2. קטנועי התל"ג טובים בעיקר בעיר. ככל שעולה המהירות מתפוגגים היתרונות וצפים החסרונות כמו היגוי לא מדויק ופרונט לא מתקשר.
    ובכלל – תאונות באופנועים מתרחשות בעיקר בגלל טעויות אנוש ולאו דווקא בגלל שהרוכב הגיע לקצה גבול היכולת הדינמית של האופנוע.

  3. הטענה המטעה של:"ביטחון האדיר של היגוי עם שני גלגלים מלפנים" זאת טענה שנשמעת רק בשוק הישראלי הנשלט על ידי הקרטל מטרו-אבניר. לא "ביטחון" רק השליה של ביטחון(יחי ההבדל הקטן), בפועל זה הרבה פחות בטוח, מסורבל להימלטות, ואופנוע כבד שעוצר חרא(כמו משאית). במטרו-אבניר השקרנים ימשיכו למכור קרח לאסקימוסים, בזה הם אלופים. פחחח…איך האנגלית שלכם? https://youtu.be/XWyCH7DjQzU

  4. נראה שהשלו הבא בימהה זה יצור משאיות, מטרו תתכוננו להגדיל את אולמות התצוגה חחח…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל