fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

אם.טי אימתני – הושק ימאהה MT10

אם.טי אימתני – הושק ימאהה MT10

גיא בן ברק

צילום: יצרן


שורה תחתונה:
האם ה-MT10 החדש הוא ההייפר נייקד שורף המוח האולטימטיבי? לא, הוא הרבה יותר מזה.

– מקורות הכתבה במבחנים שפורסמו באתרים באיטליה ובריטניה ובנתוני יצרן.

סדרת MT של ימאהה מצליחה מאוד עם 65,000 יחידות שנמכרו מאז חודשה ב-2013, מ-MT125 דרך MT03 ו-MT07 ועד למייסד MT09 טריפל – סדרת MT זוכה כעת לאח צעיר אך ביריון מכולם, MT10 חדש ל-2016 שהושק השבוע בספרד. היצרן מגדיר את ה-MT10 כסופר נייקד מרגש אך נשלט, מסוגל לחוליגאניות רק מתי שהוא נדרש ויכול לשמש ככלי רכב ביום יום. העיצוב אף הוא מבטא את הרוח הכפולה של הדגם, החזית אגרסיבית, קווים חדים ומסר עתידני בסגנון הטרנספורמרים – אולם לא משהו שמאלץ את הרוכב לאי נוחות. האופנוע קטן מאוד בממדיו, בוודאי יחסית לאופנוע עם מנוע ליטר, מסובב ראשים ויוצא דופן – חבל שמקרוב רואים אי שלמות כמו כבלים גלויים הנכנסים תחת לוח השעונים, או הרדיאטורים שכמו תמיד פוגעים במראה האופנוע העירום. אלה דברים קטנים כשהחבילה הכללית אלגנטית ומושקעת, לוח השעונים LCD עשיר במידע ונראה מעולה במגוון תנאי תאורה, אהבנו במיוחד את קלות השליטה במידע באמצעות כפתור יחיד בצד השמאלי.

מנוע ושילדה
החזות הבוטה והאסתטיקה של ה-MT10 דורשים גיבוי טכנולוגי וזה מגיע בדמות מנוע ושילדה של לא אחר מאשר ה-R1 החדש ל-2015, בניגוד ליצרנים אחרים ימאהה לא חוזרת דור או שניים אחורה במנועי הספורט המותקנים בנייקד – אולם הבסיס למנוע MT10 אינו אותו מנוע R1 הנמכר באירופה אלא מנוע גרסת S הפשוטה יותר שנמכרת בארה"ב. המנוע בעיצובו הוא אותו מנוע 998 סמ"ק עם מידות בוכנה קיצוניות אשר בגרסת העירום חייב שינויים והתאמות כדי לעבור ממנוע סופרבייק המספק את כול כוחו בסל"ד גבוה ואינו מספק גמישות ראויה לחיי יום יום – למנוע המושך בטווח סל"ד נרחב; בחלק התחתון שונה גל הארכובה, עדיין קרוספליין קראנק אולם כבד ב-40% בהשוואה לסופרבייק, אין צורך כאן לעלות ל-14,000 סל"ד אלא לייצר מומנטום, הראש עם גלי זיזים מתונים יותר, הבוכנות עם יחס דחיסה 12:1 במקום 13:1, ב-MT10 טלטלי פלדה במקום טלטלי הטיטניום של ה-R1. גם מערכת הפליטה שונה, MT10 עם חלקי פלדה ולא טיטניום במערכת המכוונת גם היא לכוח בווח סל"ד נרחב יותר. התוצאה היא ירידה בתקרת הסל"ד וכתוצאה מכך ההספק המרבי עומד על 160 כוח סוס ב-11,000 סל"ד, ומומנט מרבי של 11.1 קג"מ ב-9,000 סל"ד. עם משקל רטוב של 210 קילו הנתונים הללו אמורים להספיק מעל ומעבר…

השילדה, דלתא בוקס אלומיניום, גם היא לקוחה מה-R1 למעט יחידת הזנב שהפכה לפלדה ואף שונתה בעיצובה כדי לארח מושבים חדשים ואפשרות להתקין מזוודות. בסיס הגלגלים קצרצר ועומד על 1,400 מ"מ לטובת הזריזות, זה אגב זהה לבסיס הגלגלים של ה-MT07 המייצר פחות מחצי הספק… הכידון יחידה אחת ומוגבה, מזלג קאייבה 43 מ"מ כמו ב-R1 אולם עם כיול שונה והידראוליקה בהתאם, המהלך עדיין 120 מ"מ. הבולם האחורי אף הוא מבוסס על זה של ה-R1 כולל האפשרות לכיוון נפרד של שיכוך כיווץ למהירות איטית ומהירה, וגם כאן עם התאמות ל-MT10. הבלמים עם צמד רוטורים 320 מ"מ מקדימה כוללת מערכת ABS, החישוקים אינם מגנזיום כמו ב-R1 אלא אלומיניום ועליהם צמיגי ברידג'סטון באטלקס היפרספורט S20.

אלקטרוניקה

חבילה נדיבה אך בדומה למנוע אינה זהה לזו המותקנת ב-R1, ההבדל העיקרי הוא היעדר מערכת אינרציאלית ב-MT10, ובכך אין את ההתאמה המיידית של מצערת/כוח מנוע/בקרת אחיזה בהתאם למצב האמיתי של האופנוע מול דרישות הרוכב. לחלופין מותקנות ב-MT10 מערכות פשוטות יותר של מצערת אלקטרונית ומצבי כוח מנוע ובקרת אחיזה. מערכת שליטה על כוח מנוע כוללת שלושה מצבים בהתאם לאחיזה והתפעול יעיל ביותר מכפתור בצד ימין, הביקורת היא שהשינוי חייב להתבצע עם מצערת סגורה. בקרת אחיזה גם היא מתכוונת, הכפתור בצד שמאל יחד עם הקרוז קונטרול המותקן בדגם זה.

ואיך זה עובד?

האם ה-MT10 החדש הוא ההייפר נייקד שורף המוח האולטימטיבי? לא, הוא הרבה יותר מזה. תנוחת הרכיבה מזכירה את זו של האח טריפל MT09 אולם כאן מיקמו את הרוכב קדומני יותר כדי לשים יותר משקל על החלק הקדמי. עדיין נוח מאוד, הכבישים בדרום ספרד אינם פשוטים עם סיבובים הדוקים כול חמישים מטר ועדיין ירדנו מהרכיבה הממושכת על MT10 לא עייפים כלל, זה אמנם לא סטריטפייטר אולם קרוב, הכידון מעל הגלגל הקדמי והרגליות ממש תחת מושב הרוכב, המושב מאפשר תנועה יעילה קדימה בזמן תאוצות, וכאשר רוצים יותר ריגוש עם שינויי כיוון תכופים הכידון הרחב מקל מאוד, מרכז כובד נמוך וגיאומטריה חכמה חוברים לאופנוע זריז במיוחד. הזכרנו את מושב הרוכב לחיוב אולם מושב המורכב בעייתי בלשון המעטה, לא הוא ולא היא יסכימו לשבת על פיסת המושב הזה שהקצו מאחור, במיוחד עם רגליות גבוהות מדי. 

כמובן שהאופנוע גם מהיר בטירוף ובמיוחד אהבנו את הכוח בסל"ד בינוני שפשוט קורע את הצמיג האחורי מהכביש כשפותחים גז באזור הסל"ד הזה. לעומת זאת ביציאה מעמידה עד 4,000 סל"ד זה לא החיה שציפיתי, מומלץ למשוך לאזור ה-7,000 ושם מגיעה הפצצה. יחסי ההעברה קצרים יותר מאשר ב-R1 לאחר התקנת גלגל שיניים אחורי גדול יותר, בהתאם המהירות המרבית נמוכה משמעותית באשר ב-R1 אך ככלל יחסי ההעברה הללו מתאימים יותר לשימוש ביום יום. 


יש סתירה בין הסאונד של המנוע שהוא מעט גס לבין איך הוא מרגיש, חלק מאוד וטוב שאינו חזק מאוד עם פתיחת המצערת כי כך הוא שימושי בהרבה, אהבתי מאוד את הטיפוס המהיר בסל"ד המאפשר להגיע מהר לאזור מקסימום הכוח – ולצאת משם גם במהירות ובקלות עם סגירת המצערת. קל לרכב מהר כאשר אתה לא מפחד לגעת במצערת בפתיחות הקלות ביותר, במקביל קוויק שיפטר מאפשר הורדת הילוכים ללא חשש מנעילת גלגל אחורי לפני פניה, כלומר הכול זורם ומשרה ביטחון בניגוד לחזות המאיימת של נייקד ליטר. 

באשר לאלקטרוניקה, מצב רכיבה "סטנדרט" מבין שלושת האפשריים הוא באמת הנעים ביותר, אולם כאשר רוצים ריגוש מומלץ לעבור למצב A כשהמצב הקיצוני ביותר הוא מצב B, ההבדל מצוי בשלבים הראשונים של פתיחת המצערת כאשר בהמשך כול המצבים למעשה מספקים את אותו כוח, כלומר ההבדל הוא כמה כוח אתה רוצה במכה אחת ולא בהדרגה.

לסיכום, השילוב בין כוח משמעותי וזריזות ספורטיבית לבין נוחות ושמושיות הוא ההופך את ה-MT10 החדש לאופנוע מוצלח, בכפוף למחיר הוא צפוי להמשיך ואף להעצים את ההצלחה של קודמיו במשפחת MT בשווקי העולם וגם בישראל.

גלריה

21 תגובות ל אם.טי אימתני – הושק ימאהה MT10

  1. כתיבה משובחת מפרטת הכול .פשוט לוענין בלי משחקי מילים . כמו םול גז

  2. הכל עיניין של עלות לצרכן. למרות שאף פעם לא אהבתי את מטרו.

  3. סיקור מעולה, מקצועי. אני מפחד מהאלקטרוניקה ומהקדמה, קשה לי להכנס לעולם הזה, אבל עושה חשק ואני ממתין ליום הדגמה של היבואן

  4. יופי של כתבה, מפורטת, עניינית והרבה יותר טובה מפולגז/ווילז…

    כל הכבוד דוגרי!!!

  5. מנוע הקרוספליין של ימהה לא כל כך אהוב והמכירות של ה- R1 צנחו פלאים בארץ ובעולם וגם ההספק המוצהר רחוק מליהיות אמיתי על דינמומטר וחוסר אמינות. אז מי שרוצה אמינות ביצועים וגם אלקטרוניקה יעשה צעד חכם אם יבחר בסוזוקי GSXS1000.

  6. מאיר שבתאי ודנה פטרה.
    חברה. אתם עשר. פשוט עשר.
    נכנס אליכם לאתר כל יום וגם פעמים ביום.
    אני מכיר אישית את אמיר עם השפם. בכל מה שנגע עד היום הוא רק נכשל (אפילו ניסה לעשות איזה אופנוע שנראה מצחיק ומכוער כמו השפם העקום שלו). אפילו לא הצליח ביוסאנג. ניסה לעשות אתר ונעביר אות לבחור בשם עופרי דואק. גם שדם לא הצליח.
    והשני מסתובב עם איזו גולה וחושב שהשמש זורחת לו מהתחת בגלל שהוא "המציא את מצלמות המהירות.
    בקיצור אוהב אותכם באמת.
    עיתננות לא תמיד מדוייקת במאה אחוז במיוחד כמוכם שמעלים כל יום יותר מידיעה אחת (לעומת כל מיני מתחרים). אז העם איתכם.
    אפילו תראו כמה השקעתי בכתיבה.

  7. כל אחד פה יודע לתת ביקורת במדינה שלנו, מה הם עשו ומה הם כבר תרמו, כיף לבקר פה מידי יום, לקבל הכל מהכל.

  8. קראתי בעיון את מה שכתבת.
    גם אני מהמכורים לדוגרי (ככה אישתי מתלוננת).
    אני גם חושב כמוך.
    אני מעדיף לקרוא גם כתבות מחול מתורגמות, נוחות לי, שמגיעות לי לפה מבלי שאצטרך לרדוף ולחפש אחריהן.
    גם אני מחזק אתכם. .
    גיא בן ברק. כל הכבוד לך.

  9. דוגרי עוד שכתבתם פה על האופנוע הנל בנובמבר 2015 לזכרוני, הכי מקצועי, בלי קיצורי דרך. כל השאר יכולים להמשיך לדגדג.

  10. אני תומך במה שכתבת ומוסיף.
    לדעתי יותר מקצועי (עם כל הכבוד לכולם כאן בארץ) לקרוא את הכתבות מחול (שהן כבר מוכנות ומתורגמות) ולא לדבר על כך שמלקטים לנו אותן וכולן מגיעות למקום מרוכז אחד.
    אני כאן כותב רק על מנת לתת לכם רוח גבית.
    אני איתכם ובטח עוד הרבה הרבה חברים וחברות.
    תתמידו.

  11. שמע עמיר
    בעקבות אהבתי לתחום הדו גלגלי נחשפתי וגם נחשף לכל מני אנשים שבאים ונעלמים מהתחום.
    עליך ועל פועלך אני מידיי פעם קורא, כאמור נחשף (בוא לא נסחף לעוקב) במהלך השנים.
    בוא תגיד מה עשית?
    לדעתי גם לא למען עצמך.
    ראיתי שהיום אתה עוסק בשיפוצים. אני מקווה ששיפוצים אתה עושה יותר טוב ממה שעשית בתחום הדו גלגלי.
    בקיצור.
    תן לאנשים טובים לעשות מלאכתם נאמנה תמשיך להתעסק בעבודה שלך.
    תלמד לא ללכלך על אחרים.
    אני במקומם הייתי באמת תובע אותך על הוצאת לשון הרע.
    דוגרי. אני ועוד רבים אחרים כאן ונמשיך להיות.
    טוב שהמתחרים שלכם הם "אמירים".
    בהצלחה. גם לך אמרי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל