fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

האם המס על הקטנועים ירד?

האם המס על הקטנועים ירד?

גיא בן ברק

צילום: אריק רוזנבלום


ועדת הכספים של הכנסת בראשות משה גפני דנה אתמול (שלישי) בהורדת מס הקניה על קטנועים ואופנועים קטנים משיעורו הנוכחי העומד על 40% לשיעור של 20-30%. המניע לדברי גפני הוא הרצון לעודד שימוש בכלים אלה למען הקלה על עומסי התנועה וכן ממניעים חברתיים שכן מחירם הזול של הקטנועים הקטנים יאפשר ליותר אנשים מאוכלוסיות חלשות להתנייד. האוצר מנגד טען בדיון ועדת הכספים כי הוא מתנגד לכול הפחתה נוספת במיסוי על דו-גלגלי, בעיקר כי אלה כלי רכב מסוכנים, (ובכך הפך האוצר לא רק לממונה על הכספים אלא גם למומחה בתאונות דרכים, "כלים אלה הם פחות יציבים" טענו נציגי האוצר). בעלי עניין נוספים בדיון היו נציגת עריית תל אביב שבאופן טבעי תמכה בהורדת המס וכן גב' טלי ברנר יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי אשר הביאה נתונים על המחיר האדיר של פקקי התנועה, מחיר שללא ספק יקטן עם הגברת השימוש בדו-גלגלי.

בסיכום הדיון איים יו"ר ועדת הכספים משה גפני כי במידה ובתוך שבועיים לא יחזור האוצר עם נכונות כלשהי להוריד את המיסוי – תפעל הועדה לחוקק חוק אשר יסדיר את ההפחתה. יש לציין כי הפחתת המיסוי גם אם תקרה תשפיע רק באופן שולי על מחירו הסופי של הכלי לצרכן – אולם חשיבות הדיון היא הרבה מעבר לקטנועים ואופנועים קטנים מאחר והוא שם בעיני מחוקקים ואנשי ציבור רבים במרכז העניין את חשיבות הרכב הדו-גלגלי למדינה בכלל, ולכך יהיו השלכות חיוביות על הענף בעתיד הקרוב והרחוק.

7 תגובות ל האם המס על הקטנועים ירד?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל