מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ב.מ.וו חושפת את הקונספט E
אופיר דואק
צילום: יצרן
זה לא סוד שהעתיד המוטורי צופן מעבר לשיטות הנעה יעילות וידידותיות יותר לסביבה כאשר יצרניות רכב ואופנועים רבות רואות בהנעה החשמלית כפתרון העתידי. זה לא סוד שב.מ.וו שוקדת על פיתוח קטנוע גדול מתחרה ל-T-MAX המצליח של ימאהה, שיגדיל משמעותית את נפח המכירות שלה ויפנה לקהלים חדשים. ב.מ.וו גם הצהירה שהקטנוע הגדול שלה יוצג עוד לפני תום השנה הנוכחית ויצויד במנוע שני צילינדרים בשני נפחים. ואם הקטנוע הגדול של ב.מ.וו הוא כבר תוצר כמעט מוגמר השילוב ביחד עם הנעה חשמלית הוא מתבקש ובב.מ.וו כבר רמזו על כך בדמות איורים לקטנוע חשמלי שיוצג, לפחות בגדר קונספט.
בתערוכת הרכב בפרנקפורט שנפתחה לעיתונאים היום חושפת ב.מ.וו את הקונספט שלה לקטנוע חשמלי שנקרא פשוט קונספט E. בניגוד לקונספטים אחרים לקטנועים חשמליים שהוצגו בעבר, כמו זה של פולקסווגן, לא נראה עתידני יותר מידי. החזית המעוצבת כיחידה אחת בין שני משטחי הצד של הפרינג העוטפים אותה וכוללת תאורת לד. השדרה המרכזית של הקונספט E מכילה בתוכה את הסוללות מהוה מרכיב עיקרי בעיצוב. לקינוח נמצאת זרוע חד צידית המחוברת אל המנוע החשמלי.
בעיצוב הקונספט E ניתן דגש על אוירודינמיות ולשם כך ויתרו בב.מ.וו על מראות הצד לטובת שתי מצלמות וידאו המקרינות את בנעשה בשני צגי LCD החבויים בפרינג. את מקום השעונים המסורתיים תופס צג דיגיטלי פונקציונאלי הכולל גם מחשב דרך מרובה פונקציות.
ב.מ.וו לא מרבים לנדב פרטים טכניים אודות מערכת ההנעה אבל טורחים לציין שהיא פועלת במתח של 60 וולט והביצועים יספקו גם בתנועה בכבישים בין עירוניים עם שני נוסעים. הסוללה של הקונספט E מאפשרת טווח מרבי של כ-100 ק"מ והיא נטענת על ידי חיבור לשקע חשמל ביתי כשזמן הטעינה עומד על 3 שעות. בנוסף קיימת מערכת המתרגמת את אנרגיית הבלימה לחשמל הנאגר בוללה כפי שמכובל במכוניות היברידיות.
אם כבר הזכרנו מכוניות, הקונספט E משתלב היטב בתוכנית החומש של ב.מ.וו שכוללת מותג חדש למכוניות חשמליות בשם i העורך בכורה בתערוכת פרנקפורט עם שתי מכוניות היברידיות/חשמליות חדשות.
החשיפה של הקונספט E דווקא בתערוכת הרכב של פרנקפורט מרמזת שבב.מ.וו מתכוונים ליצור קשר מהותי ושיווקי בין מותג המכוניות החשמליות שלה לבין הקטנוע החשמלי שלה. הקשר יבוא לידי ביטוי בשימוש משותף בטכנולוגיות שסביר להניח לא יסתכם בדגם אחד אלא קרוב לודאי שההקטנוע החשמלי של ב.מ.וו יהווה פתח למשפחת דגמים שלמה.
מבחינה שיווקית לא מן הנמנע שהקטנוע החשמלי של ב.מ.וו ישווק לצד המכוניות החשמליות של מותג i ולאו דווקא לצד דגמי האופנועים של ב.מ.וו. כך או כך הקונספט E כנראה מבשר על שינוי כיוון מהותי באסטרטגיה של ב.מ.וו.
אבל הבחורה יותר
כבוד לראשונים לידיעה
נראה מגניב