fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

התצלום שיגרום לך לרכב זהיר יותר

התצלום שיגרום לך לרכב זהיר יותר

גיא בן ברק

בעיטה לפנים, משאיר אותך נטול מילים, טעם רע, מגעיל – אלה חלק מהתגובות לתצלום הקשה הזה המשמש את רשויות החוק בעיר בוזאנו בצפון איטליה במסגרת קמפיין למלחמה בתאונות אופנועים. התצלום כמו שרק איטלקים יודעים לעשות, עם היפיפייה התורנית בפוזה מגרה – אבל אז אתה קולט את הרגל השמאלית התותבת וכול מה שעלה אצלך במקומות מסויימים בגוף מייד מתכווץ… פגשנו תצלומים קשים במגוון מסעות פרסום בעולם, אופנועים מרוסקים, המון גרפיקה ודם, אבל הדבר הזה ללא טיפת דם וללא שמץ לאופנוע שבור, הקשר היחיד לרכיבה הוא הקסדה, מזעזע יותר, הרבה יותר. אתה רואה את היופי ברגל ימין – ואת היופי שאבד לנצח בצד שמאל, ואז הם רוצים שתשאל את עצמך בשביל מה?! על מה הלכה הרגל היפה הזאת? האם על עקיפה חפוזה? השכבה בסיבוב עיוור וחלק? האם על עצלנות ללבוש ציוד מגן כמו שצריך? האם על פוזה האם סתם? אין כמובן תשובה שתסביר ולו שמץ, ומה שהאנשים שבחרו בתצלום הזה רוצים הוא שפשוט תחשוב, תחשבי, שזה לא יעזוב אותנו עד שנבין שהמחיר לרכיבה לא זהירה ולא ממוגנת הוא נורא, נקוב בחלקי גוף שאין להם תחליף, מחיר גבוה הרבה יותר מדי. 

ולא פחות זה תצלום שגורם לך לחשוב, ולא כמו הפרסומות של הרשות לתאונות במשרד התחבורה בישראל שמעליבות את האופנוען עם שטויות כמו "אין לך כריות אוויר?? אין לך חגורת בטיחות?? אז תוריד מהירות בצמתים"….

11 תגובות ל התצלום שיגרום לך לרכב זהיר יותר

  1. יופי של תמונה, מאוד אסתטית(יחסית). מפחידה? כן, לא נעימה. מחקרים…טוב לא מחקרים, כדי לא להלחיץ את גיא עם זה שאני דוקטור. כאשר מפחידים אנשים, ולא מראים להם את האור בקצה המנהרה מאבדים את הקשב שלהם למסר המאיים. אם המסר הוא סכנה מפציעות, צריך לספק מסר נגדי כיצד להימנע מהן. המסר הנוסף "אין קרדיט"(לחלקי גוף), זה המשך של המסר המאיים מהתמונה, ולא הפתרון. הטקסט היה צריך לומר משהו על דרך המניעה: "הכביש זה לא מסלול מרוצים ספורטיבי". ועדיף מסר חיובי בסגנון: "אימון ברכיבה ספורטיבית יש לבצע רק במסלול יעודי". הקמפיין של משרד התחבורה הוא נכון. מצד אחד מראה את הבעיה לגבי העדר חגורות בטיחות, כריות אוויר וכלוב מתכת שמגן(שזאת המחשה מעודנת הרבה יותר לסכנה, מאשר להראות אישה נחה). מצד שני, משרד התחבורה נותן פתרון: להאט בכניסה לצמתים. ככול שהמסר מאיים יותר הוא נקלט פחות. המסר המאיים של משרד התחבורה מעודן, ועל כן נקלט טוב יותר מהאישה הנחה. גיא הקמפיין האיטלקי אומנם בלי דם, אך עדיין מוגזם בגועל, ועל כן מאבד את ערכו, גם מסר מסר של פתרון "הבעיה". הקמפיין הישראלי מפחיד באופן מעודן וכן כולל את הפתרון. צא ולמד לפני שאתה כותב את השטויות שלך.

  2. נהג מכונית לא יוצא לכביש כדי להרוג, אבל בסוף יהיה מי שכן יהרוג. זה עניין לסטטיסטיקה, או שנחליט שאין יותר מכוניות ואופנועים, רק תחבורה ציבורית(שגם שם יש תאונות, חחח…). מי שלא רוצה למות, שלא יוולד. רכיבה על אופנוע הרבה יותר מסוכנת מנהיגה במכונית, 30% מהתאונות הם תאונות עצמיות. חוץ מזה, כל תאונה עם אופנוע, אפילו השטותית ביותר, נגמרת בכך שהרוכב סופג את המכה בגופו! מה לעשות שגוף האדם לא ממש עמיד לכגון אלה? הקסדה ושאר המיגון החשוב, חשוב, אבל לא מונע מוות ממכה חזקה, בטח לו כשהיא במפרקת. רכיבה היא תמיד מ-ס-ו-כ-נ-ת! כמו על סוס. אולי צריך לשקול לאסור רכיבה לתינוקות? יש לחייב מבחן אישיות כתנאי להוצאת רישיון על אופנוע. במבחן כזה יורם(מגיב5) ייכשל, יחזיר את הרישיון, וימשיך להתבכיין שהמדינה זבל. לפחות הילדים ירוויחו אבא. חחח…

  3. למה אתה נגדי? תעביר את התמונה בקרב כל הנהגים, שיכניסו להם הראש טוב לפני פניה לאותת, להזיז את הראש, לחשוב קדימה, לא לסמס, לא אמרתי שהרוכבים לא אשמים גם כן. מי נתן לך תואר מי?

  4. יש לא מעט אנשים שיש להם תואר או חשבים שהם… אבל הם פסיכו—————— לוג

  5. אתה פוטר את נהגי ישראל בזול! אולי השפה של מגיב 5 בוטה, אך הוא צודק ! נהגי ישראל כמו חלק גדול מידי בעם הזה, עקב החינוך שהוזנח כאן במשך עשרות שנים ,הם אנשים גסי רוח ,פורקי עול וחסרי אמפטיה. רובם מבצעים ברכבם כל פעולה אפשרית מלבד נהיגה !!!נכון שלא נכנסו לרכבם במטרה לחסל הולכי רגל, רוכבי אופניים ורוכבי אופנועים ,אך כשהם מבצעים את פעולת הנהיגה שלהם בצורה בה הם מבצעים אותה, הם רוצחים בפוטנציה ואני נתקל מידי יום בעשרות נהגים ונהגות כאלו, לכן אל תהיה הסנגור שלהם ואל תספר לנו על תינוקות שצריכים להתבגר. מדובר במכת מדינה שניתן היה לטפל בה ,אך את מושחתי הציבור לא מעניין שהנתינים הורגים אחד בשני זה דווקא עומד בקנה אחד עם האיטרסים המעוותים שלהם.

  6. יורם, אתה מניח שהמכוניות צריכות לראות אותנו, זאת טעות יסודית!!! אנחנו קטנים, אנחנו זריזים, קשה להעריך את המהירות שלנו. הנהג נתן מבט במראה, ראה שהכול פנוי, ושנייה אחרי זה האופנוע משנה כיוון, כאשר הנהג חושב שהוא נכנס לשטח פנוי, ואופ…תאונה! זה קורה כל הזמן. היחידים שצריכים לקחת אחריות על הסיטואציה בה הם הנפגעים אלו הרוכבים. עקיפות בטוחות הם עקיפות במרחק של נתיב, כלומר להיצמד לחלק הרחוק ביותר של נתיב העקיפה. אני רואה מלא אופנועים שנדחפים צמוד למכוניות בזמן עקיפה. גם בצמתים, אסור להידחף, ואני רואה מלא אופנועים שנדחפים "כי יש לי זכות קדימה". "מטומטם" אני אומר בראש, זכות הקדימה היחידה שיש לאופנוען מטומטם היא למות. לא צריך קורס רכיבה מתקדמת כדי למנוע מהתינוקות האלה לעשות שטויות שיגרמו להם להראות כמו הבחורה בתמונה, צריך לאסור עליהם לרכב(מבחן אישיות). רמי מתוסכלי, שמענו אותך, תן לעבוד בשקט. יובל, גם אני נתקל במכוניות שסוטות מהנתיב "לנתיב שלי", רק שאני לא נמצא שם, הנתיב שלי הוא "נתיב החיים", גם כשאני ממהר מאוד, אני לא יעקוף צמוד למכונית אם אין נתיב עקיפה שמאפשר לי לעשות זאת במרחק רוחב של נתיב! זה כלל פשוט, זה כלל מציל חיים. מקרה אחר, לפני צומת, או כשיש אפשרות שהמכונית תסתובב(נניח כניסה לחניה), במקרים כאלו אני נעמד מאחורה ובכלל לא עוקף, זה כלל פשוט. לא צריך בית ספר לרכיבה מתקדמת, זה הגיון בסיסי של מי שמכיר את הסכנה שנקראת "מכונית, ותאונות צד-מכונית-אופנוע", ורוצה לחיות. יורם רוצה להתבכיין? או לחיות? זאת לא מכת מדינה, אחוזי התאונות של אופנועים בישראל לא חריגים, אבל תראה מה כתבתי, ותראה כמה בקלות האופנוע שולט ברוב הסיטואציות המסוכנות במפגש עם מכונית (תאונות צד מכונית אופנוע). אז למה לעשות מזה וויכוח, כאשר היישום של הכללים שתיארתי הוא כל כך פשוט לכל אחד ואחת מאיתנו, חוץ מיורם וממך? ואז נהיה יותר טובים מהסטטיסטיקה בחו"ל, כל המציל נפש אחת…למה וויכוח!? למה?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל