fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן

קאסטום השבוע: שווין סטינג-ריי

קאסטום השבוע: שווין סטינג-ריי

טל שביט


ב-2004 חברו להן יחד שתי אושיות אמריקניות: יצרנית האופניים הותיקה שווין (Schwinn) וסדנת הקאסטום גיבורת-הריאליטי Orange County Choppers ליצירת ליין של אופניים בסגנון קאסטום. האופניים זכו לכינוי Sting-Ray ויוצרו בגרסאות שונות עד 2006. לא בדיוק כוס התה שלי, מה גם שמזה שנים שווין ירדה מגדולתה, מתהילת העבר נשאר מעט מאד, ומאז תחילת העשור הקודם האופניים הנושאים את השם "שווין" הם לא יותר ממוצר-מדבקה זול המיוצר בסין וטאיוואן. אבל כל אחד והטעם שלו.

מאחר ואנחנו לא ממש עוסקים באופניים כאן, גורלה של חברת שווין לא ממש מטריד אותנו – אבל שימו לב למה שקורה עם הסטינג-ריי: חברה בשם Schwinn Choppers מציעה ערכות-מנוע להתקנה על אופניים הללו – והתוצאה היא משהו שהחבר'ה באורנג' קאונטי צ'ופרס כנראה לא ממש חלמו עליו: סוג של אופנוע-קאסטום הנושא את שמם, על בסיס אופניים שהם למעשה עיצבו…

תמורת סכום צנוע של 600 דולר תוכלו לרכוש קיט מוכן להתקנה, ספציפית לאופני סטינג-ריי, על בסיס מנוע שתי-פעימות בנפח 80 סמ"ק בעל תפוקה של 5-6 כ"ס (בתמונות משמאל). כמו בטוסטוס ה"טילון" המיתולוגי, ההתנעה מתבצעת על-ידי דיווש (ולצרכי עצירה יש מצמד). הילוכים אין, והמהירות המרבית המוצהרת היא 50-65 קמ"ש בהתאם ליחס ההעברה. מיכל דלק של שני ליטרים מספק טווח נסיעה שיכול להגיע – אם להאמין לנתוני צריכת הדלק – ליותר מ-100 ק"מ. כל העסק פועל באמצעות שרשרת הנעה נפרדת מהשרשרת הרגילה, ואפשר להשתמש בכלי גם כאופניים לכל דבר. ואם אתם רוצים להיות נחמדים לסביבה, תמורת אותו סכום בדיוק תוכלו להצטייד בערכת מנוע חשמלי (בתמונה הראשית, למעלה), הכוללת מנוע בהספק 1,000 וואט אשר מותקן בציר הגלגל האחורי (הקיט כולל גלגל אחורי חדש שכבר מגיע עם המנוע). המהירות המרבית כאן היא כ-50 קמ"ש.


…התוצאה היא משהו שהחבר'ה באורנג' קאונטי צ'ופרס כנראה לא ממש חלמו עליו: סוג של אופנוע-קאסטום הנושא את שמם, על בסיס אופניים שהם למעשה עיצבו…

גלריה

2 תגובות ל קאסטום השבוע: שווין סטינג-ריי

  1. הסטינג-ריי המקורי של שווין שבא להביא את סיגנון הצ'ופר לאופניים יצא בשנת 1963. כך שסיגנון הקאסטום באופני שווין נולד הרבה לפני האיחוד המדובר של 2004.

  2. רק חבל שכל עשרים ק"מ יצטרך הרוכב להחזיר את השרשרת למקום

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל