מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
טריומף מרעננת את הטייגר הגדול
אופיר דואק
צילום: יצרן
לקראת 2012 מרעננת טריומף את הטייגר 1050 שהוצג עוד בשנת 2007. הרענון לטייגר 1050איננו מקרי מכיוון שבקרוב צפויה טריומף להציג אופנוע חדש במשפחת הטייגר עם מנוע בנפח 1,200 סמ"ק שיכוון הישר ל-R1200GS רב המכר של ב.מ.וו.
למרות הציפיות שהטייגר 1050 יישר קו בעיצובו עם הטייגר 800 החדש העדיפו בטריומף לא לשנות את עיצובו, המוצלח לדעתנו, של ה-1050. השינויים היחידים מבחינה חיצונית בטייגר 1050 הם פנסים מעט שונים, גרפיקה מעודכנת ומבחר צבעים חדש, בדומה לדגמי 2012 של הדייטונה 675.
בתחום המכאני לעומת זאת כן יש מספר שינויים. המתלים (מזלג קדמי הפוך 43 מ"מ מלפנים ומונושוק מאחור, שניהם מתוצרת Showa) קיבלו כיול מחודש עם רכיבים פנימים חדשים כאשר מאחור ישנו קפיץ חדש וקשיח יותר.ההקשחה נועדה, לפי טריומף, לשפר את ההתנהגות האופנוע במיוחד כאשר הוא עמוס. נוסף לכך ישנו כידון אלומיניום חדש הממוקם 2 ס"מ נמוך יותר ועוזר ליצור תנוחת רכיבה משופרת.
יחידת ההנעה משולשת הצילינדרים נותרה ללא שינוי ומספקת 111 כ"ס ב-9,400 סל"ד ו-10 קג"מ ב-6,400 סל"ד. מערכת ה-ABS תהיה מעתה סטנדרטבגרסת ה-SE המאובזרת של הטייגר 1050.
סחתיין על הגיגי קונפוציוס בצד, עשיתם לי את החג, אני מקווה שיגיע זמני ויצטרכו להחזיר לי את המכונה שמנשימה, שבמקרה לא תהיה הפסקת חשמל