fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
טריומף קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

נחשף מנוע ה-1199 פאניגאלי

נחשף מנוע ה-1199 פאניגאלי

אופיר דואק

צילום: יצרן

אט אט, בצעדים מתוזמנים, חושפת דוקאטי עוד פרטים על ה-1199 פאניגאלי החדש שיוצג בתערוכת מילאנו הקרובה. לאחר שחשפה את שמו של הסופרבייק הבאה שלה ולאחר שנתון ההספק כבר דלף לרשת חושפים בדוקאטי את יחידת ההנעה של ה-1199.

המנוע החדש של דוקאטי נקראה 'סופרקוואדרו'  ומשמו ניתן ללמוד על היחס הקיצוני בין קדח הבוכנה העומד על 112 מ"מ למהלך שעומד על 60.8 מ"מ בלבד. לשם השוואה, היחס במנוע ה'טסטה סטרטה 11' של ה-1198 הוא קדח של 106 מ"מ ומהלך של 67.9 מ"מ.
מנוע ה'סופרקוואדרו' חדש מהיסוד. הוא אמנם שומר על סימני ההיכר של מנועי דוקאטי: מרווח של 90 מעלות בין הצילינדרים ומנגנון הדזמו אך הוא מכיל לא מעט שינויים, חלקם נלקחו מהדסמוסדיצ'י RR האקסקלוסיבי.שסתומי היניקה עשויים כעת מטיטניום וקוטרם גדל מ-43.5 מ"מ ל-46.8 מ"מ. שסתומי הפליטה גדלו אף הם, מ-34.5 מ"מ ל-38.2 מ"מ. הנעת גלי הזיזים נעשית כעת על ידי שרשרת וישנם נדנדים חדשים מצופים חומר פולימרי לפעולה חלקה יותר. צמד הבוכנות חדשות ומצופות ניקסיל וגם גל הארכובה הוא חדש כאשר משאבת שמן חדשה בשיטת הואקום שומרת על לחץ קבוע בעוקה.
מערכת ההזנה כוללת מזרק כפול לכל בית מצערת וגופי מצערת אובאליים בקוטר של 67.5 מ"מ בטכנולוגיית Ride by Wire. לטובת חסכון במשקל נעשה שימוש נרחב במגנזיום שממנו עשויים מכסי ראש המנוע, מכסה המצמד, מכסה האלטרנטור ועוקת השמן. המנוע החדש ימוקם 32 מ"מ קדימה יותר לטובת חלוקת משקל  אידיאלית הודות להזזת בלוק הצילינדרים ב-6 מעלות אחורנית.

ברוח ימים אלו בדוקאטי לא שוכחים גם את איכות הסביבה ומציידים את המנוע החדש במערכת הספקת אוויר משנית על מנת להפחית את פליטת המזהמים ולשפר את צריכת הדלק. מערכת זו מאפשרת הזרמת אויר נוסף מתיבת האוויר דרך שסתום מיוחד בראש הצילינדר על מנת לשפר את נצילות הבעירה.
התוצאה של כל אלו הם 195 כ"ס שמגיעים ב-10,750 סל"ד  ו-13.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד. המנוע מציע עקומת מומנט שטוחה כאשר בין 8,500 ל-10,500 סל"ד זמינים למעלה מ-13 קג"מ. למרות הטכנולוגיה המורכבת והתפוקה הגבוהה של המנוע טוענים בדוקאטי שה'סופרקוואדרו' החדש נזקק לטיפול רק אחת ל-24 אלף ק"מ. כעת נותר רק לחכות לחשיפה המלאה של ה-1199 פאניגאלי בחודש הבא בתערוכת מילאנו כדי לחבר את כל הפרטים לכדי תמונה אחת שלמה.

עוד על המנוע החדש (כולל לשמוע את צליליו) תוכלו לראות בסרטון המצורף (שדובר לצערנו באיטלקית בלבד) וגם באתר היעודי שהקימו עבורו בדוקאטי.

גלריה

2 תגובות ל נחשף מנוע ה-1199 פאניגאלי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל