מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
פיאג'ו מתכוננת למילאנו
אופיר דואק
צילום: יצרן
פחות מחודש לקראת תערוכת מילאנו והיצרנים כבר נערכים בהתאם ומתחילים לשחרר פרטים אודות חידושיהם לתערוכה. גם בפיאג'ו לא יושבים בחיבוק ידיים ומתכננים להציג במגרשם הביתי שני קטנועים חדשים שפרטים ראשונים ותמונות נחשפים כעת.
הבוורלי החדש של פיאג'ו שזוכה להצלחה רבה צפוי לקבל גרסה חדשה הנקראת ספורט-טורינג (תמונה משמאל). גרסת הספורט-טורינג תעשה שימוש ביחידת הנעה חדשה בנפח 350 סמ"ק שאמורה, על פי פיאג'ו, לספק למעלה מ-33 כ"ס. הבוורלי ספורט-טורינג צפוי להתמקם מתחת לגרסת ה-500 היקרה כדי להוות אופציה בין עירונית משופרת כתשובה לקטנועי ה-400 סמ"ק השגרתיים. יהיה מעניין לראות האם בשוק המצליח של קטנועים גדולי גלגל כדוגמת הפיאג'ו בוורלי וההונדה SH תצליח פיאג'ו ליצור מדרגת נפח חדשה. בדומה לבוורלי 500 גם הספורט-טורינג יעשה שימוש בצמיג אחורי במידה של 150/70.
בצעד מעניין מודיעים בפיאג'ו שהספורט-טורינג 350 יהיה הקטנוע הראשון להציע מערכת בקרת משיכה (ASR) בנוסף למערכת ה-ABS. מדובר בזליגה של טכנולוגיה שהפכה להיות נפוצה באופנועי הסופרבייק הקיצוניים לעבר כלים עממים יותר. מסקרן יהיה לראות אם הצעד הזה יאומץ על ידי יצרניות אחרות.
הקטנוע השני שתציג קבוצת פיאג'ו במילאנו יהיה תחת הדגל של אפריליה.מדובר באפריליה SRV 850, קטנוע על ספורטיבי העושה שימוש ביחידת הוי-טווין המוכרת מהמאנה האוטומטי ומהג'ילרה GP800. ב-SRV תספק יחידת הכוח 76 כ"ס ב-7,750 סל"S ו-7.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד. העיצוב הספורטיבי הוא בעל קשר ברור, במיוחד בחזית משולשת הפנסים, לאופנועי הספורט של אפריליה ובראשם ה-RSV4 וה-RS4 125. ה-SRV יציע אופי ספורטיבי בדומה לסדרת ה-SR MAX של אפריליה שנחשפה מוקדם יותר השנה.
אבל יהייה קשה להתמודד עם הTMAX
מה זה? ציפור או מטוס? קטנוע או אופנוע ?
אין להם כוח כזה עצום שיכול לפרפר ויש להם גיר אוטומטי ככה שאען אפשרות להחלקה בהורדת הילוך. לדעתי זה סתם גימיק