fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
קוב 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
שרקו
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

ב.מ.וו חושפת צמד קטנועי על חדשים

ב.מ.וו חושפת צמד קטנועי על חדשים

אופיר דואק

צילום: יצרן

כבר זמן רב מחכים בתעשייה הדו-גלגלית לכניסה של ב.מ.וו לשוק הקטנועים. אמנם בעבר גבר שיווקה ב.מ.וו את ה-C1 הייחודי בעל הגג הקשיח וחגורת הבטיחות אך עקב מחירו הגבוה נותר ה-C1 כקוריוז.
הפעם הכניסה של ב.מ.וו לשוק הקטנועים היא חלק ממהלך הרבה יותר אינטנסיבי שכולל הצגת משפחה חדשה של קטנועים כאשר בעתיד תכלול גם קטנועים חשמליים. לפני כחודשיים הציגוה ב.מ.וו בתערוכת הרכב בפרנקפורט את הקונספט E החשמלי שהיווה רמז לעיצוב הקטנועים החדשים כמו גם הצהרת כוונות לגבי חשיבות ההנעה החשמלית ושילובה בסדרת הקטנועים כחלק מהתוכנית האסטרטגית הכללית של ב.מ.וו.

אז אחרי הרבה ציפייה והבטחות נפתחת תערוכת מילאנו וב.מ.וו חושפת את קטנוע העל שלה, אחד שהוא שניים. מדובר ב-C600 ספורט וב-C650GT שלמרות השם השונה עושים שניהם שימוש ביחידת כוח משותפת בנפח 647 סמ"ק. מדובר ביחידת כוח חדשה בעלת שני צילינדרים מקבילים כאשר בלוק המנוע מוטה קדימה בזווית של 70 מעלות ופיני הטלטלים של גל הארכובה הם בזווית של 270 מעלות. כל צילינדר מצויד ב-4 שסתומים המונעים על ידי צמד גלי זיזים כשסתומי היניקה בקוטר 31.5 מ"מ מוטים בזווית של 12 מעלות ביחס לראש המנוע ושסתומי הפליטה בקוטר 27.1 מ"מ מוטים בזווית של 14 מעלות. המנוע מוזן על ידי הזרקת דלק אלקטרונית עם גופי מצערת בקוטר 38 מ"מ ועל חלקות פעולת המנוע אחראים צמד גלי איזון. בסך הכל מספק המנוע החדש בשתי הגרסאות 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-6.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד שמעניקים ב.מ.וו יתרון כוח מול המתחרים הישירים סוזוקי בורגמן 650 והונדה סילברוינג 600. הכוח מועבר מהמנוע לתמסורת CVT רגילה אך ההנעה של הגלגל האחורי מתבצעת על ידי שרשרת הנמצאת בחלל סגור וטבולה כך שנחסכת פעולת השימון התקופתית של השרשרת.

השלדה של צמד הקטנועים מורכבת מצינורות פלדה המחוברים לזרוע חד צידית מאלומיניום דרך בולם אופקי הממוקם מצד שמאל. מלפנים ניתן למצוא, לראשונה בקטנועים גדולים, מזלג הפוך בקוטר 40 מ"מ. מערכת הבלימה מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 270 מ"מ מלפנים ודיסק בודד בקוטר זהה מאחור. מערכת ABS היא סטנדרטית וישנו פיצ'ר מעניין בדמות בלם חניה הנועל את הבלם האחורי אוטומטית כאשר האופנוע חונה על ג'ק הצד. שני הקטנועים מתגלגלים על חישוקי "15 מלפנים ומאחור העוטים גומי במידות 120/70 ו-160/60 בהתאמה.

למרות הבסיס המכאני המשותף ישנם הבדלים בין שני הקטנועים. ה-C600 ספורט מעוצב באופן דינמי יותר ואמור, כנרמז משמו, להיות ספורטיבי יותר ולהיות תשובה לימאהה טימקס. תחת המושב יש מקום לקסדה ואם נדרש מקום עבור קסדה נוספת או חפצים גדולים יותר ניתן להרחיב את תא המטען כלפי מטה באמצעות פתח בתחתית תא המטען.
ה-C650GT לעומת זאת מיועד יותר למשימות תיור לכן הוא מצויד במשקף גדול יותר פלסטיקת חזית שונה למיגון רוח טוב יותר כמו גם להצעת תאי אכסון. יחידת הזנב שונה גם היא ונועדה להעניק נפח אכסון גדול יותר מגרסת הספורט העומד על 60 ליטרים. גם תנוחת ישיבה שונה ב-GT ונינוחה יותר בין היתר הודות למושב שונה ודשן בעל משענת גב שממקום ב-30 מ"מ נמוך יותר.המורכב נהנה מידיעות אחיזה משופרות והמפלט שונה מבגרסת הספורט ובעל מיגון חום גדול יותר. ההבדל מתבטא גם בסעיף המשקל כשה-GT שוקל 261 ק"ג רטובים, 12 ק"ג יותר מגרסת הספורט.
לשני הקטנועים לוח מחוונים עם תצוגה דיגיטלית מקיפה כוללת גם מחשב דרך והתאורה הקדמית מבוססת על נורות LED. הספורט בעל משקף קדמי המתכוונן ידנית ל3 מצבים קבועים כשל-GT משקף בעל כיוון חשמלי. רשימת האבזור האופציונאלי כוללת חימום לידיות, חימום למושב, אופציה למערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, זיווד מקורי נוסף, מערכת ניווט ועוד.

ב.מ.וו C600 ספורט/C650GT – מפרט טכני

  ב.מ.וו C600 ספורט ב.מ.וו C650GT
מנוע טווין מקבילי, 647 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים  טווין מקבילי, 647 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט 6.7 ק"גמ ב-6,000 סל"ד 6.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קדחXמהלך 66X79 מ"מ  66X79 מ"מ
יחס דחיסה 11.6:1 11.6:1
הזנת דלק הזרקת דלק, גופי מצערת 38 מ"מ הזרקת דלק, גופי מצערת 38 מ"מ 
תמסורת/הינע סופי תיבה רציפה, שרשרת סגורה תיבה רציפה, שרשרת סגורה
מתלים קדמי: מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 115 מ"מ
אחורי: זרוע חד צידית, בולם אופקי, מהלך 115 מ"מ
 קדמי: מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 115 מ"מ
אחורי: זרוע חד צידית, בולם אופקי, מהלך 115 מ"מ
בלמים קדמי: דיסק כפול 270 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
אחורי: דיסק 270 מ"מ, קליפר2 בוכנות
קדמי: דיסק כפול 270 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
אחורי: דיסק 270 מ"מ, קליפר2 בוכנות
צמיגים קדמי: 120/70-15
אחורי: 160/60-15
קדמי: 120/70-15
אחורי: 160/60-15
בסיס גלגלים 1,591 מ"מ 1,591 מ"מ
אורך 215.5 ס"מ 221.8 ס"מ
רוחב 79 ס"מ 82.2 ס"מ
גובה מושב 810 מ"מ 780 מ"מ
מיכל דלק 16 ליטר 16 ליטר
משקל 249 ק"ג (רטוב) 261 ק"ג (רטוב)
מהירות מרבית 175 קמ"ש 175 קמ"ש
0-100 7.1 שניות 7.5 שניות

3 תגובות ל ב.מ.וו חושפת צמד קטנועי על חדשים

  1. למרות שמבחינת ביצועים ולוק לב.מ.וו יש יתרון ענק

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל