fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
קוב 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

פיאג'ו במילאנו: קטנוע דגל חדש

פיאג'ו במילאנו: קטנוע דגל חדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

פיאג'ו הגיעו לתערוכת מילאנו כשתחת הלוט הפתעה גדולה שבאה גם לענות על צורך גדול. כיצרנית הקטנועים הגדולה באירופה שמייצרת למעלה מ-400 כלים בשנה תחת כל מותגיה יש לפיאג'ו מגוון קטנועים אדיר לכל שימוש, אופי וכיס. אבל בכל ההיצע הגדול היה חסר לפיאג'ו כלי יוקרתי שהוא גם הצהרת יכולת. אולי לאור הטלטלה שחווה הכלכלה האירופאית בכלל ובאיטליה בפרט כלי כזה לא נראה נחוץ אבל, כשצצים מתחרים חדשים בפלח השוק היוקרתי כמו צמד הקטנועים של ב.מ.וו, כשהונדה מותחת את הגבולות עם האינטגרה וכשמגיעות הצהרות יכולת מהמזרח כמו המקסים של סאניאנג בפיאג'ו היו צריכים לעשות מעשה. כדי להראות במילאנו מי בעל הבית, תרתי משמע, חשפה פיאג'ו את ה-X10 ספינת דגל חדשה ועתירת טכנולוגיה.

ה-X10 לא מנסה להצטנע ועיצובו מנסה להבליט את ייעודו ואת יוקרתו כשהקווים המעוגלים והזורמים מצליחים להצניע במעט את מידותיו הנדיבות. כמה נדיבות? עם אורך של 225 ס"מ ובסיס גלגלים שבין 162.1 ל-163.3 ס"מ (תלוי בגרסה) הוא הגדול בהיצע של פיאג'ו ואחד הקטנועים הגדולים שבנמצא.
פיאג'ו מציגה את ה-X10 ב-3 נפחים: 500, 350 ו-125 סמ"ק כאשר מנוע ה-350 הוא חדש לחלוטין ועורך בכורה גם בבוורלי ספורט טורינג החדש שנחשף מעט לפני התערוכה וחולק את הבמה של פיאג'ו עם ה-X10.
אם נתעכב לרגע על המנוע החדש נמצא שהוא בנפח 330 סמ"ק ומספק 33.3 כ"ס ו-3.3 קג"מ ומוצע עם שתי מפות הצתה לבחירת הרוכב. בפיאג'ו מבליטים את העובדה שהמנוע נדרש לטיפול אחת ל-20 אלף ק"מ למעט החלפת שמן ב-10 אלף ק"מ. מנוע ה-500 הוא המנוע המוכר שמשמש את הבוורלי 500 ומספק 40 כ"ס ו-4.2 קג"מ לא רעים בכלל אך היותו בעל צילינדר בודד יכול לעמוד לו לרועץ מול הסוזוקי בורגמן 650, ההונדה סילברווינג וב.מ.וו C650GT שכולם בעלי צמד צילינדרים. גרסת ה-125 סמ"ק מיועדת למוגבלי רישיון וככזו ההספק המרבי של המנוע עומד על תקרת המותר בקטגוריה, 14.6 כ"ס.

כמתבקש ממי שאמור לייצג את פסגת ההיצע של פיאג'ו ה-X10 שופע טכנולוגיה. הבלמים מצוידים במערכת בלימה משולבת וישנה אופציה למערכת ABS המשולבת גם עם מערכת בקרת משיכה שעורכת בכורה בעולם הקטנועים (וזמינה גם בבוורלי ספורט טורינג 350). אגב, מערכת בקרת המשיכה אגב ניתנת לניתוק. גרסת ה-500 של ה-X10 מצוידת בבולם אחורי מתכוונן חשמלית עם מהלך מתלה משתנה כשצמד האחרים הקטנים מסתפק מאחור בצמד בולמים סטנדרטי עם אפשרות כיוון ל-4 מצבי עומס קפיץ. ה-X10 מתגלגל על חישוק "15 מלפנים ו-"13 מאחור העוטים גומי במידה של 120/70 ו-150/70 בהתאמה.
במרכז לוח המחוונים ישנו מסך LCD בגודל 4 אינטש שמספק מידע חיוני וכולל בתוכו גם מחשב דרך מפורט ויכול לשמש כתצוגה למערכת ניווט. רשימת הגאדג'טים כוללת גם תאורת LED בחזית, שקע כוח 12V, יציאת USB ומתגים מוארים. לא רע, אבל לא יוצא דופן לעומת רשימת האבזור של קטנועי על אחרים כמו הב.מ.וו החדש. האם יצליח ה-X10 להשיב תחרות מול קטנועי התיור הגדולים למרות חיסרון בצילינדר ורשימת אבזור די סטנדרטית? הכל שאלה של מחיר שטרם נחשף.

פיאג'ו X10 – מפרט טכני

   X10 350  X10 500
 מנוע סינגל, 330 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק  סינגל, 492 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עלי, מצת כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 33.3 כ"ס 40 כ"ס
מומנט  3.3 קג"מ 4.3 קג"מ
קדחXמהלך 69X78 מ"מ 71X94 מ"מ
מתלים קדמי: מזלג טלסקופי 35 מ"מ, מהלך 115 מ"מ
אחורי: שני בולמים עם כיוון עומס קפיץ, מהלך 100 מ"מ
קדמי: מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 115 מ"מ
אחורי: בולם יחיד עם כונון חשמלי, מהלך 89-114 מ"מ
בלמים קדמי: דיסק כפול 280 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
אחורי: דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
מערכת בלימה משולבת
קדמי: דיסק כפול 280 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
אחורי: דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
מערכת בלימה משולבת
צמיגים קדמי: 120/70-15
אחורי: 150/70-13
קדמי: 120/70-15
אחורי: 150/70-13
בסיס גלגלים 1,621 מ"מ 1,633 מ"מ
גובה מושב 760 מ"מ 760 מ"מ
מיכל דלק 15 ליטר 15 ליטר

גלריה

7 תגובות ל פיאג'ו במילאנו: קטנוע דגל חדש

  1. אני רוכב על בוורלי וניהנה מכל קילומטר של רכיבה.

  2. תמיד יהיו בראש, אני עם המותג שנים, מוכן ופתוח להמצאות החדשות.

  3. ממש בקרוב, המנוע של GP800 יגיע ל- X10. זה מתבקש.
    מצד שני, כבר הרבה זמן אני ממתין ל- GP3 800.

  4. מחכה שיגיע לחברה , אפשר לרשום אותי בספר ההזמנות , מזה 30 שנה אני עם כלים של פיאג'ו , אני על הלהיט הבא.

  5. אין על ניר ושימעל'ה מהמוסך המרכזי , גברים אחד אחד…

  6. מחכה להגעת הקטנוע הנל בכל יום ויום, מקוה לקבל התראה בקרוב

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל