מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
בנלי שמאל עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

תערוכת מילאנו: אנרגי(ק)ה חלופית

תערוכת מילאנו: אנרגי(ק)ה חלופית

אופיר דואק

צילום: יצרן

אתמול סיפרנו לכם על ההונדה RC-E שעתיד להיחשף בתערוכת הרכב בטוקיו וממזג את מסלול המרוצים עם הנעה חשמלית. מי שלא יכול להתאפק עד שהונדה תשחרר אופנוע ספורטיבי חשמלי יוכל למצוא פתרון בדוכן של CRP. החברה האיטלקית הקטנה הציגה תחת הכותרת Are you ready? את האנרגיקה (Energica), אבטיפוס לאופנוע ספורטיבי וחשמלי שצפוי להגיע לשוק בקרוב.
למי שתוהה, CRP היא חברה איטלקית בעלת וותק של 40 שנה המפתחת ומספקת רכיבים לקבוצות מרוצים ובין היתר לפורמולה 1. החברה הקטנה פיתחה אופנוע מרוצים חשמלי שהתחרה בהצלחה במרוץ ה-TTX GP בשנת 2010 וגם באליפות ה-e-Power של ה-FIM עם הרוכב אלסנדרו בראנטי על גבי אופנוע בשם eCRP 1.4. החברה החליטה לנצל את הידע שצברה וחשפה בתערוכת מילאנו אב טיפוס מסדרת טרום יצור. האנרגיקה נראה כמוצר מוגמר לחלוטין כשב-CRP טוענים לשילוב של טכנולוגיה מתקדמת עם עיצוב איטלקי. מבחינת העיצוב החליטו ללכת ב-CRP על מראה שגרתי ולא עתידני כשלמעט פנסי החזית הייחודיים האנרגיקה נראה כמו מיטב בציר אופנועי הספורט האחרון.

על ההנעה אחראי מנוע חשמלי מבית PMAC שמספק 136 כ"ס (100 קילוואט) ו-16 קג"מ שמוזן על ידי סוללת ליתיום פולימר מתקדמת. סוללות מסוג ליתיום פולימר הן המתקדמות ביותר שקיימות כיום בתחום אך גם היקרות שבנמצא. היתרון של סוללות אלו מעבר לנצילותן הגבוהה הוא היכולת לעצב אותן בצורות שונות ובכך להתאים אותן יותר לעיצוב הכללי בניגוד לסוללות מקובלות שנראות כמו בלוקים מגושמים. CRP טוענים שהסוללה מספיקה לטווח של עד 150 ק"מ מרשימים במיוחד כאשר נתון המהירות המרבית המוצהר של האנרגיקה עומד על 220 קמ"ש. משקל הסוללה הוא 52 ק"ג, כמעט שליש מהמשקל האופנוע שצפוי לעמוד בגרסת היצור על 160 ק"ג.

האנרגיקה מצויד במכלולים היקפיים מהשורה הראשונה הכוללים מזלג קדמי מרזוקי ובולם אחורי של מרטיס כאשר יהיה ניתן לקבלו גם עם מתלי אוהלינס. הבלמים כוללים דיסקים פרפריים מלפנים ומאחרו כשהקליפרים הם מבית ברמבו, רדיאליים מלפנים. רשימת הציוד כוללת מסך LCD כלוח מחוונים ותאורת LED מלפנים ומאחור. ב-CRP נוקבים במחיר של 20 אלף דולר (15 אלף יורו) כ-6,000 דולר יותר מאופנועי היפרספורט כמו ימאהה R1 וסוזוקי GSXR1000 אבל רק 2,000 דולר יותר מהגרסה הבסיסית של הדוקאטי 1199 החדש.
 על הנייר האופציה הירוקה של CRP נשמעת מעניינת, נראית מצוין ומגובה במחיר סביר. עכשיו רק נותר לחכות ולראות כיצד יתמודד האנרגיקה עם אופנועים קונבנציונליים כי הצלחה שלו, יחד עם הקריצה של הונדה לתחום, עלולה לשנות את כל מה שאנחנו יודעים על אופנועים ספורטיביים מוקדם ממה שחשבנו.

גלריה

2 תגובות ל תערוכת מילאנו: אנרגי(ק)ה חלופית

  1. לא עושים חשמלי כי זה פחות מזהם, אלא בגלל עלויות והעובדה כי עתודות הדלק בעולם נגמרות והן בידי המוסלמים…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל